Geplaatst op: 03-07-2015
Auteur: Marc Gerlings

Marketingactie musea en Holland promotie op het strand

Marketingactie musea en Holland promotie op het strand

Ruim 1 miljoen Duitsers brengen dit jaar hun zomervakantie door in Nederland, dat is de verwachting van NBTC Holland Marketing. Voor hen organiseerde NBTC samen met enkele topmusea vandaag een verrassende schilderles op het strand.

Traditiegetrouw is daarbij de Nederlandse kust populair bij de Duitse gasten. De meeste Duitsers associëren ons land met kust, zee en natuur, maar verbinden dit nog niet met Nederlandse kunst en cultuur. Uit onderzoek blijkt dat Duitsers wel interesse hebben in een kunst- en cultuurbezoek naar Nederland. Dat biedt kansen. Vandaar dat NBTC Holland Marketing, samen met verschillende partners, vorig jaar het initiatief ‘Kunst Holland’ is gestart. Doel van deze samenwerking is om het kunst- en cultuurimago van Nederland in Duitsland te versterken en te verbeteren.


Schilderles aan het strand
Daarom organiseert NBTC vrijdag 3 juli, samen met het Rijksmuseum, Van Gogh Museum, Het Concertgebouw, Museum Het Rembrandthuis, Gemeentemuseum Den Haag, Escher in Het Paleis, Het Noordbrabants Museum en Amsterdam Marketing een guerilla marketingactie aan het strand bij Huis ter Duin in Noordwijk.


Duitse vakantiegangers worden verrast onder het motto ‘hier is de kunst thuis’. Met deze actie laten de deelnemende culturele instellingen letterlijk zien dat een vakantie aan de Nederlandse kust makkelijk te combineren is met een bezoek aan een topmuseum of -concertzaal in Den Haag, Amsterdam en ‘s-Hertogenbosch.


Luchtdirigent
De Duitse vakantiegangers kunnen een schilderworkshop volgen onder leiding van beeldend kunstenaar Simone van den Heuvel. Luchtdirigent Richard van Roessel verrast het strandpubliek met een interactieve sessie met zijn fictieve orkest. Daarnaast worden er in verschillende hotels langs de kust ansichtkaarten alskussengeschenkbeschikbaar gesteld voor de vakantiegangers.


Jos Vranken, algemeen directeur NBTC: "Wij zijn blij met deze samenwerking tussen de culturele instellingen en toeristische sector. Gezamenlijk zetten we Holland als kunst- en cultuurbestemming in de etalage, met als doel meer Duitse bezoekers te verleiden tot een bezoek aan Nederland én de Nederlandse kunst- en cultuurinstellingen. En dat lijkt inmiddels zijn eerste vruchten af te werpen op de Duitse markt.”

Dit nieuwsbericht wordt u gratis aangeboden door het NRIT Media Vrijetijdsplatform
Steun hier onze community en krijg onbeperkt toegang tot alle artikelen

Trefwoorden: Noordwijk, musea, museum, Duitse gast, cultuur, strand

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

13/01/25
2024 lastig jaar horeca met volumedaling
Koninklijke Horeca Nederland (KHN) keek bij de opening van vakbeurs Horecava terug op het horecajaar 2024 en de brancheorganisatie keek ook vooruit op 2025. Het bleek een lastig jaar met een lichte volumedaling in 2024.
13/01/25
Witte fiets Veluwe aan Zee weer terug
De beeldbepalende witte fiets is weer teruggeplaatst bij Leisurelands locatie Veluwe aan zee. De fie...
13/01/25
Exclusief voor leden
Waterbedrijven mogen op meer locaties water oppompen
Voor de vrijetijdseconomie is het van groot belang dat gasten altijd over goed schoon drinkwater kun...
10/01/25
Shortlist kanshebbers wandelroute van 2025
Vijf routes in Nederland en België maken nog kans op de eretitel ‘Hicle Wandelroute van het Jaar 2025’. Tijdens de eerste dag van de Fiets en Wandelbeurs in Gent, op zaterdag 1 maart, maakt de jury de winnaar bekend van deze verkiezing.
10/01/25
Wie wil de stalen dino van DierenPark Amersfoort?
DierenPark Amersfoort zoekt een nieuwe bestemming voor de metalen dino die sinds 2015 wordt tentoongesteld in het dierenpark.
10/01/25
ChaletsPlus schenkt kerstkaartenbudget aan Stichting Het Buitenhof
In plaats van kerstkaarten schenkt Chalets Plus het budget van de kerstkaarten aan Stichting Het Buitenhof.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
10/01/25
Exclusief voor leden
Intercontinentale Nederlandse toerist kiest voor Azië
Zo rond van Vakantiebeurs publiceren diverse organisaties hun verwachtingen voor vakanties in 2025. Op nritmedia.nl gaf TUI de aftrap met haar zomervakantietrends, NBTC het haar Vakantie Sentiment Monitor en deed Sunweb onderzoek naar motieven en gedrag van Nederlandse vakantiegangers. ANWB sluit de week af met haar vakantieonderzoek.

||| Agenda |||

27/01/25
27/01/25 t/m 27-01-25: Plant Powered Dinner Talk
Op maandag 27 januari 2025 vindt de allereerste Plant Powered Dinner Talk plaats bij resta...
29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...