Geplaatst op: 23-10-2013
Auteur: Jessy Janga
NRIT Media

Winnaars Nightlife Awards 2013

Winnaars Nightlife Awards 2013

Tijdens de jaarlijkse uitgaansavond voor ondernemers en personeel van het Nederlandse nachtleven op 22 oktober zijn voor de tiende keer de Nightlife Awards uitgereikt aan de populairste uitgaansgelegenheden van Nederland.


Beachclub Vroeger (Bloemendaal) populairste beachclub van Nederland
Beachclub Vroeger geniet al jaren van de grootste naamsbekendheid onder haar doelgroep van 16-25 jaar. De beachclub kreeg in deze categorie de meeste stemmen via internet, Facebook en sms. Er zijn maar weinig Nederlandse clubs die ruimte bieden aan 3.000 mensen.


Populairste Danscafé Nederland is Crazy Piano's (Scheveningen)

Crazy Piano's in Scheveningen is zeer populair in West-Nederland. Eigenaar Bjorn van Dijkt runt de zaak al ruim 14 jaar. Crazy Piano's is iedere avond geopend en biedt een mix van eten en entertainment voor een complete avond uit. De omzet ligt al jaren op een hoog niveau en Crazy Piano's mag zich dit jaar het populairste danscafé van Nederland noemen.


Populairste Club Nederland is Air (Amsterdam)

Club Air heeft de hoogste score behaald in het NovioData onderzoek. Op het gebied van social media behoort Club Air tot de top in de Nederlandse horeca. Met maar liefst 40.000 likes op Facebook en ruim 5.000 volgers op Twitter heeft Club Air een imposante fanbase. Met name op het gebied van innovatie en samenwerking is Club Air wat de jury betreft een voorbeeld voor de andere Nederlandse clubs.


Brothers (Bunnik) populairste Megaclub Nederland
In de voorgaande edities van de Nightlife Awards behaalde Brothers altijd een top-3 positie in deze landelijke categorie. Deze stabiele waarde in het Nederlandse uitgaansleven scoort in het onderzoek van Noviodata hoog op naamsbekendheid. Op het gebied van social media heeft Brothers als enige club in Nederland een rapportcijfer 10 gekregen voor de interactie met zijn doelgroep. Brothers is een aantal jaren geleden begonnen met het creëren van een festivalsfeer in zijn club. Dit jaar is de naam van Brothers gewijzigd in Brothers Festival Dome, waarmee Brothers zich steeds meer profileert als festivalclub.


Winnaars van Vlaanderen
Het Belgische publiek heeft via Facebook, e-mail en sms haar stem uitgebracht. Carré uit Willebroek is uitgeroepen tot Populairste Club van Vlaanderen 2013 en Noxx uit Antwerpen is verkozen tot Populairste Megaclub Vlaanderen 2013.

Trefwoorden: awards, winnaars, nachtclubs, evenementen

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

24/01/25
Commissie voor natuurherstel opgericht
Een ministeriële commissie voor natuurherstel in Nederland wordt opgericht. Deze commissie wordt opgericht na twee recentelijke rechterlijke uitspraken om haast te maken met het herstel.
24/01/25
Positief oordeel over drie Limburgse musea
Het provinciebestuur van Limburg heeft het rapport ontvangen van de Visitatiecommissie Provinciale Musea 2024. Voornamelijk is inhoudelijk aar de musea gekeken maar toerisme speelt ook een rol.
24/01/25
Perspectieven op internationalisering in Uncover
We zijn verheugd aan te kondigen dat alle artikelen van de nieuwste editie van Uncover, het jaarlijkse, thematische tijdschrift van de Academy for Leisure & Events van de Breda University, nu online beschikbaar zijn in de kennisbank van NRIT.
24/01/25
Camperbeurs Brabant blijft na eerste succes
De eerste editie van de Camperbeurs in Autotron Rosmalen trok afgelopen weekend meer dan 11.000 bezoekers en was volledig uitverkocht. Het evenement vond plaats op zaterdag 18 en zondag 19 januari en overtrof alle verwachtingen.
24/01/25
Exclusief voor leden
Eurostar boekt recordgroei in 2024 en heeft ambitieuze plannen
Eurostar heeft in 2024 een aanzienlijke groei gerealiseerd, met een stijging van +5% in het aantal passagiers vergeleken met 2023. Deze recordprestatie werd gedreven door een sterke vraag, vooral tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024. Eurostar gaat investeren in nieuwe treinen en gaat een strategisch partnership met SkyTeam.
24/01/25
Marketing Groningen maakt camperroute
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.
24/01/25
Mogelijkheden en risico’s van AI in de toeristische sector
Tijdens de internationale toerismebeurs FITUR in Madrid hebben UN Tourism en hogeschool Saxion een gezamenlijk rapport gepresenteerd. Het rapport, getiteld ‘Artificial Intelligence Adoption in Tourism: Key Considerations for Sector Stakeholders’, onderzoekt het gebruik, de risico’s en mogelijkheden van kunstmatige intelligentie (AI) in de toerismesector.
23/01/25
Exclusief voor leden
Nederlandse Arq hotelgroep onthult groeiplannen
Wat begon met de aankoop van het Haagse Paleis Hotel in september, door Arq hotelgroep groeide eerder deze maand uit tot een collectie van twee met de aansluiting van Kloosterhotel de Soete Moeder in Den Bosch. De groei moet snel gaan, meldt de groep.

||| Agenda |||

27/01/25
27/01/25 t/m 27-01-25: Plant Powered Dinner Talk
Op maandag 27 januari 2025 vindt de allereerste Plant Powered Dinner Talk plaats bij resta...
29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...