Geplaatst op: 03-03-2015
Auteur: Marc Gerlings
Publicatie: Recreatie & Toerisme februari 2015

Trendrapport in drie actuele delen

Meer dan cijfers

Trendrapport in drie actuele delen

Omdat trends snel gaan zal het NRIT Trendrapport dit jaar voor het eerst in drie delen verschijnen. Het eerste deel komt al voor de zomer uit. De sector kan zo sneller inspelen op actuele trends van 2015.


Ook benieuwd naar de nieuwste trends en ontwikkelingen in de vrijetijdsindustrie? Dan mag u het jaarlijkse NRIT/CELTH/NBTC 'Trendrapport toerisme, recreatie en vrije tijd' niet missen. Dit prettig leesbare rapport biedt een actueel inzicht in de belangrijkste trends en ontwikkelingen op het gebied van toerisme, recreatie en vrije tijd. Afgelopen jaar werden in meer dan 100 grafieken de veranderingen toegelicht. Meer dan 20 auteurs van diverse kennisinstellingen berichtten over recente projecten en analyseerden de trends. Het Trendrapport is inmiddels uitgegroeid tot hét standaardwerk voor de sector. Maar het verscheen op één moment in het jaar. De redactieraad is van mening dat de opsplitsing van het rapport naar drie delen de beste aanpak is. Het eerste deel met trends en voor de gastvrijheidssector maatschappelijke ontwikkelingen verschijnt daarom nog voor de zomer.


Branche ontwikkelt sneller

Kim de Bruijn, projectleider NRIT Trendrapport: "De ontwikkelingen in toerisme en hospitality gaan snel. We denken daarom dat het voor de lezer beter is om aparte delen uit te geven. Hierdoor kunnen vaste partners en auteurs zich richten op bepaalde perioden en onderwerpen in het jaar. Dat verbetert de actualiteit in de berichten en analyses. Dat past bij de kwaliteit van hét standaardwerk in de sector.”


Innovatieve stappen

Ton Vermeulen, redacteur NRIT Trendrapport: "We werken met veel verschillende partijen samen. Die kennis kwam tot nu toe maar op één moment vrij. Lezers krijgen nog sterker het gevoel om bovenop het nieuws te zitten. Daar kun je dan in je eigen bedrijf of regio weer mee aan de slag. Dankzij een betere samenwerking met het CBS krijgen we een betere cijfermatige onderbouwing. Die innovatieve stappen leiden tot een sterk rapport dat nog meer aansluit bij de wensen van de snel veranderende sector.”


Breed is winst

Het brede karakter blijft, van bungalow tot toerisme en van retail tot recreatie. Dit is voor veel lezers een krachtige manier om de verbanden en de winstpunten binnen de sector te ontdekken. De eerste afspraken met auteurs en kennisinstellingen zijn al gemaakt.


Abonnement nog interessanter

Het opsplitsen naar drie uitgaven betekent ook dat een abonnement nog interessanter is. De drie delen worden los aangeboden maar de abonnementsprijs blijft slechts € 99,25 exclusief BTW. Via www.nritmedia.nl, zie ‘Store’ kunt u zich aanmelden.

Trefwoorden: trend, trendrapport, nrit, CBS, CELTH, NBTC

CELTH





||| Nieuws |||

13/02/25
Verkiezing Leukste Uitje weer terug in 2026
Na een tussenjaar zonder verkiezing Leukste Uitje van Nederland, wordt de draad in 2026 weer opgepakt door een samenwerking van partijen in de dagrecreatie branche: Go-Kids, Pretwerk, de Great Stay App en de organisatie van Recreatie Vakbeurs / Recreatie Next Level).
12/02/25
Scandic versterkt positie in Duitsland
Scandic blijft uitbreiden op bestemmingen in Duitsland en zal een leegstaand hotel met 214 kamers overnemen in het westelijke district van het centrum van Berlijn.
11/02/25
Exclusief voor leden
Meer dan 50 miljoen verblijfstoeristen in Nederland
Weer een recordjaar voor het Nederlands verblijfstoerisme met 51,7 miljoen gasten en 146,1 miljoen overnachtingen. In 2012 telden Nederlandse logiesaccommodaties slechts 33,4 miljoen gasten die samen 92,9 miljoen overnachtingen realiseerden. Dat blijkt uit voorlopig cijfers van het CBS op basis van de Statistiek Logiesaccommodaties.
11/02/25
DMO en Groninger Museum maken samen podwalk door de stad
Marketing Groningen en het Groninger Museum introduceren de nieuwe podwalk ‘Hoe van Gogh naar Groningen kwam’. Deze podwalk neemt luisteraars mee langs historische locaties in de stad Groningen, waar de kunststroming door het eind van de 19e eeuw/de eeuwwisseling voelbaar is.
11/02/25
Aviareps vertegenwoordig Visit Monaco in Nederland
Bureau AVIAREPS zal destinatie Monaco vertegenwoordigen op de DACH-markt (Duitsland, Oostenrijk en Z...
10/02/25
Nationale Sportweek telt liefst 5 host cities
Van 19 tot en met 28 september 2025 vindt de Nationale Sportweek plaats, waarbij heel Nederland in beweging komt. Vijf steden springen eruit als host cities: Leeuwarden, Bunschoten, Zoetermeer, Westland en Helmond.
10/02/25
Winnaars Persprijzen Toerisme Vlaanderen & Brussel
Op 6 februari vond de jaarlijkse uitreiking van de Persprijzen Toerisme Vlaanderen & Brussel plaats in Vlaams Cultuurhuis de Brakke Grond in Amsterdam. Tijdens dit evenement werden de meest inspirerende reportages over toeristisch en cultureel Vlaanderen in Nederlandse media gevierd.
10/02/25
Exclusief voor leden
Bezoekersrecord voor Toverland
Attractiepark Toverland heeft in 2024 voor het derde jaar op rij een bezoekersrecord behaald. Het park in het Limburgse Sevenum werd bezocht door 1,2 miljoen gasten. Deze groei is te danken aan investeringen in kwaliteit, seizoensevenementen en gasttevredenheid.

||| Agenda |||

11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...