Geplaatst op: 25-11-2013
Auteur: Jessy Janga
NRIT Media

Primeur Scandic digitaal uitchecken bij alle hotels

Primeur Scandic digitaal uitchecken bij alle hotels

Scandic is de eerste hotelketen in de wereld die digitaal uitchecken voor al zijn hotels aanbiedt. Het systeem is getest in het voorjaar en is nu beschikbaar voor alle hotels van de keten. Met slechts een paar eenvoudige klikken op hun smartphone of computer, kunnen gasten hun kamer, minibar en restaurantrekening snel betalen wanneer het hen uitkomt.


Hiermee winnen zij een welkom beetje extra tijd in de ochtend. Scandic schat dat het in het eerste jaar een half miljoen digitale uitchecks zal zien. In het volgende jaar verwacht Scandic dat het aantal verdubbelt. Dit omdat de service zo eenvoudig te gebruiken is dat het onmiddellijk toegevoegde waarde geeft.

Testproject hartelijk ontvangen
Gedurende de zomer heeft Scandic een testproject uitgevoerd bij Scandic Park in Stockholm. Hierbij werd de nieuwe mobiele oplossing geëvalueerd en gefinetuned. Het proefproject werd hartelijk ontvangen en nu wordt het mobiele check-out-systeem uitgerold bij alle Scandic hotels. Het enige dat nodig is om uit te kunnen checken met een smartphone is de registratie van het telefoonnummer of e-mail adres van de gast bij de check-in balie. De avond voor het uitchecken ontvangen gasten een tekstbericht. Ook kunnen zij hun factuur controleren, aankopen uit de minibar toevoegen, hun adresgegevens bijwerken en betalen voor hun verblijf. De bon wordt doorgestuurd via e-mail en de sleutelkaart kan eenvoudig worden afgegeven bij de receptie op weg naar buiten.


Service waarop gasten hebben gewacht
"Het voelt geweldig om de eerste te zijn die deze stap maakt, maar het belangrijke punt is dat dit iets is waarop gasten hebben gewacht," zegt Frank Fiskers, de CEO van Scandic. "Uitchecken wordt door vele gasten gezien als het lastige deel van een hotelverblijf en het wordt soms geassocieerd met wachtrijen en ochtendstress. Nu bieden wij gasten een slimme oplossing die hen een aangenamer begin van de dag geeft. Ze kunnen uitchecken wanneer het hen uitkomt en sommige gasten zullen ongetwijfeld de avond van tevoren uitchecken, zodat ze kunnen genieten van een meer ontspannen ontbijt."


Vanzelfsprekend
Scandic meldt dat 10 procent van alle gasten de dienst heeft geprobeerd. De feedback van de gasten is ook positief geweest.


Toegevoegde waarde
Johan Michelson, Vice President & merkproducten Scandic. "Wij zullen doorgaan met het toevoegen van meer digitale diensten en op dit moment kijken wij naar de check-in en conferentieboekingen maar zoals ik al zei, dit alles bevindt zich in een vroeg stadium."

Trefwoorden: hotel, smartphones, digitaal, uitchecken, service, Sandic

CELTH
 




   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

29/11/24
Exclusief voor leden
Tweede editie van Light Safari na eerste succesvolle editie
De tweede editie van Light Safari in Safaripark Beekse Bergen is van start gegaan. Vorig jaar trok het evenement meer dan 185.000 bezoekers en dit jaar belooft het nog spectaculairder te worden.
29/11/24
Recreatie- en natuurgebied Marickenland van start
Na jaren van voorbereiding start de inrichting van de eerste 150 hectare natuur in Marickenland in gemeente Ronde Venen. In dit gebied is ook veel aandacht voor recreatie met wandelpaden en een natuurspeelplaats.
29/11/24
Inspiratie- en netwerkreis voor vrijetijdssector naar Wereld Expo in Japan
Van 13 april tot 13 oktober 2025 vindt de wereldtentoonstelling Expo 2025 plaats in Osaka. Daarom organiseert Richard de Bruin voor Nederlandse vrijetijdsondernemers een 6-daagse inspiratie- en netwerkreis naar Japan.
29/11/24
Onderzoek naar gevolgen ravijnjaar voor toerisme en recreatie van start
Wat betekent het zogenaamde ravijnjaar 2026 voor Nederlandse gemeenten op beleidsterrein toerisme en recreatie? Dat gaat Leisurebrains samen met Markteffect onderzoeken. Zij doen daartoe een oproep aan wethouders en beleidsmedewerker bij gemeenten.
29/11/24
Acceleratieprogramma voor innovatie zakelijke evenementen van start
Het Acceleratie Programma van het EU-gefinancierde project ‘BEFuture’ heeft 30.000 euro per project beschikbaar voor Nederlandse innovaties die de technologische en duurzame transitie in de zakelijke evenementen sector ondersteunen.
29/11/24
Kennisinstellingen samen aan de slag met duurzame gastvrije transities
Het Regieorgaan SIA heeft het SPRONG-programma Gastvrije Transities goedgekeurd en een subsidie van twee miljoen euro toegekend. De nieuwe SPRONG-groep werkt in vier regionale transitiearena’s aan de thema’s klimaatneutraal, brede welvaart, healthy region en regeneratieve gebiedsontwikkeling.
29/11/24
Zeeland presenteert de gast van de toekomst
Tijdens de Toeristische Ontmoetingsdag 2024 in Zeeland stond het thema ‘De Gast van de Toekomst’ centraal. Diana Korteweg Maris van het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme presenteerde het onderzoek ‘De gast van de toekomst in Zeeland in 20240’.
28/11/24
Exclusief voor leden
Certificaat SDG doelen voor Center Parcs
Center Parcs Europe heeft het SDG Pioneer-certificaat van de Verenigde Naties ontvangen voor de 29 Europese parken. Een belangrijke stap voor de duurzame ontwikkeling van deze keten.

||| Agenda |||

29/11/24 t/m 30-11-24
29/11/24 t/m 30-11-24: BuitenlandBeurs
Op 29 en 30 november wordt in de Utrechtse jaarbeurs de BuitenlandBeurs georganiseerd. Dit evenement...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...
08/01/25 t/m 09-01-25
08/01/25 t/m 09-01-25: Travel Trade Days
Va­kan­tie­beurs is het grootste rei­seve­ne­ment van het jaar, al meer dan 50 jaar bekend in ...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
20/03/25
20/03/25 t/m 20-03-25: Trendcongres Toerisme 2024: Toerisme in Transformatie: Business as Unusual
Op donderdag 20 maart 2025 organiseert NRIT in samenwerking met de opleidingen Tourism Management we...