Geplaatst op: 19-09-2013
Auteur: Jessy Janga
NRIT Media

CPH Hotels richt pijlen op Nederland en Benelux

CPH Hotels richt pijlen op Nederland en Benelux
CPH Hotels geïnteresseerd in partnerschap

Het Duitse CPH Hotels richt zijn pijlen op de Benelux voor uitbreiding van het aantal aangesloten hotels en ziet ook in Nederland kansen om voet aan de grond te krijgen. De senior accountmanager Benelux CPH Hotelmarketing GmbH, voert momenteel verkennende gesprekken met potentiële partners in Nederland.


Motivatie voor uitbreiding

De hotelmarketingorganisatie opereert al meer dan 15 jaar op de Duitse markt en vertegenwoordigt bijna 60 hotels, en in toenemende mate ook in andere Europese landen. De Duitse economie staat er beter voor dan de Nederlandse en Duitsers bezoeken - volgens CPH - met regelmaat ons land voor een stedentrip, vakantie, congres of vergadering. Voor CPH Hotels zijn die gegevens reden voor een offensief op de Benelux markt.


Partnerschap betekend toegang tot Duitse markt

CPH hotels richt zich in Nederland op zelfstandige, middelgrote, 3- en 4-sterrenhotels - zowel in de leisure als de zakelijke markt - die het meeste voordeel kunnen halen uit aansluiting bij de internationale hotelmarketingcoöperatie. Senior accountmanager De Wolf stelt dat de hotelier als partner toegang krijgt tot de Duitse en Europese markt. De hotels worden ondersteund door een internationaal marketing & sales team.


Ondersteuning en afhankelijkheid

CPH biedt onder meer advies bij prijsstrategie, reserveringssystemen, channelmanagement, verleent toegang tot het Global Distribution System (GDS) en zorgt voor gezamenlijke inkoop en promotie. CPH kent een coöperatiestructuur, wat betekent dat de aangesloten hotelbedrijven onafhankelijk en zelfstandig blijven. De directe link vanuit de CPH-site naar de eigen website van de aangesloten hotels waarborgt profilering met een eigen gezicht.

Trefwoorden: hotels, samenwerking, leisure, zakelijke markten

CELTH





||| Nieuws |||

04/02/25
Museum Oudheden biedt tweede kaart gratis op Valentijnsdag
Een bezoek aan het Rijksmuseum van Oudheden in Leiden is op Valentijnsdag, vrijdag 14 februari 2025, voordelig en dubbelgezellig met de prijsactie ‘2 entreekaartjes voor de prijs van 1’.
04/02/25
Exclusief voor leden
Cultureel aanbod onderdeel van arbeidsomstandigheden
Alleo en CultuurWerkt! bundelen krachten en maken populaire cultuur integraal onderdeel van arbeidsv...
04/02/25
De toekomst speelt op Delft Fringe Festival
Op 30 bijzondere locaties in Delft worden bezoekers van 27 mei tot en met 9 juni door 26 talenten verrast met dans, theater, muziek, cabaret en alles daartussen.
04/02/25
RBT Heuvelrug & Vallei verwelkomt drie nieuwe bestuursleden
Belangrijke bestuurswissel bij Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT) Heuvelrug & Vallei per januari 2025.
31/01/25
Exclusief voor leden
Reisboekingen in de plus maar grote verschillen tussen bestemmingen
In 2024 is het aantal reisboekingen met 3% gestegen ten opzichte van 2023. . Europa is stabiel als reisbestemming maar op Azië na verliest intercontinentaal reizen. Ook zien we grote beweging tussen de verschillende vakantielanden met forse winnaars maar ook verliezers.
31/01/25
Leontien Mees vertrekt bij Maastricht Marketing
Leontien Mees, directeur-bestuurder van Stichting Maastricht Marketing, heeft aangekondigd dat zij per 1 september 2025 de organisatie zal verlaten. Na ruim acht jaar vindt zij het tijd voor een nieuwe uitdaging.
31/01/25
Exclusief voor leden
Groei Nederlands verblijfsbezoek zwakt af
Het Nederlands verblijfstoerisme, zowel binnenlands als buitenlands, groeit in 2025 naar verwachting met 2,5% naar 52 miljoen verblijfsgasten. Dit is een daling ten opzichte van de gemiddelde groei van 5% per jaar in de periode 2012-2019.
30/01/25
Breda Marketing presenteert jaarplan 2025: Toegepaste technologie en creativiteit centraal
Breda Marketing heeft haar jaarplan 2025 gepresenteerd. De nadruk ligt op samenwerking en innovatie om Breda te profileren als dé 'Stad van Oplossingen'.

||| Agenda |||

06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...