Gastvrijheidsgilde voor totale bedrijfsleven
Het Gastvrijheidsgilde was er tot nu toe voor de horeca. Het
gilde verandert de koers en richt zich nu op het complete bedrijfsleven in
Nederland.
Tijdens het evenement ChefsRevolution in Zwolle is met de lancering van het
nieuwe blad WELKOM Magazine het startschot gegeven voor het nieuwe
Gastvrijheidsgilde.
Ton Ververs, voorzitter van het Gastvrijheidsgilde: "Het gilde was tot nu toe
alleen gericht op de horeca. We zien dat steeds meer bedrijven uit allerlei
sectoren gastvrijheid naar klanten toe belangrijker gaan vinden en daar ook
informatie over willen hebben. Ondernemers en managers van allerlei soorten
bedrijven zien dat ze zich kunnen onderscheiden met gastvrij zijn. Om die reden
hebben we besloten om het gilde vanaf nu te richten op gehele Nederlandse
bedrijfsleven. Daarom hebben we begin dit jaar een nieuw logo gepresenteerd.
Met het nieuwe magazine WELKOM zetten we de volgende stap, een gezaghebbend
magazine over gastvrijheid.”
Van Bruggen: "Gastvrijheid
kan beter”
Het eerste exemplaar van WELKOM Magazine werd op zondag 14 september door Frits
van Bruggen, hoofddirecteur van ANWB, overhandigd aan Astrid Joosten en Thérèse
Boer, beiden ambassadeurs van het Gastvrijheidsgilde.
Van Bruggen: "Gastvrijheid kan absoluut beter in de Nederlandse bedrijven.
Daarom zijn we als ANWB ook erg blij met de nieuwe koers van het gilde en
ondersteunen haar initiatieven van harte. Ook wij zien gastvrij gedrag als een
geweldig middel om het de gasten – zowel Nederlandse als buitenlandse – nog
beter naar de zin te maken.”
"Excellent gastheerschap is de weg naar loyale klanten. Dat zijn de klanten die
graag bij je blijven komen en kopen en tevens je ambassadeurs. Zij geven hun
goede ervaringen door aan anderen. Betere reclame is er niet”. Uitspraken van
Ferdie Olde Bijvank, directeur van het Gastvrijheidsgilde. "We zitten in
Nederland veel te veel op de toer van, doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg
en steek je kop niet boven het maaiveld uit, maar dat is echt onzin. Het is
juist een uitdaging, zeker als het gaat om gastvrijheid, om niet tevreden te
zijn met een zeventje maar te streven naar een 9. Het is de kunst om je klanten
of gasten een wauw beleving te bezorgen. Memorabele momenten creëren dat is
eigenlijk de opdracht.
Koers wordt?
Olde Bijvank: "Het Gastvrijheidsgilde is het centrum en netwerk op het gebied
van professionele gastvrijheid. Wij helpen bedrijven en organisaties
gastvrijer, succesvoller en onderscheidend te zijn. Gastvrijheid hoort in onze
visie in het DNA te zitten van elk bedrijf en zijn medewerkers. Kortom:
Nederland gastvrij. Het gilde inspireert, is deskundig, ondernemend en
resultaatgericht. Wij organiseren netwerkbijeenkomsten, zijn intermediair voor
trainingen en coaching, zowel regionaal als landelijk. Ook reiken we
gastvrijheidsawards uit in verschillende bedrijfstakken.”