Geplaatst op: 29-01-2014
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Inhoudsopgave Journal of Travel Research, maart 2014

Inhoudsopgave Journal of Travel Research, maart 2014
Als service bieden we onze lezers periodiek de inhoudsopgave van de Journal of Travel Research. Dit is het tijdschrift van de Travel and Tourism Research Association.

Journal of Travel Research
March 2014; Vol. 53, No. 2
http://jtr.sagepub.com/content/53/2?etoc


Foundations of Tourism Research: A Special Series
Asymmetrical Dialectics of Sustainable Tourism: Toward Enlightened Mass Tourism
David B. Weaver
Journal of Travel Research 2014; 53:131-140 doi:10.1177/0047287513491335
http://jtr.sagepub.com/content/53/2/131.abstract.html?etoc

Toward an Integrative Conceptual Framework of Destinations
Douglas G. Pearce
Journal of Travel Research 2014; 53:141-153 doi:10.1177/0047287513491334
http://jtr.sagepub.com/content/53/2/141.abstract.html?etoc

Sense of Place: The Importance for Destination Branding
Adriana Campelo, Robert Aitken, Maree Thyne, and Juergen Gnoth
Journal of Travel Research 2014; 53:154-166 doi:10.1177/0047287513496474
http://jtr.sagepub.com/content/53/2/154.abstract.html?etoc

Quo Vadis Gold Coast? A Case Study Investigation of Strata Titled Tourism
Accommodation Densification and Issues Arising
Jan Warnken and Chris Guilding
Journal of Travel Research 2014; 53:167-182 doi:10.1177/0047287513496469
http://jtr.sagepub.com/content/53/2/167.abstract.html?etoc

Destination Development: The Role of Interdestination Bridge Ties
Håvard Ness, Jarle Aarstad, Sven A. Haugland, and Bjørn Ove Grønseth
Journal of Travel Research 2014; 53:183-195 doi:10.1177/0047287513491332
http://jtr.sagepub.com/content/53/2/183.abstract.html?etoc

Affiliate Marketing in Tourism: Determinants of Consumer Trust
Nicolas Gregori, Roberto Daniele, and Levent Altinay
Journal of Travel Research 2014; 53:196-210 doi:10.1177/0047287513491333
http://jtr.sagepub.com/content/53/2/196.abstract.html?etoc

Impact of the Perceived Image of Celebrity Endorsers on Tourists?
Intentions to Visit
Robert van der Veen and Haiyan Song
Journal of Travel Research 2014; 53:211-224 doi:10.1177/0047287513496473
http://jtr.sagepub.com/content/53/2/211.abstract.html?etoc

Impact of Tourists? Intercultural Interactions
Jiyun Yu and Timothy Jeonglyeol Lee
Journal of Travel Research 2014; 53:225-238 doi:10.1177/0047287513496467
http://jtr.sagepub.com/content/53/2/225.abstract.html?etoc

Dynamic Nature of Destination Image and Influence of Tourist Overall
Satisfaction on Image Modification
BongKoo Lee, Choong-Ki Lee, and Jaeseok Lee
Journal of Travel Research 2014; 53:239-251 doi:10.1177/0047287513496466
http://jtr.sagepub.com/content/53/2/239.abstract.html?etoc

Understanding Senior Self-Drive Tourism in Australia Using a Contingency
Behavior Model
Renuka Mahadevan
Journal of Travel Research 2014; 53:252-259 doi:10.1177/0047287513496476
http://jtr.sagepub.com/content/53/2/252.abstract.html?etoc
Topics:Onderzoek
Trefwoorden: onderzoek

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

28/01/25
Dit zijn de beste reisbloggers van Nederland
Op 18 januari 2025 werden de winnaars van de allereerste editie van de Dutch Travel Blog Awards bekendgemaakt. Dit event, georganiseerd door het gespecialiseerde travel marketingbureau Thx.agency, biedt het podium aan de beste travel content creators van Nederland.
28/01/25
Stichting het Gehandicapte Kind viert 75-jarig jubileum met Samenspeeldagen in Efteling
De Efteling organiseert samenspeeldagen. Initiatieven zoals Speelbos NEST! zorgen ervoor dat kinderen met een beperking niet aan de zijlijn, maar in de spotlights staan.
28/01/25
Villa for You boekt recordomzet
Vakantiehuisaanbieder Villa for You heeft in 2024 een recordomzet van 50 miljoen euro behaald, een groei van 40% ten opzichte van 2023. Deze groei is mede te danken aan de stijgende vraag naar flexibele vakanties en unieke verblijven zoals luxe chalets en authentieke landhuizen.
28/01/25
Exclusief voor leden
VNG: Permanente bewoning van recreatiewoningen moet lokaal maatwerk blijven
Het al dan niet toestaan van permanente bewoning van recreatiewoningen moet een lokale afweging blijven, aldus de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). Gemeenten kunnen dit in overleg met eigenaren en bewoners van vakantieparken bepalen. De VNG roept de Tweede Kamer op om tegen het voorstel voor landelijke regie te stemmen.
27/01/25
Beurs Boot Holland 2025 gaat niet door
De economische wind zit tegen, is het argument van de organisatie Boot Holland om de 2025 editie van de beurs niet door te laten gaan.
27/01/25
Lifetime Achievement voor Frank Oostdam
Frank Oostdam, voormalig directeur van ANVR, heeft op het Reisgala 2025 de Lifetime Achievement Award gekregen. Volgens de jury bekleedde hij jarenlang een sleutelpositie in de branche.
27/01/25
Populariteit lenen voor vakantiehuisje brokkelt af
Recreatiewoningen blijven populair als leendoel, maar het aantal leningen en leenbedragen neemt af. Wat betekent dit voor consumenten?
24/01/25
Commissie voor natuurherstel opgericht
Een ministeriële commissie voor natuurherstel in Nederland wordt opgericht. Deze commissie wordt opgericht na twee recentelijke rechterlijke uitspraken om haast te maken met het herstel.

||| Agenda |||

29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...
20/03/25
20/03/25 t/m 20-03-25: Trendcongres Toerisme 2025: Toerisme in Transformatie: Business as Unusual
Op donderdag 20 maart 2025 organiseert NRIT in samenwerking met de opleidingen Tourism Management we...