Store
Store

Toekomstvisie Nederlandse vrijetijdsmarkt 2030

Toekomstvisie Nederlandse vrijetijdsmarkt 2030

Om inzicht te krijgen in het perspectief van de Nederlandse (uithuizige) vrijetijdsmarkt is door Trends & Tourism een toekomstvisie ontwikkeld. De toekomstvisie is gebaseerd op uitgebreid deskresearch, tientallen expert interviews en consumentenonderzoek onder de Nederlandse bevolking. 

De resultaten van het onderzoeksproces zijn verwerkt in een uitgebreide rapportage. De toekomstvisie start met een beschrijving van het huidige vrijetijdsgedrag van de Nederlanders. Vervolgens vindt een uitgebreide omgevingsanalyse van de vrijetijdsmarkt plaats. Wat zijn belangrijke factoren, hoe gaan die zich ontwikkelen en wat is de impact daarvan op de vrijetijdsmarkt. Aansluitend wordt ingegaan op een reeks belangrijke aanbodontwikkelingen. De houding van de consument t.o.v. vrijetijd is vervolgens uitgebreid in kaart gebracht middels een grootschalig consumentenonderzoek. Speciale aandacht in de toekomstvisie is er voor de (blijvende) impact van corona. 

De Toekomstvisie Nederlandse vrijetijdsmarkt geeft inzicht in het perspectief voor de totale dagrecreatieve markt. Naast een kwantificering van de markt in 2030 gaat de visie in op verwachtingen naar een tiental deelsectoren  (o.m. wandelen/fietsen, horeca, cultuur, evenementen en funshoppen). Tevens worden een 15-tal trends uitgewerkt die de vrijetijdsmarkt de komende jaren gaan bepalen.  

De uitgebreide rapportage 'Toekomstvisie Nederlandse Vrijetijdsmarkt 2030' is fact-based en in ruim 135 pagina's visueel vormgegeven. De kosten van de toekomstvisie bedragen 450 euro (excl. BTW). De rapportage is direct beschikbaar en is via deze store eenvoudig te bestellen.
450,00 (excl. btw)
Toevoegen aan mandje

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

20/11/24
Recreatie Vakbeurs 2024 weer groot met 8.000 bezoekers
De 22e editie van Recreatie Vakbeurs, die plaatsvond op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg, is wederom met meer dan 8.000 bezoekers een groot succes gebleken.
20/11/24
BUas traint op AI en ethiek
Vanaf februari 2025 verplicht de AI Act bedrijven om hun medewerkers AI-geletterd te maken. Dit houdt in dat werknemers die met Artificial Intelligence (AI) werken, moeten begrijpen wat AI precies is. Maar AI maakt nog geen onderscheid in ethische vraagstukken.
19/11/24
KLM breidt intercontinentale netwerk uit met drie nieuwe bestemmingen
KLM breidt haar intercontinentale netwerk uit met nieuwe diensten tussen Amsterdam en San Diego (VS), Georgetown (Guyana) en Hyderabad (India).
19/11/24
Sunweb voor de achtste keer uitgeroepen tot beste ski touroperator ter wereld
Sunweb is wederom tot de beste ski touroperator ter wereld uitgeroepen bij de World Ski Awards.
19/11/24
Leiden Convention Bureau lanceert Leiden Booking Service
Congresdeelnemers kunnen via Leiden Booking Service eenvoudig en zonder verborgen kosten hotelkamers reserveren.
19/11/24
Exclusief voor leden
Tien keer Warme Winteravonden in DierenPark Amersfoort
DierenPark Amersfoort brengt voor het eerst 10 winterse avonden tot leven tijdens de Warme Winteravonden. Deze zijn geprogrammeerd van 21 tot en met 30 december 2024 en in het nieuwe jaar van 2 tot en met 4 januari 2025.
19/11/24
Urban Leisure & Tourism Lab Rotterdam krijgt na buurtparticipatie nieuwe gevel
Het voormalige ABN AMRO-pand in de grootschalige gebiedsontwikkeling Hart van Zuid wordt omgetoverd tot een groot street art-kunstwerk. Het idee voor de kleurrijke beschildering ontstond in dit Lab en na een participatietraject gaat de Rotterdamse streetart-kunstenaar Naomi King samen met buurtbewoners aan de slag.
19/11/24
Subsidies voor drie recreatieve projecten in de natuur
De provincie Drenthe heeft subsidies toegekend aan drie recreatieve natuurprojecten, waarmee het recreatieve aanbod in de regio wordt versterkt.