Geplaatst op: 06-03-2015
Auteur: Marc Gerlings

Strategie HISWA te Water: Starterspaviljoen en laag tarief voor standhouders

Strategie HISWA te Water: Starterspaviljoen en laag tarief voor standhouders
Hiswa te Water / OTTI Fotografie
De HISWA te water – de grootste in-water boat show van Noord Europa – komt dit jaar met een nieuw element: het StartersPaviljoen. Lukt het met deze strategie om startende watersporters en nieuwe bedrijven naar Amsterdam te halen?

De beurs, niet te verwarren met de HISWA Boat Show in de Amsterdam RAI, moet door de veranderende markt de formule van de beurs aanpassen. Bedrijven die voor het eerst willen deelnemen aan de beurs krijgen standruimte in dit paviljoen door middel van een aantrekkelijke 'easy to exhibit' formule. De organisatie wil met dit laagdrempelige aanbod potentiële nieuwkomers tegemoet komen. Dit komt neer op mogelijk 50% korting op de standprijs.

Bentveld: "Elk bedrijf een kans geven”
"Noem het een kennismaking met de beurs tegen een schappelijk try-out tarief”, zegt Daniël Bentveld, Sales Manager van de HISWA te water. "We willen in principe elk watersportbedrijf de kans geven om aanwezig te zijn op dé watersportbeurs van Nederland. Deelname in het StartersPaviljoen is al mogelijk voor een bedrag van 1195 euro. Hiervoor krijgen exposanten: een kant en klare ruimte van 4 m2." Een volwaardige deelname voor 50% van het normale instap-tarief!

Marketingbudgetten staan onder druk
Het economische klimaat heeft de marketingbudgetten flink onder druk gezet de laatste jaren. Het projectteam van de HISWA te water signaleert dat sommige bedrijven het lastig vinden om te investeren in een beursdeelname. Tegelijkertijd zijn deze bedrijven zich bewust van de commerciële kansen op de HISWA te water. Participatie in het StartersPaviljoen kan dan een oplossing zijn.

1 – 6 september 2015
De HISWA te water vindt plaats van dinsdag 1 tot met zondag 6 september 2015 in Amsterdam Marina.
Trefwoorden: water, watersport, zeilen, motorboot, waterrecreatie, budget, economie, Hiswa

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.
22/11/24
Burgers' Zoo benut regenwater slim voor duurzame verzorging dieren
Burgers' Zoo zet een slimme stap op het gebied van duurzaamheid. Het Arnhemse dierenpark maakt optim...
22/11/24
Zeeland.com maakt lokaal boeken mogelijk dankzij samenwerking met Allyourz
Zeeland.com, het online inspiratieplatform van de provincie Zeeland, gaat een pilot aan met Allyourz. Dit betekent dat bezoekers van Zeeland.com voortaan direct hun verblijf in de provincie kunnen boeken.
21/11/24
Praktijk: bedrijven leveren essentiële bijdrage in opleidingen
Individuele bedrijven leveren in Nederland een essentiële bijdrage aan het opleiden van jonge mensen in de beroepspraktijk en investeren daar fors in. Dit blijkt uit onderzoek van ResearchNed. Het onderzoek leidt tot veranderende inzichten bij VNO-NCW en MKB-Nederland over stages, vergoeding en subsidie voor leerwerkplekken.
20/11/24
Recreatie Vakbeurs 2024 weer groot met 8.000 bezoekers
De 22e editie van Recreatie Vakbeurs, die plaatsvond op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg, is wederom met meer dan 8.000 bezoekers een groot succes gebleken.
20/11/24
BUas traint op AI en ethiek
Vanaf februari 2025 verplicht de AI Act bedrijven om hun medewerkers AI-geletterd te maken. Dit houdt in dat werknemers die met Artificial Intelligence (AI) werken, moeten begrijpen wat AI precies is. Maar AI maakt nog geen onderscheid in ethische vraagstukken.
19/11/24
KLM breidt intercontinentale netwerk uit met drie nieuwe bestemmingen
KLM breidt haar intercontinentale netwerk uit met nieuwe diensten tussen Amsterdam en San Diego (VS), Georgetown (Guyana) en Hyderabad (India).

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...