Geplaatst op: 27-11-2013
Auteur: Jessy Janga
NRIT Media

Nieuw gethematiseerd zakenhotel Kopenhagen

Nieuw gethematiseerd zakenhotel Kopenhagen
Illustratie van het nieuwe Tivoli Hotel

Een miljoen gasten verbleven in, of brachten een bezoek aan, het Tivoli Hotel & Congress Center sinds het in 2010 opende. Op basis van dit succes bouwen de Arp-Hansen Hotel Group en Tivoli een gethematiseerd zakenhotel met 288 kamers, dat een geïntegreerd deel van het bestaande Tivoli Hotel zal vormen.


De investering in het hotel, ontworpen door de internationaal bekende Deense architect Kim Utzon, zal in de honderden miljoenen kronen lopen.


Totale capaciteit Tivoli Hotel op 700 kamers
Het hotel biedt 25 nieuwe vergader- en conferentiezalen en 288 kamers. Deze voldoen, zoals in het bestaande Tivoli Hotel, aan de behoeften van zowel zakenreizigers als het familiesegment. De totale hotelcapaciteit van Tivoli Hotel komt daarmee op 700 kamers, plus vergaderfaciliteiten die geschikt zijn voor 6.000 gasten. De bouw wordt in 2016 afgerond.


Congres- en hotelgebied Kalvebod Brygge
Het nieuwe hotel zal het oorspronkelijke plan voor het algemene congres- en hotelgebied van Kalvebod Brygge verder realiseren. Dit gebied omvat naast het Tivoli Hotel & Congress Center ook het budget hotel Wakeup met 510 kamers. Na de uitbreiding zal het totale congres complex een totaal van 1,210 kamers bieden.


Samenwerking perfectie match
"Arp-Hansen strategische samenwerking met Tivoli is een perfecte match tussen twee ervaren spelers in de toeristische markt van Kopenhagen. Samen zijn we een nieuw kader voor toerisme en conferentie gasten in Kopenhagen aan het creëren," zegt Dorte Krak, CEO van de Arp-Hansen Hotel Group. "We zijn nu bezig om het project te finetunen. In samenspraak zullen wij delen van het hotel ontwikkelen en aanpassen om ervoor te zorgen dat opkomende markten zoals China en Rusland ook ons aantrekkelijk vinden. Wij geloven dat Kopenhagen als een congresstad en vakantiebestemming hiervan zal profiteren."


Voortzetten samenwerking logisch
"We hebben enkele jaren op een gerichte manier gewerkt om onze werkzame gebieden in de toeristische keten uit te breiden, en een Tivoli Hotel, dat zich meer in de familieklasse bevindt, maar ook geschikt is voor het zakelijke segment, harmoniseert goed met onze strategie om van Tivoli een ‘year-round business’ te maken." zegt Lars Liebst, CEO van Tivoli.


Wonderful Kopenhagen verwelkomt het project
"Ondanks de wereldwijde crisis, hebben we een duidelijke stijging van het aantal hotelgasten dat Kopenhagen bezoekt gezien in de afgelopen jaren, deels te wijten aan het feit dat we in dezelfde periode vele nieuwe hotels en conferentiefaciliteiten hebben verkregen we, die we internationaal vermarkten. De partnerschap van Tivoli en Arp-Hansen, en hun nieuwe hotel, helpt om het toerisme en het vergaderproduct in de binnenstad te versterken, en de investering is in overeenstemming met Wonderful Copenhagen’s groeistrategie voor de komende jaren.” aldus Lars Bernhard Jørgensen, CEO van marketingorganisatie Wonderful Copenhagen.

Trefwoorden: hotel, zakenreis, familie, strategie, partnerschap, Arp-Hansen Hotel Group, Tivoli, Kopenhagen

CELTH





||| Nieuws |||

29/01/25
Exclusief voor leden
5 grote museale ontwikkelingen in New York
In toeristenmagneet New York vinden in 2025 in ieder geval 5 grote museale ontwikkelingen plaats. Eén museum is nieuw, de andere vier presenteren grote uitbreidingen.
28/01/25
Dit zijn de beste reisbloggers van Nederland
Op 18 januari 2025 werden de winnaars van de allereerste editie van de Dutch Travel Blog Awards bekendgemaakt. Dit event, georganiseerd door het gespecialiseerde travel marketingbureau Thx.agency, biedt het podium aan de beste travel content creators van Nederland.
28/01/25
Stichting het Gehandicapte Kind viert 75-jarig jubileum met Samenspeeldagen in Efteling
De Efteling organiseert samenspeeldagen. Initiatieven zoals Speelbos NEST! zorgen ervoor dat kinderen met een beperking niet aan de zijlijn, maar in de spotlights staan.
28/01/25
Villa for You boekt recordomzet
Vakantiehuisaanbieder Villa for You heeft in 2024 een recordomzet van 50 miljoen euro behaald, een groei van 40% ten opzichte van 2023. Deze groei is mede te danken aan de stijgende vraag naar flexibele vakanties en unieke verblijven zoals luxe chalets en authentieke landhuizen.
28/01/25
Exclusief voor leden
VNG: Permanente bewoning van recreatiewoningen moet lokaal maatwerk blijven
Het al dan niet toestaan van permanente bewoning van recreatiewoningen moet een lokale afweging blijven, aldus de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). Gemeenten kunnen dit in overleg met eigenaren en bewoners van vakantieparken bepalen. De VNG roept de Tweede Kamer op om tegen het voorstel voor landelijke regie te stemmen.
27/01/25
Beurs Boot Holland 2025 gaat niet door
De economische wind zit tegen, is het argument van de organisatie Boot Holland om de 2025 editie van de beurs niet door te laten gaan.
27/01/25
Lifetime Achievement voor Frank Oostdam
Frank Oostdam, voormalig directeur van ANVR, heeft op het Reisgala 2025 de Lifetime Achievement Award gekregen. Volgens de jury bekleedde hij jarenlang een sleutelpositie in de branche.
27/01/25
Populariteit lenen voor vakantiehuisje brokkelt af
Recreatiewoningen blijven populair als leendoel, maar het aantal leningen en leenbedragen neemt af. Wat betekent dit voor consumenten?

||| Agenda |||

29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...