Geplaatst op: 30-06-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Polsbandjes moeten alcoholcontrole tijdens Tour vereenvoudigen

Polsbandjes moeten alcoholcontrole tijdens Tour vereenvoudigen
Dat komend weekend de Tour de France 2015 in Utrecht start, kan niemand zijn ontgaan. Wij gaan u de komende week op de hoogte houden van voor professionals relevant nieuws uit de tourcaravaan en alles daarom heen. Vandaag een initiatief om de leeftijdscontrole op alcoholgebruik te vergemakkelijken.


Jongeren kunnen bij een groot aantal controlepunten rond het parcours hun leeftijd laten controleren. Zijn ze boven de 18 dan krijgen ze een speciaal polsbandje en hoeven horecabedrijven de leeftijd niet meer te controleren. Het is volgens de organisatie het grootste project met polsbandjes.


Breed gedragen initiatief

Het project is een samenwerking tussen Koninklijke Horeca Nederland en Het Business Peloton Utrecht, met ondersteuning van de Gemeente Utrecht en de landelijke campagne NIX18. Het systeem faciliteert ondernemers in hun controlerende taak en draagt tegelijk bij aan een gastvrije en gezonde uitstraling van de stad waar jongeren onder de 18 jaar geen alcohol mogen kopen.


Eenmalige controle

Nooit eerder is op een dusdanig grote schaal gebruikgemaakt van dit soort speciale polsbandjes. Op een groot aantal controlepunten rondom het parcours van de Grand Départ op 4 en 5 juli, wordt het jonge publiek éénmalig op de leeftijd gecontroleerd. Onder andere op alle 20 publieksvenues, maar ook bij deelnemende horecabedrijven in de stad. Bij bewezen 18 jaar of ouder krijgt men een speciaal bandje om de pols. Deze bandjes zijn alleen met doorknippen te verwijderen. Om te stimuleren dat jongeren onder de 18 geen alcohol drinken en bestellen, zijn alcoholverstrekkers verplicht om elke keer bij verkoop te vragen om een identificatie en deze te checken indien niet ondubbelzinnig duidelijk is of iemand wel 18 jaar of ouder is. Voor het publiek in de leeftijd tussen de 18 en ongeveer 25 jaar, kan dit vervelend over komen.


Trefwoorden: sport, evenementen, sportevenementen, wielrennen, horeca

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.
22/11/24
Burgers' Zoo benut regenwater slim voor duurzame verzorging dieren
Burgers' Zoo zet een slimme stap op het gebied van duurzaamheid. Het Arnhemse dierenpark maakt optim...
22/11/24
Zeeland.com maakt lokaal boeken mogelijk dankzij samenwerking met Allyourz
Zeeland.com, het online inspiratieplatform van de provincie Zeeland, gaat een pilot aan met Allyourz. Dit betekent dat bezoekers van Zeeland.com voortaan direct hun verblijf in de provincie kunnen boeken.
21/11/24
Praktijk: bedrijven leveren essentiële bijdrage in opleidingen
Individuele bedrijven leveren in Nederland een essentiële bijdrage aan het opleiden van jonge mensen in de beroepspraktijk en investeren daar fors in. Dit blijkt uit onderzoek van ResearchNed. Het onderzoek leidt tot veranderende inzichten bij VNO-NCW en MKB-Nederland over stages, vergoeding en subsidie voor leerwerkplekken.
20/11/24
Recreatie Vakbeurs 2024 weer groot met 8.000 bezoekers
De 22e editie van Recreatie Vakbeurs, die plaatsvond op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg, is wederom met meer dan 8.000 bezoekers een groot succes gebleken.
20/11/24
BUas traint op AI en ethiek
Vanaf februari 2025 verplicht de AI Act bedrijven om hun medewerkers AI-geletterd te maken. Dit houdt in dat werknemers die met Artificial Intelligence (AI) werken, moeten begrijpen wat AI precies is. Maar AI maakt nog geen onderscheid in ethische vraagstukken.
19/11/24
KLM breidt intercontinentale netwerk uit met drie nieuwe bestemmingen
KLM breidt haar intercontinentale netwerk uit met nieuwe diensten tussen Amsterdam en San Diego (VS), Georgetown (Guyana) en Hyderabad (India).

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...