Geplaatst op: 16-06-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Transavia wil low cost combineren met vriendelijkheid

Transavia wil low cost combineren met vriendelijkheid
Transavia lanceert deze week een nieuwe campagne met als titel ‘De kracht van vriendelijkheid’. Hiermee profileert deze lowcost luchtvaartmaatschappij zich nadrukkelijk als love brand waar je naast een betaalbare prijs ook kunt rekenen op gastvrijheid en een vriendelijke service. De luchtvaartmaatschappij heeft maar liefst vier verschillende partijen bij de campagne betrokken die elk hun eigen expertise inbrengen.

De nieuwe campagne is onderdeel van de koerswijziging die Transavia eerder dit jaar heeft ingezet. Zo staat op alle nieuwe vliegtuigen ‘welkom’ geschreven, in de vijftien talen van de landen waar de luchtvaartmaatschappij verbindingen verzorgt. "Gastvrijheid zit al vijftig jaar in onze genen”, zegt commercieel directeur Roy Scheerder. "Maar bij Transavia draait dat ene woord  om zoveel meer. We maken een menselijke connectie met iedere persoon die met Transavia reist. Dat is volgens ons de échte gastvrijheid die we aan boord, maar ook in de wereld willen uitdragen.”

Kokoro ontwikkelt nieuwe campagne
Met deze merkbelofte als uitgangspunt heeft strategisch creatief bureau Kokoro de afgelopen maanden gewerkt aan een gloednieuwe campagne. ‘De kracht van vriendelijkheid’ is het resultaat. In de commercial staat de aanstekelijkheid van vriendelijk gedrag centraal. De liftdeur openhouden voor iemand die aan komt rennen, je telefoon uitlenen als de batterij het laat afweten tot en met de Transavia-stewardess die een knuffel opraapt en aan een kind geeft dat hem heeft verloren.

"Idee van de campagne is dat we vriendelijkheid een beetje lijken te zijn vergeten. Dat is jammer, want er schuilt juist een enorme kracht in. Je wordt er gezonder van. Gelukkiger”, zegt Rik Heijmen van Kokoro Amsterdam. Het bureau won deze winter de uitgeschreven pitch en mag zich daarom nu partner van Transavia noemen. "Vriendelijkheid zit in ons allemaal en het is ook nog eens enorm aanstekelijk, waardoor de wereld een leukere plek wordt om in te leven. Daar gaan we mensen aan herinneren met deze campagne.”

Dorst&Lesser doet activatie op social media
Dorst&Lesser is verantwoordelijk voor de activatie van de campagne op social media. Er zijn vier vriendelijke producten ontwikkeld die bijdragen aan een feelgood gevoel op reis. "Op een ludieke manier maken we de kracht van een vriendelijk gebaar zichtbaar en helpen we mensen een handje om vriendelijk te zijn”, aldus Scheerder. Vanaf eind juni zal op het online platform www.transaviafeelgoodies.nl te zien zijn hoe vakantievierders reageren op de vriendelijke producten.

Naast Kokoro Amsterdam (strategie en merkconcept) en Dorst&Lesser (social activatie), werkt Transavia voor deze campagne met nog twee partijen samen. MEC is verantwoordelijk voor de mediastrategie en de inkoop van offline media, de online media inkoop en strategie is in handen van DQ&A.

Transavia wil de best betaalbare en meest toegankelijke luchtvaartmaatschappij van Europa worden. Gastvrijheid is een belangrijk onderdeel van die ambitie. "Deze merkcampagne speelt daar op in”, zegt Scheerder. "We bieden nu in feite het beste van twee werelden. Vriendelijkheid en service in combinatie met altijd voordelig vliegen. Dat is de boodschap van het nieuwe Transavia. Welkom bij Transavia.”

Dit nieuwsbericht wordt u gratis aangeboden door het NRIT Media Vrijetijdsplatform
Steun hier onze community en krijg onbeperkt toegang tot alle artikelen

Trefwoorden: luchtvaart, low cost carriers

CELTH





||| Nieuws |||

13/02/25
Verkiezing Leukste Uitje weer terug in 2026
Na een tussenjaar zonder verkiezing Leukste Uitje van Nederland, wordt de draad in 2026 weer opgepakt door een samenwerking van partijen in de dagrecreatie branche: Go-Kids, Pretwerk, de Great Stay App en de organisatie van Recreatie Vakbeurs / Recreatie Next Level).
12/02/25
Scandic versterkt positie in Duitsland
Scandic blijft uitbreiden op bestemmingen in Duitsland en zal een leegstaand hotel met 214 kamers overnemen in het westelijke district van het centrum van Berlijn.
11/02/25
Exclusief voor leden
Meer dan 50 miljoen verblijfstoeristen in Nederland
Weer een recordjaar voor het Nederlands verblijfstoerisme met 51,7 miljoen gasten en 146,1 miljoen overnachtingen. In 2012 telden Nederlandse logiesaccommodaties slechts 33,4 miljoen gasten die samen 92,9 miljoen overnachtingen realiseerden. Dat blijkt uit voorlopig cijfers van het CBS op basis van de Statistiek Logiesaccommodaties.
11/02/25
DMO en Groninger Museum maken samen podwalk door de stad
Marketing Groningen en het Groninger Museum introduceren de nieuwe podwalk ‘Hoe van Gogh naar Groningen kwam’. Deze podwalk neemt luisteraars mee langs historische locaties in de stad Groningen, waar de kunststroming door het eind van de 19e eeuw/de eeuwwisseling voelbaar is.
11/02/25
Aviareps vertegenwoordig Visit Monaco in Nederland
Bureau AVIAREPS zal destinatie Monaco vertegenwoordigen op de DACH-markt (Duitsland, Oostenrijk en Z...
10/02/25
Nationale Sportweek telt liefst 5 host cities
Van 19 tot en met 28 september 2025 vindt de Nationale Sportweek plaats, waarbij heel Nederland in beweging komt. Vijf steden springen eruit als host cities: Leeuwarden, Bunschoten, Zoetermeer, Westland en Helmond.
10/02/25
Winnaars Persprijzen Toerisme Vlaanderen & Brussel
Op 6 februari vond de jaarlijkse uitreiking van de Persprijzen Toerisme Vlaanderen & Brussel plaats in Vlaams Cultuurhuis de Brakke Grond in Amsterdam. Tijdens dit evenement werden de meest inspirerende reportages over toeristisch en cultureel Vlaanderen in Nederlandse media gevierd.
10/02/25
Exclusief voor leden
Bezoekersrecord voor Toverland
Attractiepark Toverland heeft in 2024 voor het derde jaar op rij een bezoekersrecord behaald. Het park in het Limburgse Sevenum werd bezocht door 1,2 miljoen gasten. Deze groei is te danken aan investeringen in kwaliteit, seizoensevenementen en gasttevredenheid.

||| Agenda |||

12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...