Rendement van internationale Citybreak campagne + 3 tips zelfstandige campagne
Best practice: Strategische communicatiekeuzes Utrecht
Utrecht speelt in op genieten, erfgoed, cultuur en winkelen. Foto: Toerisme Utrecht.
Afgelopen jaar investeerde de stad Utrecht 75.000 euro in de Citybreak
campagne. Wat is het rendement en waarom zijn nauwkeurig gekozen doelgroepen
belangrijk? "Utrecht wordt internationaler.”
De Domstad ontwikkelt al enkele jaren het
toerisme en de leisure economie. In 2014 werd de keuze gemaakt 75.000 euro in
de Citybreak campagne te investeren die doorlopend wordt gehouden met NBTC
Holland Marketing. Waarom kiest Utrecht voor deze aanpak en wat levert dat op?
Voor het eerst onthult de stad cijfers d...
Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform. Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
Trefwoorden: campagne, Utrecht, lifestyle, post moderns, upper class, citymarketing, pr, Donkers
|
|
09/02/25
Vakantieparken zijn voor veel mensen een ideale manier om te ontspannen en te genieten van een welverdiende pauze. Echter, niet alles verloopt altijd vlekkeloos. Veel vakantiegangers en eigenaren van vakantiehuisjes krijgen te maken met terugkerende problemen die de ervaring kunnen beïnvloeden. Hieronder bespreken we enkele veelvoorkomende issues, zodat eigenaren van de parken en woningen deze problemen kunnen voorkomen om hun klanten geweldige vakantie-ervaringen te geven.
|
07/02/25
Vanaf 1 april 2025 wordt het centrumgebied een uitstootvrije zone voor recreatievaartuigen, meldt gemeente Amsterdam. Dit betekent dat alleen vaartuigen die varen op elektriciteit, waterstof of spierkracht zijn toegestaan. Je mag geen uitstoot meer produceren.
|
07/02/25
Het kabinet heeft op verzoek van het parlement alternatieven in kaart gebracht voor de btw-verhoging op cultuur, media en sport. Opeens tovert staatssecretaris Van Oostenbruggen een middentarief uit zijn hoed.
|
07/02/25
Vanaf 2025 wordt in Noord-Brabant een innovatief monitoringssysteem gelanceerd dat de recreatiedrukte in kaart brengt en helpt bij het afstemmen van routes en startlocaties op de behoeften van bezoekers.
|
06/02/25
In 2035 zal Nederland naar verwachting 61 miljoen verblijfsgasten ontvangen, 24% meer dan in 2023. Ons land kan dan rekenen op 12 miljoen extra gasten.
|
06/02/25
Het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap heeft besloten om het Groninger Museum een vierj...
|
06/02/25
Op zaterdag 5 april vindt de tweede editie van de Nationale Campermarkt plaats bij FlevoNice in Biddinghuizen.
|
06/02/25
De Tilburgse Spooorzone krijgt in het voorjaar van 2026 in de vorm van een Groene Kathedraal een tijdelijk stedelijk lunapark. De Groene Kathedraal wordt een podium voor een prikkelend programma voor een breed publiek, waar met positiviteit en verbeeldingskracht aandacht wordt gevraagd voor dilemma’s en oplossingen voor de grote duurzaamheidsopgaven in Brabant, het Homeland van Vincent van Gogh.
|
|
06/02/25 t/m 10-02-25
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
|
12/02/25 t/m 13-02-25
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
|
11/03/25
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...
|
20/03/25
Op donderdag 20 maart 2025 is de Breda University of Applied Sciences gasthogeschool van het Trendco...
|
24/03/25
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
|
|