Geplaatst op: 21-10-2013
Auteur: Jessy Janga
NRIT Media

Consumentengedrag wintersport per trein

Consumentengedrag wintersport per trein

Nu de eerste sneeuw in de Alpen gevallen is ziet Euro Express Treincharter (EETC), het bedrijf dat zowel de Alpen Expres als De Ski-Trein exploiteert, de winterboekingen aantrekken. Een ander opvallend verschijnsel is dat de reizen met de Alpen Expres en De Ski-Trein met de kerst- en oud en nieuw periode dit jaar beter verkopen dan de Krokusweken.


Ontwikkeling in consumentengedrag
Commercieel Directeur René van der Klink signaleert ook nog een andere trend: "De winterboekingen zijn dit jaar laat op gang gekomen maar sinds de berichten in de media over de sneeuwval in de wintersportgebieden zien we wel een opleving. De consument wordt nu attent gemaakt op zijn wintersportvakantie. Deze wordt ieder jaar later geboekt omdat de huidige consument zich ook niet meer maanden van te voren wenst vast te leggen. Er is voldoende aanbod en men wacht steeds langer af of er nog een buitenkansje of mooie aanbieding voorbij komt. Dat vraagt ook van ons een andere, meer flexibele opstelling.”


Verwachting
De verwachting van Van der Klink is dat er komende winter minimaal hetzelfde aantal klanten per Alpen Expres en Ski-Trein naar Oostenrijk en Italië zal afreizen. Zeker nu er voorzichtig economisch herstel wordt aangekondigd.

Trefwoorden: wintersport, consumentengedrag, boekingsgedrag, toerisme, vakantie

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

26/11/24
KLM wil lonen bevriezen
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
26/11/24
Exclusief voor leden
KLM werkt samen met Kolet voor internet op reis
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
25/11/24
Publieksstemming open voor Parkvakanties Awards 2025
De Parkvakanties Awards 2025 is van start. Op het grootste vakantieparkenplatform van Nederland zijn de genomineerde vakantieparken en aanbieders bekendgemaakt.
25/11/24
Zomervakantieplannen van Nederlanders: de eerste insights
Gaan Nederlanders in zomer van 2025 weer zo massaal op vakantie? En wanneer nemen ze de beslissing? Trends & Tourism zocht het uit.
25/11/24
Exclusief voor leden
Airbnb draag bij aan herstel Nederlandse molens
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?
22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...