Geplaatst op: 11-03-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Directeur Van der Zande vertrekt bij DierenPark Amersfoort

Directeur Van der Zande vertrekt bij DierenPark Amersfoort
Directeur Ronald van der Zande vertrekt deze maand bij DierenPark Amersfoort. Na vier jaar lang leiding te hebben gegeven aan de ontwikkeling van de populariteit en de organisatie van het park vindt hij het tijd om het roer over te geven. De familie Vis, eigenaren van het park, zal de ingeslagen koers voortzetten.  

Van der Zande was tien jaar in verschillende rollen aan het park verbonden. Aanvankelijk als gedelegeerd commissaris, vervolgens vijf jaar als gewoon commissaris en tenslotte vier jaar als voorzitter directie samen met Fred Vis. De laatste periode heeft een snelle en succesvolle ontwikkeling met zich meegebracht. Het park veranderde in een speels en kindgeoriënteerd park, met inmiddels bekende dierpresentaties als de Klim Alles-routes en SnavelRijk, en met een sterk jaarprogramma met nieuwe activiteiten als Vadernacht, DinoAdventures en Poep & Zoo. De strakke organisatie en de groei van 16% in 2014, hebben zeer gezonde financiële resultaten opgeleverd.  

Ronald van der Zande:” Hoewel er nog talloze uitdagingen liggen voor het park, hebben het managementteam, de medewerkers en de vrijwilligers in de afgelopen jaren een zeer forse vooruitgang gerealiseerd. Ik kijk daar met groot plezier en trots op terug. De familie-eigenaren zullen nu zelf leiding gaan geven aan het park. Naast de directierol, ben ik altijd actief gebleven als strategie-en bestuursadviseur. In dat laatste domein ga ik nu weer meer aan de gang. Dierenparken en leisure vormen een sector waarin ik actief zal blijven. Ik heb er inmiddels zeer veel affiniteit mee.”  

Fred Vis eigenaar en directeur: "Ronald heeft zeer veel voor DierenPark Amersfoort betekend en een mooie ontwikkeling tot stand gebracht die wij de komende jaren zullen voortzetten.”
Trefwoorden: attractieparken, dierentuinen

CELTH





||| Nieuws |||

31/01/25
Exclusief voor leden
Reisboekingen in de plus maar grote verschillen tussen bestemmingen
In 2024 is het aantal reisboekingen met 3% gestegen ten opzichte van 2023. . Europa is stabiel als reisbestemming maar op Azië na verliest intercontinentaal reizen. Ook zien we grote beweging tussen de verschillende vakantielanden met forse winnaars maar ook verliezers.
31/01/25
Leontien Mees vertrekt bij Maastricht Marketing
Leontien Mees, directeur-bestuurder van Stichting Maastricht Marketing, heeft aangekondigd dat zij per 1 september 2025 de organisatie zal verlaten. Na ruim acht jaar vindt zij het tijd voor een nieuwe uitdaging.
31/01/25
Exclusief voor leden
Groei Nederlands verblijfsbezoek zwakt af
Het Nederlands verblijfstoerisme, zowel binnenlands als buitenlands, groeit in 2025 naar verwachting met 2,5% naar 52 miljoen verblijfsgasten. Dit is een daling ten opzichte van de gemiddelde groei van 5% per jaar in de periode 2012-2019.
30/01/25
Breda Marketing presenteert jaarplan 2025: Toegepaste technologie en creativiteit centraal
Breda Marketing heeft haar jaarplan 2025 gepresenteerd. De nadruk ligt op samenwerking en innovatie om Breda te profileren als dé 'Stad van Oplossingen'.
30/01/25
Exclusief voor leden
Minder festivals maar meer evenementen georganiseerd
In 2024 vonden er aanzienlijk meer concerten plaats dan in 2023, terwijl het aantal festivals juist daalde. Festivals en concerten trokken gezamenlijk 30,5 miljoen bezoeken, iets minder dan in 2023. Dit blijkt uit de branchecijfers die Respons jaarlijks in opdracht van de Vereniging van Evenementen Makers (VVEM) opstelt. Ook in 2025 staat het aantal festivals onder druk.
29/01/25
Exclusief voor leden
5 grote museale ontwikkelingen in New York
In toeristenmagneet New York vinden in 2025 in ieder geval 5 grote museale ontwikkelingen plaats. Eén museum is nieuw, de andere vier presenteren grote uitbreidingen.
28/01/25
Dit zijn de beste reisbloggers van Nederland
Op 18 januari 2025 werden de winnaars van de allereerste editie van de Dutch Travel Blog Awards bekendgemaakt. Dit event, georganiseerd door het gespecialiseerde travel marketingbureau Thx.agency, biedt het podium aan de beste travel content creators van Nederland.
28/01/25
Stichting het Gehandicapte Kind viert 75-jarig jubileum met Samenspeeldagen in Efteling
De Efteling organiseert samenspeeldagen. Initiatieven zoals Speelbos NEST! zorgen ervoor dat kinderen met een beperking niet aan de zijlijn, maar in de spotlights staan.

||| Agenda |||

06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...