Investering van 22 miljoen in komst virtueel pretpark Roermond
Een consortium van banken en investeerders hebben 22 miljoen euro geïnvesteerd in de bouw van ‘Yumble’, een virtueel pretpark, in Roermond. Inmiddels zijn de bouwwerkzaamheden van start gegaan. Brand New Leisure is de onderneming achter Yumble.
Het pretpark bevat attracties die op bewegingstechnologieën, 3D-simulaties en augmented reality zijn gebaseerd. Yumble zal in een overdekte hal van 8000 vierkante kilometer worden geplaatst. De ontwikkeling van de grote attracties gebeurt in samenwerking met Nederlandse bouwers.
Voor het bezoeken van de attracties in het pretpark is een toegangsbewijs nodig. Deze zullen via dynamic pricing worden verkocht. Een vergelijkbaar systeem wordt gebruikt in de luchtvaart. Geïnteresseerden kunnen een kaartje kopen voor de ochtend of de middag.
Het designoutletwinkelcentrum, waar het attractiepark komt te staan, wordt jaarlijks bezocht door zo'n 4,5 miljoen mensen. De populariteit van het winkelcentrum heeft dan ook een grote rol gespeeld bij de keuze voor de locatie van het pretpark.
Het moederbedrijf, McArthurGlen heeft in Europa in totaal 20 outletcentra in haar bezit. Wanneer Yumble een succes blijkt te zijn overweegt zij om bij alle 20 outletcentra een virtueel attractiepark aan te leggen.