Geplaatst op: 22-11-2013
Auteur: Jessy Janga
NRIT Media

Winnaar Flevius Award 2013: De Nieuwe Wildernis

Winnaar Flevius Award 2013: De Nieuwe Wildernis

In Schouwburg Almere was de spanning te voelen tijdens de strijd om de Flevius Award 2013. De drie genomineerden – Center Parcs De Eemhof, De Nieuwe Wildernis en LelySTART – streden door middel van een pitch om de prijs voor belangrijkste toeristisch recreatieve bijdrage aan Flevoland in 2013. De Nieuwe Wildernis (DNW) kwam als sterkste uit de strijd, bleek uit de stemmen van het publiek en de jury, en sleepte de Flevius Award 2013 in de wacht.


(Inter)nationale bekendheid Flevoland door film
EMS Films pitchte met de prachtige beelden, het indrukwekkende verhaal en het grote bereik dat zij realiseerde met de film De Nieuwe Wildernis van de Oostvaardersplassen. "EMS Films heeft daarmee een belangrijke bijdrage geleverd aan de nationale en internationale bekendheid van Flevoland,” aldus Jan-Nico Appelman, juryvoorzitter en gedeputeerde Toerisme en Recreatie provincie Flevoland. Naast de film heeft EMS Films een app ontwikkeld waardoor het gebied digitaal ontsloten wordt. Bovendien is het gebied fysiek toegankelijker geworden door de speciale Wildernis-activiteiten die Staatsbosbeheer biedt naar aanleiding van de film.


EMS Films en Staatsbosbeheer Flevoland
Ignas van Schaick, Uitvoerend Producent DNW, nam de prijs in ontvangst en gaf hem vervolgens door aan de boswachters van Staatsbosbeheer Flevoland. Van Schaick: ”De Oostvaardersplassen zijn in één woord dynamisch te noemen. In relatief korte tijd heeft het gebied zich ontwikkeld tot een natuurgebied zoals het er vroeger in Nederland uit heeft moeten zien. Samen met Staatsbosbeheer hebben we een prachtige film kunnen maken, die inmiddels door meer dan 600.000 mensen is gezien.”


Ook publieksstemmen bepaalde winnaar
Anders dan voorgaande jaren was de stem van het publiek tezamen met het juryoordeel doorslaggevend voor de winnaar van de Flevius Award. Dat maakte de strijd extra spannend. Om de stemmen van het publiek voor zich te winnen, zetten de drie genomineerden hun beste beentje voor tijdens een twee-minuten-pitch. Na een aantal kritische vragen van de jury stemden de bijna 150 aanwezige ondernemers en betrokkenen uit de sector via sms-voting op hun favoriet. Veruit de meeste publieksstemmen gingen naar De Nieuwe Wildernis.


Jury sluit zich aan bij publieksstemming
De jury bestond uit Jan-Nico Appelman, Peter Hoorneman - voormalig general manager van Center Parcs - en Margreet Toonen - coördinator afstudeerrichting NHTV Leisure Design Lab. Ook zij kwamen na kort maar intensief beraad tot het oordeel dat De Nieuwe Wildernis zich het meest overtuigend heeft gepresenteerd.


Ambitie: een innovatieve en duurzame vrijetijdsindustrie
Appelman: "Het versterken van onze toeristische voorzieningen is belangrijk voor de Flevolandse economie. Onze ambitie is een innovatieve en duurzame vrijetijdsindustrie. Daarmee zetten we Flevoland op de kaart. Met deze prijs willen we onze waardering voor ondernemers in deze sector tot uitdrukking brengen.” De Flevius Award wordt uitgereikt tijdens de Flevius Parade waarbij ontmoeting, motivatie en kennisuitwisseling centraal staat.

Trefwoorden: Flevius Award, Flevoland, De Nieuwe Wildernis, awards, evenementen, Flevius Parade, De Eemhof, LelySTART

CELTH
 




   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

26/11/24
KLM wil lonen bevriezen
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
26/11/24
Exclusief voor leden
KLM werkt samen met Kolet voor internet op reis
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
25/11/24
Publieksstemming open voor Parkvakanties Awards 2025
De Parkvakanties Awards 2025 is van start. Op het grootste vakantieparkenplatform van Nederland zijn de genomineerde vakantieparken en aanbieders bekendgemaakt.
25/11/24
Zomervakantieplannen van Nederlanders: de eerste insights
Gaan Nederlanders in zomer van 2025 weer zo massaal op vakantie? En wanneer nemen ze de beslissing? Trends & Tourism zocht het uit.
25/11/24
Exclusief voor leden
Airbnb draag bij aan herstel Nederlandse molens
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?
22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...