Geplaatst op: 06-09-2013
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Reismerken Sawadee en Baobab samen verder

Reismerken Sawadee en Baobab samen verder
Sawadee Reizen neemt het merk Baobab Reizen over. Op 27 augustus 2013 moest het moederbedrijf van Baobab, Terra Travel BV, financieel onvermogen bij SGR melden. De organisaties Sawadee Reizen en Baobab hebben veel gemeen. Beiden geven de klant unieke reiservaringen en zijn koploper op het gebied van duurzaam toerisme. Dat de twee nu verder gaan onder één paraplu kan gezien worden als een natuurlijke ontwikkeling.

Bedrijven passen goed bij elkaar
Floris Fluitsma, CEO van Sawadee Reizen: "Sawadee en Baobab liggen dicht bij elkaar. Bij ons beiden staat de reiziger, passie voor reizen en duurzaamheid centraal. Deze overeenkomsten zullen maken dat de Baobab reiziger zich nog steeds thuis zal voelen. De afgelopen week hebben veel Baobab klanten ons op eigen initiatief weten te vinden, dit bevestigt dat de twee merken bij elkaar passen." Een aantal medewerkers van Baobab kan bij Sawadee aan de slag. Sawadee is onderdeel van PEAK Adventure Travel Group, wereldwijd leidend op het gebied van avontuurlijke reizen. "Daardoor weten we dat we ook dit avontuur goed aankunnen."

Uitgebreider aanbod
Gezamenlijk bieden de merken meer dan 180 rondreizen naar 70 bestemmingen. Dit aanbod is het meest veelzijdige in de avontuurlijke vakantiemarkt. Om de reizigers die eerder bij Baobab geboekt hebben een passend alternatief te bieden heeft Sawadee extra vertrekdata gepland.

Sawadee Reizen
Sawadee Reizen, onderdeel van de PEAK Adventure Travel Group Ltd, organiseert sinds 1983 avontuurlijke groepsrondreizen naar bijzondere bestemmingen waarbij beleving van natuur en cultuur centraal staat, met aandacht voor duurzaamheid en lokale bevolking.
Trefwoorden: touroperators

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

24/01/25
Commissie voor natuurherstel opgericht
Een ministeriële commissie voor natuurherstel in Nederland wordt opgericht. Deze commissie wordt opgericht na twee recentelijke rechterlijke uitspraken om haast te maken met het herstel.
24/01/25
Positief oordeel over drie Limburgse musea
Het provinciebestuur van Limburg heeft het rapport ontvangen van de Visitatiecommissie Provinciale Musea 2024. Voornamelijk is inhoudelijk aar de musea gekeken maar toerisme speelt ook een rol.
24/01/25
Perspectieven op internationalisering in Uncover
We zijn verheugd aan te kondigen dat alle artikelen van de nieuwste editie van Uncover, het jaarlijkse, thematische tijdschrift van de Academy for Leisure & Events van de Breda University, nu online beschikbaar zijn in de kennisbank van NRIT.
24/01/25
Camperbeurs Brabant blijft na eerste succes
De eerste editie van de Camperbeurs in Autotron Rosmalen trok afgelopen weekend meer dan 11.000 bezoekers en was volledig uitverkocht. Het evenement vond plaats op zaterdag 18 en zondag 19 januari en overtrof alle verwachtingen.
24/01/25
Exclusief voor leden
Eurostar boekt recordgroei in 2024 en heeft ambitieuze plannen
Eurostar heeft in 2024 een aanzienlijke groei gerealiseerd, met een stijging van +5% in het aantal passagiers vergeleken met 2023. Deze recordprestatie werd gedreven door een sterke vraag, vooral tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024. Eurostar gaat investeren in nieuwe treinen en gaat een strategisch partnership met SkyTeam.
24/01/25
Marketing Groningen maakt camperroute
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.
24/01/25
Mogelijkheden en risico’s van AI in de toeristische sector
Tijdens de internationale toerismebeurs FITUR in Madrid hebben UN Tourism en hogeschool Saxion een gezamenlijk rapport gepresenteerd. Het rapport, getiteld ‘Artificial Intelligence Adoption in Tourism: Key Considerations for Sector Stakeholders’, onderzoekt het gebruik, de risico’s en mogelijkheden van kunstmatige intelligentie (AI) in de toerismesector.
23/01/25
Exclusief voor leden
Nederlandse Arq hotelgroep onthult groeiplannen
Wat begon met de aankoop van het Haagse Paleis Hotel in september, door Arq hotelgroep groeide eerder deze maand uit tot een collectie van twee met de aansluiting van Kloosterhotel de Soete Moeder in Den Bosch. De groei moet snel gaan, meldt de groep.

||| Agenda |||

27/01/25
27/01/25 t/m 27-01-25: Plant Powered Dinner Talk
Op maandag 27 januari 2025 vindt de allereerste Plant Powered Dinner Talk plaats bij resta...
29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...