Geplaatst op: 20-02-2013

Concept Zoekt Ondernemer: marktplaats vrijetijdseconomie

Concept Zoekt Ondernemer: marktplaats vrijetijdseconomie
Bas Jonkergauw van JoraVision (medebouwers decor The Voice) laat zich interviewen tijdens het evenement Concept zoekt Ondernemer.

Prachtige cross overs bij het evenement Concept zoekt Ondernemer van de Midpoint Leisure Boulevard in de voormalige Leerfabriek te Oisterwijk. Mantelzorg en toerisme, high tech en hotellerie, attractie-architectuur en amusementstelevisie vonden elkaar.


Midpoint Huis van de Leisure

Het massieve industrieel monument aan het spoor tussen Tilburg en ‘s Hertogenbosch wordt hersteld. Het zal dan ook het Midpoint Huis van de Leisure herbergen. Vooruitlopend daarop vormde deze tweede editie van Concept zoekt Ondernemer met 150 bezoekers een warme match making van creatieven, producenten, aanbieders, ontwikkelaars en overheden.

High tech en hotellerie

Hightech en hotellerie gaan samen, zo bewees een van de inleiders, Hubert von Heijden, die met zijn concept voor supersnel op te bouwen hotelunits bijna letterlijk in 10 minuten een hotel voor velen bij een evenement kan opzetten en even zo snel weer kan afbreken. Het bracht hem in de innovatie top-100 van het MKB.


Mantelzorg en multimediaal schakelen

Henk van Koeveringe van de inmiddels tot multinational uitgegroeide De Roompot gaf een prachtig voorbeeld. "Wij bieden vakanties aan voor hulpbehoevende mensen door op de plek van hun vakantiebestemming dezelfde vrijwilligerszorg te organiseren die ze thuis hebben. Daardoor kunnen zij er echt uit en krijgen hun eigen mantelzorgers thuis even tijd om op adem te komen. En voor ons is dit een rendabele onderneming.” Ofwel: hoe vrijetijdseconomie en zorg hand in hand kunnen gaan.

"Weet je wat het is”, aldus Van Koeveringe, "je moet tegenwoordig bliksemsnel en multimediaal schakelen. We merken het in onze parken. Vroeger was iemand gelukkig als hij vier, vijf uur bij een golfslagbad kon zonnen, zwemmen en niksen. Tegenwoordig komen de gasten op rolschaatsen, kind op de arm, iPod in de heuptas, tablet en internettelefoon onder handbereik. Altijd bezig, altijd in connectie, ze willen en doen in dezelfde tijd véél meer. Maak er USP’s van in je business. Doe dat vooral samen met anderen die dat soort zaken onder de knie hebben, zodat je er allemaal beter van wordt.”

Recreatie & Toerisme december 2012 nummer 6

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

20/12/24
Landal bouw Landal Olde Kottink (66 accommodaties)
Landal bouwt aan de 66 accommodaties van het park Landal Olde Kottink. Dit vakantiepark gaat open in...
20/12/24
Tourism Alumni Get-together op de Vakantiebeurs 2025
Ben jij een afgestudeerde van Inholland, NHL Stenden, HZ University, Saxion of Breda University en heb je een passie voor de reisbranche? Dan nodigen we je van harte uit voor het Tourism Alumni Get-together op de Vakantiebeurs 2025.
20/12/24
KLM rondt ombouw naar Premium Comfort Class af
KLM heeft een belangrijke mijlpaal bereikt met de succesvolle afronding van de grootste productwijziging in jaren: de introductie van de Premium Comfort Class.
20/12/24
Zeeuwse vrijetijdseconomie goed voor 3,4 miljard euro
Het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme heeft de totale economische waarde van de vrijetijdseconomie in Zeeland in kaart gebracht. In 2023 genereerde deze sector een omzet van maar liefst €3,4 miljard euro.
20/12/24
Exclusief voor leden
ING: Consumenten houden de hand op de knip
Nederlandse consumenten zijn voorzichtig geworden met geld uitgeven. De hoge prijzen, vooral voor boodschappen en energie, zorgen ervoor dat veel mensen meer gaan sparen. Dat schrijft ING in haar nieuwste analyse.
20/12/24
Reissector blijft aantrekkelijk, maar talenttekort loert
De reissector blijft een levendige en aantrekkelijke werkplek, zo blijkt uit een analyse van Reiswerk op de Arbeidsmarktmonitor Gastvrijheidssector. Het aantal medewerkers groeit en de tevredenheid onder werknemers is hoog.
20/12/24
De Brabantse Winter keert terug met meer glitter en glamour
De Brabanthallen transformeren zich opnieuw tot een winterse wonderland. De tweede editie van De Brabantse Winter belooft nóg groter en spectaculairder te worden dan voorheen. Ruim 80.000 bezoekers worden er verwacht.
20/12/24
Museum Arnhem sluit recordjaar af met meer dan 100.000 bezoekers
Museum Arnhem heeft een bijzonder succesvol jaar achter de rug. Met meer dan 100.000 bezoekers in 2024 heeft het museum een recordaantal bezoekers mogen verwelkomen.