Store
Store

Toekomstvisie Nederlandse vrijetijdsmarkt 2030

Toekomstvisie Nederlandse vrijetijdsmarkt 2030

Om inzicht te krijgen in het perspectief van de Nederlandse (uithuizige) vrijetijdsmarkt is door Trends & Tourism een toekomstvisie ontwikkeld. De toekomstvisie is gebaseerd op uitgebreid deskresearch, tientallen expert interviews en consumentenonderzoek onder de Nederlandse bevolking. 

De resultaten van het onderzoeksproces zijn verwerkt in een uitgebreide rapportage. De toekomstvisie start met een beschrijving van het huidige vrijetijdsgedrag van de Nederlanders. Vervolgens vindt een uitgebreide omgevingsanalyse van de vrijetijdsmarkt plaats. Wat zijn belangrijke factoren, hoe gaan die zich ontwikkelen en wat is de impact daarvan op de vrijetijdsmarkt. Aansluitend wordt ingegaan op een reeks belangrijke aanbodontwikkelingen. De houding van de consument t.o.v. vrijetijd is vervolgens uitgebreid in kaart gebracht middels een grootschalig consumentenonderzoek. Speciale aandacht in de toekomstvisie is er voor de (blijvende) impact van corona. 

De Toekomstvisie Nederlandse vrijetijdsmarkt geeft inzicht in het perspectief voor de totale dagrecreatieve markt. Naast een kwantificering van de markt in 2030 gaat de visie in op verwachtingen naar een tiental deelsectoren  (o.m. wandelen/fietsen, horeca, cultuur, evenementen en funshoppen). Tevens worden een 15-tal trends uitgewerkt die de vrijetijdsmarkt de komende jaren gaan bepalen.  

De uitgebreide rapportage 'Toekomstvisie Nederlandse Vrijetijdsmarkt 2030' is fact-based en in ruim 135 pagina's visueel vormgegeven. De kosten van de toekomstvisie bedragen 450 euro (excl. BTW). De rapportage is direct beschikbaar en is via deze store eenvoudig te bestellen.
450,00 (excl. btw)
Toevoegen aan mandje

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

07/05/24
Wandelnet en ANWB willen meer mogelijkheden voor wandelen langs boerenland
ANWB en Wandelnet komen met een slimme aanpak voor het tekort aan recreatieruimte in Nederland: Wandelen door het boerenland, langs de randen van akkers, weilanden en polders. Beide organisaties zetten zich in voor een Nationale Boerenlandpadenregeling. Die gaat boeren financieel ook ondersteunen.
07/05/24
Exclusief voor leden
Wat kost kamperen in Europa?
Kampeerders betalen voor een Europese camping deze zomer gemiddeld 24,68 euro. Dat is 4,5% meer dan een jaar eerder. Hoe doet Nederland het in deze Europese vergelijking?
07/05/24
Exclusief voor leden
Hoe scoren Nederlandse touroperators op loyaliteit?
Nederlandse touroperators hebben een positieve Net Promoter Score (NPS). De verschillen tussen touroperators zijn evenwel groot. Vooral kleinere touroperators hebben een hoge NPS.
07/05/24
Exclusief voor leden
Belvilla onder vuur van consumentenprogramma Radar
Vakantiehuizenverhuurder Belvilla ligt onder vuur van het consumentenprogramma Radar. Het gaat om door consumenten geboekte, betaalde en bevestigde reserveringen van vakantiehuizen die in die periode helemaal niet beschikbaar waren voor verhuur.
07/05/24
De impact van autoverkeer op de natuur van parken: ecosystemen beschermen en de toegang voor auto's beperken
Voor ons zijn natuurparken plekken van ontspanning waar de drukte van het stadsleven verdwijnt en de...
06/05/24
Luchtvaart moet van Europese toezichthouders stoppen met greenwashing
Twintig Europese luchtvaartmaatschappijen moeten van de ACM en andere Europese toezichthouders stoppen met misleidende duurzaamheidsclaims. De luchtvaartmaatschappijen moeten voor 1 juni de misleiding van consumenten door foute duurzaamheidsclaims stoppen
03/05/24
Nederlandse camperaars gaan het liefst naar Zeeland, Noord-Brabant en Utrecht
Uit onderzoek naar campergedrag door Campercontact, een platform voor camperaars, blijkt dat Nederlandse camperaars het meest kiezen voor de schoonheid en diversiteit van eigen land.
03/05/24
Exclusief voor leden
Minder natuur- en bos in Nederland
Slecht nieuws vandaag van het CBS voor de recreatie. Tussen 2013 en 2022 is de is de oppervlakte van natuur- en bosgebieden met bijna 2,5% afgenomen. en slechte zaak in een tijd dat de behoefte aan recreatieruimte, vanuit veranderd gedrag, gezondheidsaspecten en bevolkingsgroei, hard nodig is.