Geplaatst op: 16-10-2013
Auteur: Karel Werdler
Inholland

Beroepenveldcommissie Inholland deelt scriptieprijzen uit

Beroepenveldcommissie Inholland deelt scriptieprijzen uit
Op maandag 14 oktober werden tijdens de vergadering van de beroepenveldcommissie HTRO van Hogeschool Inholland twee nieuwe prijzen uitgereikt. Het betrof de scriptieprijs van de opleidingen zelf voor de beste scriptie en de prijs van de beroepenveldcommissie voor de meest innovatieve scriptie.

Beste scriptie: "Von Fingerspitzengefühl zur Realität "
De eerste prijs ging naar Ricardo Stikkelorum (student HTRO Rotterdam) voor zijn scriptie over de badplaats Zandvoort en het gebruik van Social Media  om de doelgroep boven de 50 jaar aan te spreken. Met als titel "Von Fingerspitzengefühl zur Realität "  verschafte zijn onderzoek nieuwe inzichten voor deze gemeente over het aantrekken en behouden van een gewaardeerde doelgroep. Het document is ook meteen ter plaatste opgenomen in het beleid. Opmerkelijk is dat de Duitste toerist vaak op goed geluk richting Zandvoort vertrekt en volgens Ricardo zou ook de titel "liever op de bonnefooi, dan via Booking.com” een optie zijn geweest.

Meest innovatieve scriptie: "Het Gezond Alternatief voor All-inclusive”
De prijs voor de meest innovatieve scriptie ging naar Ashley Groot van de HTRO-opleiding in Diemen. Zij deed onderzoek naar alternatieven voor en binnen de all-inclusive pakketten die al geruime tijd zeer populair zijn bij de Nederlandse consument. Met als titel "Het Gezond Alternatief voor All-inclusive” gaf zij volgens de jury uit het beroepenveld een helder overzicht van nieuwe mogelijkheden binnen dit segment. Ook hier gaf de opdrachtgever aan de verworven inzichten op korte termijn te willen implementeren. Beide studenten ontvingen behalve de eeuwige roem ook een oorkonde en een bedrag van 250,-
Topics:Onderzoek
Trefwoorden: kusttoerisme, all inclusive, scripties, prijzen

CELTH
 




   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

26/11/24
KLM wil lonen bevriezen
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
26/11/24
Exclusief voor leden
KLM werkt samen met Kolet voor internet op reis
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
25/11/24
Publieksstemming open voor Parkvakanties Awards 2025
De Parkvakanties Awards 2025 is van start. Op het grootste vakantieparkenplatform van Nederland zijn de genomineerde vakantieparken en aanbieders bekendgemaakt.
25/11/24
Zomervakantieplannen van Nederlanders: de eerste insights
Gaan Nederlanders in zomer van 2025 weer zo massaal op vakantie? En wanneer nemen ze de beslissing? Trends & Tourism zocht het uit.
25/11/24
Exclusief voor leden
Airbnb draag bij aan herstel Nederlandse molens
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?
22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...