Beroepenveldcommissie Inholland deelt scriptieprijzen uit
Op maandag 14 oktober werden tijdens de vergadering van de
beroepenveldcommissie HTRO van Hogeschool Inholland twee nieuwe prijzen uitgereikt. Het betrof de
scriptieprijs van de opleidingen zelf voor de beste scriptie en de
prijs van de beroepenveldcommissie voor de meest innovatieve scriptie.
Beste scriptie: "Von Fingerspitzengefühl zur Realität "
De eerste prijs ging naar Ricardo Stikkelorum (student HTRO Rotterdam) voor zijn scriptie over de badplaats Zandvoort en het gebruik van Social Media om de doelgroep boven de 50 jaar aan te spreken. Met als titel "Von Fingerspitzengefühl zur Realität " verschafte zijn onderzoek nieuwe inzichten voor deze gemeente over het aantrekken en behouden van een gewaardeerde doelgroep. Het document is ook meteen ter plaatste opgenomen in het beleid. Opmerkelijk is dat de Duitste toerist vaak op goed geluk richting Zandvoort vertrekt en volgens Ricardo zou ook de titel "liever op de bonnefooi, dan via Booking.com” een optie zijn geweest.
Meest innovatieve scriptie: "Het Gezond Alternatief voor All-inclusive”
De prijs voor de meest innovatieve scriptie ging naar Ashley Groot van de HTRO-opleiding in Diemen. Zij deed onderzoek naar alternatieven voor en binnen de all-inclusive pakketten die al geruime tijd zeer populair zijn bij de Nederlandse consument. Met als titel "Het Gezond Alternatief voor All-inclusive” gaf zij volgens de jury uit het beroepenveld een helder overzicht van nieuwe mogelijkheden binnen dit segment. Ook hier gaf de opdrachtgever aan de verworven inzichten op korte termijn te willen implementeren. Beide studenten ontvingen behalve de eeuwige roem ook een oorkonde en een bedrag van 250,-
Topics:Onderzoek
Trefwoorden: kusttoerisme, all inclusive, scripties, prijzen