Geplaatst op: 07-01-2014
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Attractiepark Toverland ontvangt recordaantal bezoekers

Bijna 24% groei in 2013

Attractiepark Toverland ontvangt recordaantal bezoekers
Attractiepark Toverland heeft het beste jaar ooit achter de rug. In 2013 bezochten maar liefst 621.000 gasten het park. Daarmee realiseert Toverland een groei van 23,6 procent ten opzichte van 2012.


Nieuw themagebied levert veel nieuwe bezoekers op

Het grote aantal bezoekers is volgens Toverland vooral te danken aan de Magische Vallei, een compleet nieuw themagebied met acht nieuwe attracties. De belangrijkste publiekstrekkers zijn de nieuwe achtbaan Dwervelwind en de volledig gethematiseerde wildwaterbaan Djengu River. In totaal werd circa 14 miljoen euro geïnvesteerd in de attracties, de aankleding van het gebied en de bijpassende muziek.


Waardering ook omhoog

De Magische Vallei werd in binnen- en buitenland enthousiast ontvangen. Het Duitse Freizeitpark Tester Team verkoos het gebied tot beste uitbreiding in Europa van 2013. Ook de algehele parkbeoordeling van Toverland ging verder omhoog. Op consumentenwebsite Zoover haalde Toverland in 2013 gemiddeld een 8,6. Bezoekers loven het park met name om het diverse attractieaanbod, de netheid en overzichtelijkheid van het park en de vriendelijke medewerkers.

Attractiepark Toverland wil de huidige positieve lijn doorzetten en verwacht voor 2014 een verdere groei naar ruim 650.000 bezoekers per jaar.

Trefwoorden: attractieparken, limburg, bezoekers

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

23/01/25
Exclusief voor leden
Nederlandse Arq hotelgroep onthult groeiplannen
Wat begon met de aankoop van het Haagse Paleis Hotel in september, door Arq hotelgroep groeide eerder deze maand uit tot een collectie van twee met de aansluiting van Kloosterhotel de Soete Moeder in Den Bosch. De groei moet snel gaan, meldt de groep.
23/01/25
easyJet voorziet sterke vraag naar vliegen en vakanties in 2025
easyJet heeft een goed eerste kwartaal achter de rug met meer passagiers in haar vliegtuigen en een sterke groeiverwachting voor easyJet Holidays.
23/01/25
Friesland Convention Partners nu officieel onderdeel van Merk Fryslân
Sinds 1 januari 2025 is Friesland Convention Partners (FCP) officieel onderdeel van Merk Fryslân. Deze strategische samenwerking versterkt de positie van Friesland als dé provincie voor innovatieve en duurzame zakelijke evenementen, congressen en vergaderingen.
23/01/25
ANVR waarschuwt consumenten voor Thomas Cook
De ANVR waarschuwt reizigers voor verzoeken van Thomas Cook Europe BV om boekingen over te zetten naar het Poolse bedrijf eSky.pl S.A.
23/01/25
Mooie vooruitzichten
In de 45 jaren dat Maas recreatie bedrijfsmakelaardij actief is in het taxeren en aan- en verkopen van recreatie- en watersportbedrijven, heeft deze markt allerlei ontwikkelingen doorgemaakt.
21/01/25
Producentenplein maakt debuut op Caravana
Van 29 januari tot en met 2 februari 2025 vindt consumentenbeurs Caravana plaats in het WTC Expo Leeuwarden. Deze kampeerbeurs biedt een uitgebreid aanbod van campers, caravans, vouwwagens, tenten en kampeeraccessoires.
21/01/25
Exclusief voor leden
Cash betalen vooral populair in buitenland
Menig toerist die Nederland bezoekt is verrast over de digitale betalingen terwijl zij met fysieke euro's in de hand staan. In Europa is cash nog steeds populair maar andere vormen van betalen groeien snel.
21/01/25
Texel op zoek naar nieuwe doelgroepen
VVV Texel lanceert vandaag een nieuwe televisiecampagne om het eiland opnieuw in de spotlights te zetten. De commercial, die te zien is op NPO 1 en NPO 2, benadrukt de unieke combinatie van rust, natuur en uitgebreide voorzieningen die Texel te bieden heeft en moet nieuwe doelgroepen aantrekken.

||| Agenda |||

27/01/25
27/01/25 t/m 27-01-25: Plant Powered Dinner Talk
Op maandag 27 januari 2025 vindt de allereerste Plant Powered Dinner Talk plaats bij resta...
29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...