Geplaatst op: 03-03-2015
Auteur: Marc Gerlings
Publicatie: Recreatie & Toerisme februari 2015

Verleid en beleef

Congres de Verleiding op 16 april in Diemen

Verleid en beleef

Verleiden, beleven en verbinden. Drie onmisbare concepten binnen de toeristische en vrijetijdssector. Vijf HBO-opleidingen toerisme samen met NRIT Media maken in co-creatie het congres De Verleiding. Prominente sprekers blikken vooruit.


Wat weten we eigenlijk van het proces van verleiding? Hoe bereikt u in de stortvloed aan informatie uw potentiële gasten? En hoe werkt het dan precies? En hoe kunnen we gasten aan ons binden zodat ze nog een keer komen? Over verleiden en verbinden van (potentiële) gasten hoort u alles op Het Toerisme- & Vrijetijdscongres 2015, dat in het teken staat van De verleiding. Drie prominente sprekers blikken vooruit. Waarom is verleiden nu zo belangrijk voor de ontwikkeling van toerisme?


Verleiden met precieze boodschap

Rianne van der Loo, Industry Manager Travel bij Google Nederland: "De consument is continu online. Informatie is voor iedereen altijd en overal beschikbaar. Juist nu is het belangrijk om consumenten te verleiden voor jou te kiezen. Google's innovaties op het gebied van Travel en online marketing spelen hierop in en zorgen voor steeds meer mogelijkheden om de juiste consument te bereiken op het juiste moment en met de juiste boodschap.”


Vakantie is emotie

Fred van Raaij, Hoogleraar Economische Psychologie Tilburg University: "Vakantie en recreatie zijn emotionele zaken voor de consument. Op dit moment houd ik me bezig met financieel gedrag. Ik heb in het verleden ook onderzoek gedaan naar recreatie. Hierdoor kan je interessante vergelijkingen trekken. Bij financiën gaat het om afwegen van voor- en nadelen maar in toerisme gaat het nadenken meer om het voorstellen hoe de vrije tijd eruit ziet. Daarin zijn mensen veel gevoeliger voor de verleiding. De consument kan dat maar moeilijk rationeel beargumenteren en daar liggen de kansen voor bedrijven en regio’s. Dan volgt een lastiger detail voor het thema de Verleiding. Mensen denken lang na over een vakantie of een weekend weg, met alle mooie beelden erbij. Hoe dichter bij de vakantie komt, hoe meer ze praktisch moeten handelen zoalskoffers inpakken,geld wisselen of eennieuwpaspoort halen. Dat maakt een vakantie vlak voor het begin van die vrije dagen een periode van stress en dat kan lastig zijn voor de branche om slim mee om te gaan.”


Beleving waarmaken?

Martijn Rouss, manager hotel Estheréa: "Verleiding is iets van alle tijden, continu worden we verleid tot het afnemen van bepaalde producten. De toerisme en vrijetijdssector beweegt mee met de globale trend van productfocus naar klantfocus waar de ervaring, beleving en mening van de klant centraal staan. Verleiding ontstaat door een verlangen naar die ervaring en beleving te creëren met het doel deze te verkopen. In de hospitality wereld heeft degast altijd al centraal gestaan en het creëren van dat verlangen is niet zo moeilijk maar het waarmaken van die ervaring en beleving wel.”


Vandaag inschrijven

Bekijk het complete programma van Het Toerisme-& Vrijetijdscongres 2015 De Verleiding op www.hettoerismeenvrijetijdscongres.nl. Schrijf vandaag nog in voor deze dag om kennis, ervaring en nieuwe contacten te verzamelen.


Trefwoorden: Verleiding, congres, marketing, hospitality, Google, Estherea, Tilburg University

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

24/01/25
Commissie voor natuurherstel opgericht
Een ministeriële commissie voor natuurherstel in Nederland wordt opgericht. Deze commissie wordt opgericht na twee recentelijke rechterlijke uitspraken om haast te maken met het herstel.
24/01/25
Positief oordeel over drie Limburgse musea
Het provinciebestuur van Limburg heeft het rapport ontvangen van de Visitatiecommissie Provinciale Musea 2024. Voornamelijk is inhoudelijk aar de musea gekeken maar toerisme speelt ook een rol.
24/01/25
Perspectieven op internationalisering in Uncover
We zijn verheugd aan te kondigen dat alle artikelen van de nieuwste editie van Uncover, het jaarlijkse, thematische tijdschrift van de Academy for Leisure & Events van de Breda University, nu online beschikbaar zijn in de kennisbank van NRIT.
24/01/25
Camperbeurs Brabant blijft na eerste succes
De eerste editie van de Camperbeurs in Autotron Rosmalen trok afgelopen weekend meer dan 11.000 bezoekers en was volledig uitverkocht. Het evenement vond plaats op zaterdag 18 en zondag 19 januari en overtrof alle verwachtingen.
24/01/25
Exclusief voor leden
Eurostar boekt recordgroei in 2024 en heeft ambitieuze plannen
Eurostar heeft in 2024 een aanzienlijke groei gerealiseerd, met een stijging van +5% in het aantal passagiers vergeleken met 2023. Deze recordprestatie werd gedreven door een sterke vraag, vooral tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024. Eurostar gaat investeren in nieuwe treinen en gaat een strategisch partnership met SkyTeam.
24/01/25
Marketing Groningen maakt camperroute
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.
24/01/25
Mogelijkheden en risico’s van AI in de toeristische sector
Tijdens de internationale toerismebeurs FITUR in Madrid hebben UN Tourism en hogeschool Saxion een gezamenlijk rapport gepresenteerd. Het rapport, getiteld ‘Artificial Intelligence Adoption in Tourism: Key Considerations for Sector Stakeholders’, onderzoekt het gebruik, de risico’s en mogelijkheden van kunstmatige intelligentie (AI) in de toerismesector.
23/01/25
Exclusief voor leden
Nederlandse Arq hotelgroep onthult groeiplannen
Wat begon met de aankoop van het Haagse Paleis Hotel in september, door Arq hotelgroep groeide eerder deze maand uit tot een collectie van twee met de aansluiting van Kloosterhotel de Soete Moeder in Den Bosch. De groei moet snel gaan, meldt de groep.

||| Agenda |||

27/01/25
27/01/25 t/m 27-01-25: Plant Powered Dinner Talk
Op maandag 27 januari 2025 vindt de allereerste Plant Powered Dinner Talk plaats bij resta...
29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...