Store
Store

Toekomstvisie Nederlandse vrijetijdsmarkt 2030

Toekomstvisie Nederlandse vrijetijdsmarkt 2030

Om inzicht te krijgen in het perspectief van de Nederlandse (uithuizige) vrijetijdsmarkt is door Trends & Tourism een toekomstvisie ontwikkeld. De toekomstvisie is gebaseerd op uitgebreid deskresearch, tientallen expert interviews en consumentenonderzoek onder de Nederlandse bevolking. 

De resultaten van het onderzoeksproces zijn verwerkt in een uitgebreide rapportage. De toekomstvisie start met een beschrijving van het huidige vrijetijdsgedrag van de Nederlanders. Vervolgens vindt een uitgebreide omgevingsanalyse van de vrijetijdsmarkt plaats. Wat zijn belangrijke factoren, hoe gaan die zich ontwikkelen en wat is de impact daarvan op de vrijetijdsmarkt. Aansluitend wordt ingegaan op een reeks belangrijke aanbodontwikkelingen. De houding van de consument t.o.v. vrijetijd is vervolgens uitgebreid in kaart gebracht middels een grootschalig consumentenonderzoek. Speciale aandacht in de toekomstvisie is er voor de (blijvende) impact van corona. 

De Toekomstvisie Nederlandse vrijetijdsmarkt geeft inzicht in het perspectief voor de totale dagrecreatieve markt. Naast een kwantificering van de markt in 2030 gaat de visie in op verwachtingen naar een tiental deelsectoren  (o.m. wandelen/fietsen, horeca, cultuur, evenementen en funshoppen). Tevens worden een 15-tal trends uitgewerkt die de vrijetijdsmarkt de komende jaren gaan bepalen.  

De uitgebreide rapportage 'Toekomstvisie Nederlandse Vrijetijdsmarkt 2030' is fact-based en in ruim 135 pagina's visueel vormgegeven. De kosten van de toekomstvisie bedragen 450 euro (excl. BTW). De rapportage is direct beschikbaar en is via deze store eenvoudig te bestellen.
450,00 (excl. btw)
Toevoegen aan mandje

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

13/03/25
Exclusief voor leden
Nieuwe ceo laat Time to Momo met online boekingen groeien
Sinds 1 februari 2025 heeft Mart Evers het stokje overgenomen van Niels Meijssen als nieuwe ceo van Time to Momo. Mart is mede-oprichter van het bedrijf en vanaf het allereerste begin in 2020 betrokken, toen het nog Moonback heette.
13/03/25
Sylvia van Mullem merkleider Regio Arnhem en Rijk van Nijmegen
Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen stelt Sylvia van Mullem als nieuwe merkleider Regio Arnhem en Rijk van Nijmegen aan. Zij volgt Reinou de Haan op.
13/03/25
Kröller-Müller viert 80 jaar vrijheid met wandelingen en open schuilkelder
Van 29 april tot en met 5 mei 2025 herdenkt het Kröller-Müller Museum 80 jaar vrijheid. De schuilkelder is opengesteld voor publiek, er zijn minicolleges in het museum en vrijheidswandelingen in de beeldentuin.
12/03/25
Exclusief voor leden
KLM migreert applicaties naar cloud
Accenture werkt samen met Air France-KLM om de bestaande applicaties van de luchtvaartgroep te transformeren en te migreren naar de cloud. Hierbij wordt afgestapt van de drie eigen datacenters. Dat is van grote invloed op het proces en de klantervaring.
12/03/25
Efteling Grand Hotel opent op 1 augustus 2025
Het Efteling Grand Hotel opent op 1 augustus 2025 de deuren voor gasten. Efteling investeert 50 miljoen euro in de bouw van het Efteling Grand Hotel. Het is dan het grootste hotel van het Brabantse attractiepark.
12/03/25
Exclusief voor leden
Landal rolt nieuwe merkidentiteit uit
Landal GreenParks en Roompot hebben een belangrijke stap gezet in hun transformatie naar Landal. Vanaf 10 maart 2025 zijn de eerste visuele elementen van de nieuwe merkidentiteit gepresenteerd aan gasten.
12/03/25
Exclusief voor leden
Voor 2026 verhuist Brabantse camperbeurs naar Brabanthallen
De organisator EasyFairs van de Camperbeurs kondigt aan dat de editie in Brabant vanaf 2026 een nieuwe locatie krijgt: Brabanthallen in Den Bosch.
11/03/25
Privium lounge open in Eindhoven Airport
Deze week is op Eindhoven Airport door de Schiphol Group de Privium ExpressLounge officieel geopend. De lounge bevindt zich op de eerste verdieping, naast de Starbucks.