Musea moeten meer verdienen
Musea ontvingen in de recente jaren minder subsidie. Sponsoren of andere
inkomsten vulden dat gat maar niet genoeg. Dat meldt de visie van bank ABN AMRO,
de bedrijfsmodellen moeten anders.
De oplossing ziet de bank onder meer in meer aandacht voor online marketing en
beleving. Bezuinigingen en een veranderend speelveld dwingen musea om hun
bedrijfsmodellen aan te scherpen. Door het digitale kanaal op een slimme en
effectieve manier in te zetten, kunnen zij bezoekersaantallen en hiermee eigen
inkomsten vergroten. Het...
Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
Wachtwoord vergeten? - Lid of abonnee en nog niet geregistreerd?
Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid
Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid
Proeflidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | Jaarlidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | Bedrijfslidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | |
Stopt automatisch | Compleet individueel lidmaatschap | Compleet bedrijfs-lidmaatschap | |
Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | 90 dagen | 365 dagen | 365 dagen |
Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank | |||
Nieuwsbrief NRIT Actueel | |||
Recreatie & Toerisme | |||
Vrijetijdstudies | |||
Toegang zonder inloggen | |||
€ 45,- | € 165,75 per jaar | Vanaf € 331,50 per jaar | |
Probeer nu | Bestel nu | Bestel nu |
Topics:Cultuur, Dagrecreatie, Evenementen, Leisure, Onderzoek
Trefwoorden: Museum, visie, ABN AMRO, museumbezoek, internet, online marketing, businessmodel, beleving