Geplaatst op: 16-10-2013
Auteur: Karel Werdler
Inholland

Beroepenveldcommissie Inholland deelt scriptieprijzen uit

Beroepenveldcommissie Inholland deelt scriptieprijzen uit
Op maandag 14 oktober werden tijdens de vergadering van de beroepenveldcommissie HTRO van Hogeschool Inholland twee nieuwe prijzen uitgereikt. Het betrof de scriptieprijs van de opleidingen zelf voor de beste scriptie en de prijs van de beroepenveldcommissie voor de meest innovatieve scriptie.

Beste scriptie: "Von Fingerspitzengefühl zur Realität "
De eerste prijs ging naar Ricardo Stikkelorum (student HTRO Rotterdam) voor zijn scriptie over de badplaats Zandvoort en het gebruik van Social Media  om de doelgroep boven de 50 jaar aan te spreken. Met als titel "Von Fingerspitzengefühl zur Realität "  verschafte zijn onderzoek nieuwe inzichten voor deze gemeente over het aantrekken en behouden van een gewaardeerde doelgroep. Het document is ook meteen ter plaatste opgenomen in het beleid. Opmerkelijk is dat de Duitste toerist vaak op goed geluk richting Zandvoort vertrekt en volgens Ricardo zou ook de titel "liever op de bonnefooi, dan via Booking.com” een optie zijn geweest.

Meest innovatieve scriptie: "Het Gezond Alternatief voor All-inclusive”
De prijs voor de meest innovatieve scriptie ging naar Ashley Groot van de HTRO-opleiding in Diemen. Zij deed onderzoek naar alternatieven voor en binnen de all-inclusive pakketten die al geruime tijd zeer populair zijn bij de Nederlandse consument. Met als titel "Het Gezond Alternatief voor All-inclusive” gaf zij volgens de jury uit het beroepenveld een helder overzicht van nieuwe mogelijkheden binnen dit segment. Ook hier gaf de opdrachtgever aan de verworven inzichten op korte termijn te willen implementeren. Beide studenten ontvingen behalve de eeuwige roem ook een oorkonde en een bedrag van 250,-
Topics:Onderzoek
Trefwoorden: kusttoerisme, all inclusive, scripties, prijzen

CELTH





||| Nieuws |||

31/01/25
Exclusief voor leden
Reisboekingen in de plus maar grote verschillen tussen bestemmingen
In 2024 is het aantal reisboekingen met 3% gestegen ten opzichte van 2023. . Europa is stabiel als reisbestemming maar op Azië na verliest intercontinentaal reizen. Ook zien we grote beweging tussen de verschillende vakantielanden met forse winnaars maar ook verliezers.
31/01/25
Leontien Mees vertrekt bij Maastricht Marketing
Leontien Mees, directeur-bestuurder van Stichting Maastricht Marketing, heeft aangekondigd dat zij per 1 september 2025 de organisatie zal verlaten. Na ruim acht jaar vindt zij het tijd voor een nieuwe uitdaging.
31/01/25
Exclusief voor leden
Groei Nederlands verblijfsbezoek zwakt af
Het Nederlands verblijfstoerisme, zowel binnenlands als buitenlands, groeit in 2025 naar verwachting met 2,5% naar 52 miljoen verblijfsgasten. Dit is een daling ten opzichte van de gemiddelde groei van 5% per jaar in de periode 2012-2019.
30/01/25
Breda Marketing presenteert jaarplan 2025: Toegepaste technologie en creativiteit centraal
Breda Marketing heeft haar jaarplan 2025 gepresenteerd. De nadruk ligt op samenwerking en innovatie om Breda te profileren als dé 'Stad van Oplossingen'.
30/01/25
Exclusief voor leden
Minder festivals maar meer evenementen georganiseerd
In 2024 vonden er aanzienlijk meer concerten plaats dan in 2023, terwijl het aantal festivals juist daalde. Festivals en concerten trokken gezamenlijk 30,5 miljoen bezoeken, iets minder dan in 2023. Dit blijkt uit de branchecijfers die Respons jaarlijks in opdracht van de Vereniging van Evenementen Makers (VVEM) opstelt. Ook in 2025 staat het aantal festivals onder druk.
29/01/25
Exclusief voor leden
5 grote museale ontwikkelingen in New York
In toeristenmagneet New York vinden in 2025 in ieder geval 5 grote museale ontwikkelingen plaats. Eén museum is nieuw, de andere vier presenteren grote uitbreidingen.
28/01/25
Dit zijn de beste reisbloggers van Nederland
Op 18 januari 2025 werden de winnaars van de allereerste editie van de Dutch Travel Blog Awards bekendgemaakt. Dit event, georganiseerd door het gespecialiseerde travel marketingbureau Thx.agency, biedt het podium aan de beste travel content creators van Nederland.
28/01/25
Stichting het Gehandicapte Kind viert 75-jarig jubileum met Samenspeeldagen in Efteling
De Efteling organiseert samenspeeldagen. Initiatieven zoals Speelbos NEST! zorgen ervoor dat kinderen met een beperking niet aan de zijlijn, maar in de spotlights staan.

||| Agenda |||

06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...