Geplaatst op: 21-05-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Verkoop gebruikte motorjachten verdubbeld

Verkoop gebruikte motorjachten verdubbeld
Jachtmakelaars die zijn aangesloten bij HISWA Vereniging melden een spectaculaire groei van het aantal verkochte gebruikte motorjachten. In het eerste kwartaal van 2015 werden 103% meer motorjachten verkocht dan in het eerste kwartaal van 2014.


De verkoop van zeiljachten steeg met 9%. Waar de verdubbeling van het aantal verkochte motorjachten aan te danken is, is niet helemaal duidelijk. Wellicht speelt hier een positief effect van de toenemende vergrijzing: meer oudere watersporters wensen meer comfort en gemak en maken de overstap van een zeil- naar een motorjacht.



"Het herstel begint door te zetten”, aldus Mattijs van Baalen, voorzitter van de Bedrijfsgroep Makelaars van HISWA Vereniging. "We merken duidelijk dat de markt een positieve impuls krijgt. Het prijsniveau is goed en verkopers zijn veel realistischer over de waarde van hun boot.”


Verder nam de gemiddelde tijd dat een gebruikte boot te koop ligt, af. Lag een motorjacht in het eerste kwartaal van 2014 nog 329 dagen te koop, nu wacht hetzelfde jacht 280 dagen op een nieuwe eigenaar. Een zeiljacht lag gemiddeld 306 dagen te koop; in hetzelfde kwartaal van vorig jaar was dat nog 398 dagen.
Topics:Watersport
Trefwoorden: watersport, motorjachten, zeiljachten, verkoop, tweedehands

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

26/11/24
KLM wil lonen bevriezen
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
26/11/24
Exclusief voor leden
KLM werkt samen met Kolet voor internet op reis
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
25/11/24
Publieksstemming open voor Parkvakanties Awards 2025
De Parkvakanties Awards 2025 is van start. Op het grootste vakantieparkenplatform van Nederland zijn de genomineerde vakantieparken en aanbieders bekendgemaakt.
25/11/24
Zomervakantieplannen van Nederlanders: de eerste insights
Gaan Nederlanders in zomer van 2025 weer zo massaal op vakantie? En wanneer nemen ze de beslissing? Trends & Tourism zocht het uit.
25/11/24
Exclusief voor leden
Airbnb draag bij aan herstel Nederlandse molens
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?
22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...