Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 03-03-2015
Auteur: Marc Gerlings
Publicatie: Recreatie & Toerisme februari 2015

Verleid en beleef

Congres de Verleiding op 16 april in Diemen

Verleid en beleef

Verleiden, beleven en verbinden. Drie onmisbare concepten binnen de toeristische en vrijetijdssector. Vijf HBO-opleidingen toerisme samen met NRIT Media maken in co-creatie het congres De Verleiding. Prominente sprekers blikken vooruit.


Wat weten we eigenlijk van het proces van verleiding? Hoe bereikt u in de stortvloed aan informatie uw potentiële gasten? En hoe werkt het dan precies? En hoe kunnen we gasten aan ons binden zodat ze nog een keer komen? Over verleiden en verbinden van (potentiële) gasten hoort u alles op Het Toerisme- & Vrijetijdscongres 2015, dat in het teken staat van De verleiding. Drie prominente sprekers blikken vooruit. Waarom is verleiden nu zo belangrijk voor de ontwikkeling van toerisme?


Verleiden met precieze boodschap

Rianne van der Loo, Industry Manager Travel bij Google Nederland: "De consument is continu online. Informatie is voor iedereen altijd en overal beschikbaar. Juist nu is het belangrijk om consumenten te verleiden voor jou te kiezen. Google's innovaties op het gebied van Travel en online marketing spelen hierop in en zorgen voor steeds meer mogelijkheden om de juiste consument te bereiken op het juiste moment en met de juiste boodschap.”


Vakantie is emotie

Fred van Raaij, Hoogleraar Economische Psychologie Tilburg University: "Vakantie en recreatie zijn emotionele zaken voor de consument. Op dit moment houd ik me bezig met financieel gedrag. Ik heb in het verleden ook onderzoek gedaan naar recreatie. Hierdoor kan je interessante vergelijkingen trekken. Bij financiën gaat het om afwegen van voor- en nadelen maar in toerisme gaat het nadenken meer om het voorstellen hoe de vrije tijd eruit ziet. Daarin zijn mensen veel gevoeliger voor de verleiding. De consument kan dat maar moeilijk rationeel beargumenteren en daar liggen de kansen voor bedrijven en regio’s. Dan volgt een lastiger detail voor het thema de Verleiding. Mensen denken lang na over een vakantie of een weekend weg, met alle mooie beelden erbij. Hoe dichter bij de vakantie komt, hoe meer ze praktisch moeten handelen zoalskoffers inpakken,geld wisselen of eennieuwpaspoort halen. Dat maakt een vakantie vlak voor het begin van die vrije dagen een periode van stress en dat kan lastig zijn voor de branche om slim mee om te gaan.”


Beleving waarmaken?

Martijn Rouss, manager hotel Estheréa: "Verleiding is iets van alle tijden, continu worden we verleid tot het afnemen van bepaalde producten. De toerisme en vrijetijdssector beweegt mee met de globale trend van productfocus naar klantfocus waar de ervaring, beleving en mening van de klant centraal staan. Verleiding ontstaat door een verlangen naar die ervaring en beleving te creëren met het doel deze te verkopen. In de hospitality wereld heeft degast altijd al centraal gestaan en het creëren van dat verlangen is niet zo moeilijk maar het waarmaken van die ervaring en beleving wel.”


Vandaag inschrijven

Bekijk het complete programma van Het Toerisme-& Vrijetijdscongres 2015 De Verleiding op www.hettoerismeenvrijetijdscongres.nl. Schrijf vandaag nog in voor deze dag om kennis, ervaring en nieuwe contacten te verzamelen.


Trefwoorden: Verleiding, congres, marketing, hospitality, Google, Estherea, Tilburg University

CELTH



||| Nieuws |||

01/04/25
Vloer Recreatie Vakbeurs voor 80% gevuld
Met nog ruim zeven maanden te gaan tot de Recreatie Vakbeurs op 11, 12 en 13 november 2025 in Evenementenhal Hardenberg, is de beursvloer nu al voor maar liefst 80% geboekt.
01/04/25
Week van de Duurzame Waterrecreatie
In de week van 22 tot en met 28 mei 2025 vindt voor de derde keer op rij de Week van de Duurzame Waterrecreatie plaats. Tijdens deze week staan verschillende kennisonderwerpen op het gebied van duurzame waterrecreatie in de schijnwerpers.?
01/04/25
Tegenslagen voor culturele sector en
"Laten we samen verder bouwen aan een culturele en creatieve sector die blijft verbinden en vernieuwen". Met deze oproep opent voorzitter Kristel Baele het online jaarverslag 2024 van de Raad voor Cultuur, dat vandaag is gepubliceerd.
01/04/25
Exclusief voor leden
Plopsaland De Panne viert 25e verjaardag met spectaculaire parade
Plopsaland De Panne heeft op 29 maart 2025 haar 25e jubileumseizoen geopend met een groots feest, in aanwezigheid van talrijke bekende Vlamingen en prominenten. Het hoogtepunt van de viering is de gloednieuwe 25 Celebration Parade, een kleurrijke stoet met acht praalwagens, tientallen dansers en de Studio 100-figuren.
01/04/25
Brabant verwelkomt nieuw wandelplatform: WandelStarter
Brabantse wandelaars kunnen vanaf vandaag hun hart ophalen met het nieuwe platform WandelStarter. Dit digitale initiatief, gelanceerd door Brabant Partners en partners, biedt een overzicht van meer dan 200 startpunten voor prachtige wandelroutes in de regio.
01/04/25
Nieuw personage in Slagharen: Burgemeester Bright verwelkomt gasten
De introductie van Burgemeester Bright naast alle bestaande personages zorgt voor extra beleving voor de bezoekers.
01/04/25
Exclusief voor leden
Cruiseschepen in Rotterdam aan de stekker
Een mijlpaal in de verduurzaming van de Rotterdamse haven is bereikt: cruiseschepen aan de Wilhelminakade kunnen vanaf nu gebruikmaken van walstroom. Dit betekent dat ze hun motoren niet langer hoeven te laten draaien om stroom te produceren wat en aanzienlijke verminderen van geluidsoverlast en luchtvervuiling oplevert.
31/03/25
Nederlandse reizigers ontdekken Korea
Korea is in opmars als populaire reisbestemming onder Nederlandse vakantiegangers.

||| Agenda |||

05/04/25
05/04/25 t/m 05-04-25: Impact Fair
Impact Fair rolt op zaterdag 5 april de groene loper uit voor iedereen die zijn of haar steentje op ...
12/04/25
12/04/25 t/m 12-04-25: Campervan Days
Na een succesvolle eerste editie in 2024 keert Campervan Days op 12 en 13 april 2025 terug...
05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...