Herfstcampagne Gelderland 2013
Marketingorganisatie RBT KAN meldt dat deze herfst veel
media wordt ingezet voor de promotie van de vier Gelderse streken.
Onder de noemer ‘Gelderland levert je mooie streken’ zullen de Gelderse streken
uitgebreid op nationale televisie en radio zijn. Doel is het publiek te
verleiden om nog deze herfst een bezoek te brengen aan de Gelderse streken.
500 commercials
Toerisme Gelderland zet hiervoor ongeveer 500 commercials in die de hele maand
oktober te zien en te beluisteren zijn. De commercials worden uitgezonden van
vrijdag 4 tot en met zondag 13 oktober via de STER op Nederland 1, 2 en 3. Focus
van de campagne ligt op tips voor de herfst(vakantie). Tv-commercials Speciaal
voor de najaarscampagne zijn twee Gelderse streken commercials ontwikkeld.
De ene commercial combineert ‘Avontuur op de Veluwe’, met een ‘dagje uit in
Arnhem’ en ‘ontspanning in het Rijk van Nijmegen’’ . De andere commercial
presenteert ‘erop uit met kinderen op de Veluwe’, gecombineerd met ‘uitwaaien
in het Rivierenland’ en ‘genieten van de Achterhoekse gastvrijheid’.
Combinatie met radio
De tv-commercials worden ondersteund door een serie radiocommercials die de
hele maand oktober worden uitgezonden op Radio 1, Q-Music en Skyradio. Moment
van uitzending is telkens in de ochtend- en avondspits, namelijk maandag tot en
met vrijdag tussen 06.30 en 9.00 uur en tussen 16.30 en 19.00 uur. Vier
verschillende commercials zijn ontwikkeld, voor iedere regio (de Veluwe, regio
Arnhem Nijmegen, Rivierenland, Achterhoek) één . De commercials voor zowel tv
als radio hebben dezelfde thematisering en zijn qua stem en inhoud op elkaar
afgestemd.
Provincie en bedrijfsleven
De campagne ‘Gelderland levert je mooie streken…’ wordt uitgevoerd door Toerisme
Gelderland, een initiatief van de vier Regionale Bureaus voor Toerisme (de
Veluwe, regio Arnhem Nijmegen, Rivierenland en Achterhoek) in samenwerking met
de provincie Gelderland en het toeristisch-recreatief bedrijfsleven in de
provincie.
Trefwoorden: Gelderse streken, media-offensief, marketing Gelderland
|
|
11/02/25
Weer een recordjaar voor het Nederlands verblijfstoerisme met 51,7 miljoen gasten en 146,1 miljoen overnachtingen. In 2012 telden Nederlandse logiesaccommodaties slechts 33,4 miljoen gasten die samen 92,9 miljoen overnachtingen realiseerden. Dat blijkt uit voorlopig cijfers van het CBS op basis van de Statistiek Logiesaccommodaties.
|
11/02/25
Marketing Groningen en het Groninger Museum introduceren de nieuwe podwalk ‘Hoe van Gogh naar Groningen kwam’. Deze podwalk neemt luisteraars mee langs historische locaties in de stad Groningen, waar de kunststroming door het eind van de 19e eeuw/de eeuwwisseling voelbaar is.
|
11/02/25
Bureau AVIAREPS zal destinatie Monaco vertegenwoordigen op de DACH-markt (Duitsland, Oostenrijk en Z...
|
10/02/25
Van 19 tot en met 28 september 2025 vindt de Nationale Sportweek plaats, waarbij heel Nederland in beweging komt. Vijf steden springen eruit als host cities: Leeuwarden, Bunschoten, Zoetermeer, Westland en Helmond.
|
10/02/25
Op 6 februari vond de jaarlijkse uitreiking van de Persprijzen Toerisme Vlaanderen & Brussel plaats in Vlaams Cultuurhuis de Brakke Grond in Amsterdam. Tijdens dit evenement werden de meest inspirerende reportages over toeristisch en cultureel Vlaanderen in Nederlandse media gevierd.
|
10/02/25
Attractiepark Toverland heeft in 2024 voor het derde jaar op rij een bezoekersrecord behaald. Het park in het Limburgse Sevenum werd bezocht door 1,2 miljoen gasten. Deze groei is te danken aan investeringen in kwaliteit, seizoensevenementen en gasttevredenheid.
|
10/02/25
Voor het eerst sinds jaren is er tijdens het Commissiedebat Verkeersveiligheid op 11 februari prominent aandacht voor het verbeteren van voetgangersveiligheid. Directeur VeiligheidNL Martijntje Bakker pleit voor meer aandacht voor de vele enkelvoudige ongevallen.
|
10/02/25
Vanaf vandaag hoeven internationale treinreizigers van de Eurostart op de verbinding van Amsterdam n...
|
|
12/02/25 t/m 13-02-25
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
|
11/03/25
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...
|
20/03/25
Op donderdag 20 maart 2025 is de Breda University of Applied Sciences gasthogeschool van het Trendco...
|
24/03/25
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
|
24/06/25
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
|
|