23-10-2024: Seminar Creating Equitable Destinations

Seminar Creating Equitable Destinations
CELTH organiseert in samenwerking met The Travel Foundation de online presentatie van het onderzoeksrapport 'Creating Equitable Destinations: How to manage and distribute tourism’s value to better serve communities'. 

Veel Destination Management Organisaties (DMO’s) en Nationale Toerisme Organisaties (NTO’s) willen de voordelen die toerisme oplevert rechtvaardiger verdelen over de bestemming. Helaas is de werkelijkheid weerbarstiger: Organisaties en personen die direct betrokken zijn bij toerisme profiteren het meeste van toerisme terwijl de last van het ontvangen van bezoekers breed wordt gevoeld door lokale gemeenschappen. Deze ongelijkheid heeft, niet verrassend, protesten veroorzaakt in bestemmingen over de hele wereld. Het is duidelijk dat placemaking en het delen van voordelen deel moeten uitmaken van de toekomst van bestemmingsbeheer om publieke steun te behouden. 
Maar hoe ziet een rechtvaardig toerismemodel eruit?Sluit je bij ons aan om te horen van het team achter een nieuw rapport van de Travel Foundation dat deze vraag onderzoekt en meer dan 40 ideeën voor actie biedt, gebaseerd op voorbeelden uit de praktijk, die DMO’s kunnen overwegen.

Registreer je via onderstaande link.


Meer informatie op: https://us02web.zoom.us/webinar/register/WN_Hi3dbELNRjKxDQWY8Z6Ptw#/registration

||| Nieuws |||

04/10/24
Rabobank: Ketens dominanter in horeca en recreatie
Ketens worden tot 2040 steeds dominanter in de sectoren horeca en recreatie. Ondernemers doen er goed aan zich te richten op een flexibel en betaalbaar concept. En bedrijven moeten zelf de regie nemen op verduurzamen, anders dicteren ketenpartners die voor je. Dat zijn enkele opmerkelijke conclusies van Rabobank in haar nieuwe Sectorvisie Horeca & Recreatie.
04/10/24
Nederlanders willen eerlijke vliegbelasting, ook zorgen om betaalbaarheid vliegen
Ruim een derde (34%) van de Nederlanders vreest dat vliegen te duur voor hen wordt als de kosten van vliegen verder stijgen. Veel Nederlanders zien in een eerlijkere opzet van de vliegbelasting een oplossing. Dat betekent dat er een meerderheid is voor afstandsafhankelijke vliegbelasting, hogere belasting voor businessclass en een heffing voor transferpassagiers.
04/10/24
Waterstate Wellness Hotel geopend
Onder grote belangstelling opende Waterstate Wellness Hotel woensdagmiddag 25 september officieel zijn deuren. De exclusieve opening begon met een warm welkomstwoord van zowel de directie als de wethouder Joost De Goffau van Goes.
04/10/24
Exclusief voor leden
Toverland vernieuwt parade Halloween
Dit jaar beginnen de Halloween Nights extra goed met een vernieuwde parade.
04/10/24
Week van de Veiligheid met nieuwe campagne
Ondernemers en hun personeel worden helaas in toenemende mate geconfronteerd met agressie en geweld....
03/10/24
Exclusief voor leden
Strategische samenwerking MECC en EMG
Event Management Group (EMG) en MECC Maastricht gaan samenwerking. Daarmee willen de twee hun marktpositie versterken en de klantervaring verder te optimaliseren.
03/10/24
ZigZag campagne in Breda voor cultuur
Om aandacht te vestigen op het rijke cultuuraanbod in de stad is Breda Marketing in opdracht van Gemeente Breda gestart met de campagne ‘ZigZag door cultureel Breda’. De campagne etaleert de mix in aanbod, van groot tot ‘klein dat groots is’.
03/10/24
Exclusief voor leden
Hertzinger Green Connect,eVentje en De Lemeler Esch winnen duurzame kampeerawards
Op het Duurzaamheidscongres Kampeerbranche zijn de duurzame kampeerawards uitgereikt. Hertzinger Green Connect,eVentje en De Lemeler Esch gingen er met de Awards vandoor.