Geplaatst op: 25-11-2013
Auteur: Jessy Janga
NRIT Media

Primeur Scandic digitaal uitchecken bij alle hotels

Primeur Scandic digitaal uitchecken bij alle hotels

Scandic is de eerste hotelketen in de wereld die digitaal uitchecken voor al zijn hotels aanbiedt. Het systeem is getest in het voorjaar en is nu beschikbaar voor alle hotels van de keten. Met slechts een paar eenvoudige klikken op hun smartphone of computer, kunnen gasten hun kamer, minibar en restaurantrekening snel betalen wanneer het hen uitkomt.


Hiermee winnen zij een welkom beetje extra tijd in de ochtend. Scandic schat dat het in het eerste jaar een half miljoen digitale uitchecks zal zien. In het volgende jaar verwacht Scandic dat het aantal verdubbelt. Dit omdat de service zo eenvoudig te gebruiken is dat het onmiddellijk toegevoegde waarde geeft.

Testproject hartelijk ontvangen
Gedurende de zomer heeft Scandic een testproject uitgevoerd bij Scandic Park in Stockholm. Hierbij werd de nieuwe mobiele oplossing geëvalueerd en gefinetuned. Het proefproject werd hartelijk ontvangen en nu wordt het mobiele check-out-systeem uitgerold bij alle Scandic hotels. Het enige dat nodig is om uit te kunnen checken met een smartphone is de registratie van het telefoonnummer of e-mail adres van de gast bij de check-in balie. De avond voor het uitchecken ontvangen gasten een tekstbericht. Ook kunnen zij hun factuur controleren, aankopen uit de minibar toevoegen, hun adresgegevens bijwerken en betalen voor hun verblijf. De bon wordt doorgestuurd via e-mail en de sleutelkaart kan eenvoudig worden afgegeven bij de receptie op weg naar buiten.


Service waarop gasten hebben gewacht
"Het voelt geweldig om de eerste te zijn die deze stap maakt, maar het belangrijke punt is dat dit iets is waarop gasten hebben gewacht," zegt Frank Fiskers, de CEO van Scandic. "Uitchecken wordt door vele gasten gezien als het lastige deel van een hotelverblijf en het wordt soms geassocieerd met wachtrijen en ochtendstress. Nu bieden wij gasten een slimme oplossing die hen een aangenamer begin van de dag geeft. Ze kunnen uitchecken wanneer het hen uitkomt en sommige gasten zullen ongetwijfeld de avond van tevoren uitchecken, zodat ze kunnen genieten van een meer ontspannen ontbijt."


Vanzelfsprekend
Scandic meldt dat 10 procent van alle gasten de dienst heeft geprobeerd. De feedback van de gasten is ook positief geweest.


Toegevoegde waarde
Johan Michelson, Vice President & merkproducten Scandic. "Wij zullen doorgaan met het toevoegen van meer digitale diensten en op dit moment kijken wij naar de check-in en conferentieboekingen maar zoals ik al zei, dit alles bevindt zich in een vroeg stadium."

Trefwoorden: hotel, smartphones, digitaal, uitchecken, service, Sandic

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

27/01/25
Beurs Boot Holland 2025 gaat niet door
De economische wind zit tegen, is het argument van de organisatie Boot Holland om de 2025 editie van de beurs niet door te laten gaan.
27/01/25
Lifetime Achievement voor Frank Oostdam
Frank Oostdam, voormalig directeur van ANVR, heeft op het Reisgala 2025 de Lifetime Achievement Award gekregen. Volgens de jury bekleedde hij jarenlang een sleutelpositie in de branche.
27/01/25
Populariteit lenen voor vakantiehuisje brokkelt af
Recreatiewoningen blijven populair als leendoel, maar het aantal leningen en leenbedragen neemt af. Wat betekent dit voor consumenten?
24/01/25
Commissie voor natuurherstel opgericht
Een ministeriële commissie voor natuurherstel in Nederland wordt opgericht. Deze commissie wordt opgericht na twee recentelijke rechterlijke uitspraken om haast te maken met het herstel.
24/01/25
Positief oordeel over drie Limburgse musea
Het provinciebestuur van Limburg heeft het rapport ontvangen van de Visitatiecommissie Provinciale Musea 2024. Voornamelijk is inhoudelijk aar de musea gekeken maar toerisme speelt ook een rol.
24/01/25
Perspectieven op internationalisering in Uncover
We zijn verheugd aan te kondigen dat alle artikelen van de nieuwste editie van Uncover, het jaarlijkse, thematische tijdschrift van de Academy for Leisure & Events van de Breda University, nu online beschikbaar zijn in de kennisbank van NRIT.
24/01/25
Camperbeurs Brabant blijft na eerste succes
De eerste editie van de Camperbeurs in Autotron Rosmalen trok afgelopen weekend meer dan 11.000 bezoekers en was volledig uitverkocht. Het evenement vond plaats op zaterdag 18 en zondag 19 januari en overtrof alle verwachtingen.
24/01/25
Exclusief voor leden
Eurostar boekt recordgroei in 2024 en heeft ambitieuze plannen
Eurostar heeft in 2024 een aanzienlijke groei gerealiseerd, met een stijging van +5% in het aantal passagiers vergeleken met 2023. Deze recordprestatie werd gedreven door een sterke vraag, vooral tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024. Eurostar gaat investeren in nieuwe treinen en gaat een strategisch partnership met SkyTeam.

||| Agenda |||

29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...
20/03/25
20/03/25 t/m 20-03-25: Trendcongres Toerisme 2025: Toerisme in Transformatie: Business as Unusual
Op donderdag 20 maart 2025 organiseert NRIT in samenwerking met de opleidingen Tourism Management we...