Geplaatst op: 21-07-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Club Med en Thomas Cook lanceren een nieuw strategisch partnership

Club Med en Thomas Cook lanceren een nieuw strategisch partnership
Thomas Cook en Club met hebben vandaag een strategisch partnership gesloten. Ze gaan samen de Europese markt bewerken en willen de best gewaardeerde reisorganisatie van Europa worden. De verkoop van Club Med reizen via Thomas Cook kanalen moet in 2018 met 60% groeien naar 100 miljoen euro. In Nederland worden Club Med producten aan Neckermann toegevoegd.


Peter Fankhauser, CEO van de Thomas Cook Groep en Henri Giscard d'Estaing, bestuursvoorzitter en CEO van Club Méditerranée (Club Med) hebben vandaag een 3-jaren plan voor een strategisch partnership gelanceerd waarmee zij de best gewaardeerde reisorganisatie binnen Europa willen worden. Met dit plan wordt de huidige samenwerking tussen beide reisbedrijven verder verstevigd.



"Ik ben zeer verheugd over deze nieuwe samenwerking die de inmiddels jarenlange, vruchtbare samenwerking in Frankrijk verder versterkt. Het richt zich op het genereren van groei binnen de Europese landen waar Thomas Cook gevestigd is en creëert een duidelijke kans voor beide reisbedrijven”


Club Méditerranée Bestuursvoorzitter en CEO Henri Giscard d'Estaing



Club Med wil sterk groeien

De samenwerking is gebaseerd op de huidige Club Med relatie met Thomas Cook in Frankrijk en richt zich op een gezamenlijke verkoopdoelstelling van 100 miljoen euro via Thomas Cook kanalen die in 2018 gerealiseerd moet zijn. De verwachting is dat 60% groei ontstaat door het aantrekken van nieuwe klanten uit de volgende landen; Engeland, Duitsland, Finland, Zweden, Denemarken, Noorwegen, Rusland, België, Nederland, Polen, Tsjechië en Hongarije. Club Med verwacht vooral daar een sterke groei omdat Thomas Cook in al deze landen eigen kantoren en/of diverse eigen verkooppunten heeft.


Thomas Cook krijgt beschikking over luxe all-inclusive vakanties

Thomas Cook kan profiteren van de bekendheid van het aantrekkelijke Club Med merk en kan, als gevolg van deze strategische samenwerking haar klanten nieuwe, luxe all-inclusive vakanties op meerdere bestemmingen aanbieden. Elk land waar dit partnership actief wordt heeft twee belangrijke doelstellingen: het toevoegen van de Club Med product aan het bestaande aanbod en zorgen voor vluchtmogelijkheden naar die bestemmingen, indien nog niet reeds aangeboden. In Nederland zal dit onder het Thomas Cook merk Neckermann reizen worden aangeboden. Beide partners zullen, om dit te bevorderen diverse gezamenlijke marketing initiatieven ondernemen in de verschillende landen.


Over Thomas Cook Nederland

Thomas Cook is één van de grootste reisorganisaties in Nederland. Tot de organisatie behoren de touroperators Neckermann en Vrij Uit. Jaarlijks verzorgt Thomas Cook Nederland voor ruim 1 miljoen Nederlanders de vakantie. In totaal werken er zo'n 285 medewerkers bij Thomas Cook. Thomas Cook Nederland is onderdeel van Thomas Cook Group plc. die met een omzet van ruim 12 miljard euro, beursgenoteerd is in Londen. Ieder jaar kiezen meer dan 22 miljoen mensen ervoor om met Thomas Cook Group plc. te reizen.


Dit nieuwsbericht wordt u gratis aangeboden door het NRIT Media Vrijetijdsplatform
Steun hier onze community en krijg onbeperkt toegang tot alle artikelen



Trefwoorden: reisbranche, marketing, verkoop, all inclusive

CELTH





||| Nieuws |||

10/02/25
Nationale Sportweek telt liefst 5 host cities
Van 19 tot en met 28 september 2025 vindt de Nationale Sportweek plaats, waarbij heel Nederland in beweging komt. Vijf steden springen eruit als host cities: Leeuwarden, Bunschoten, Zoetermeer, Westland en Helmond.
10/02/25
Winnaars Persprijzen Toerisme Vlaanderen & Brussel
Op 6 februari vond de jaarlijkse uitreiking van de Persprijzen Toerisme Vlaanderen & Brussel plaats in Vlaams Cultuurhuis de Brakke Grond in Amsterdam. Tijdens dit evenement werden de meest inspirerende reportages over toeristisch en cultureel Vlaanderen in Nederlandse media gevierd.
10/02/25
Exclusief voor leden
Bezoekersrecord voor Toverland
Attractiepark Toverland heeft in 2024 voor het derde jaar op rij een bezoekersrecord behaald. Het park in het Limburgse Sevenum werd bezocht door 1,2 miljoen gasten. Deze groei is te danken aan investeringen in kwaliteit, seizoensevenementen en gasttevredenheid.
10/02/25
Meer aandacht voor voetgangersveiligheid
Voor het eerst sinds jaren is er tijdens het Commissiedebat Verkeersveiligheid op 11 februari prominent aandacht voor het verbeteren van voetgangersveiligheid. Directeur VeiligheidNL Martijntje Bakker pleit voor meer aandacht voor de vele enkelvoudige ongevallen.
10/02/25
Amsterdam heeft weer terminal voor Eurostar
Vanaf vandaag hoeven internationale treinreizigers van de Eurostart op de verbinding van Amsterdam n...
09/02/25
5 veelvoorkomende problemen met huisjes op vakantieparken
Vakantieparken zijn voor veel mensen een ideale manier om te ontspannen en te genieten van een welverdiende pauze. Echter, niet alles verloopt altijd vlekkeloos. Veel vakantiegangers en eigenaren van vakantiehuisjes krijgen te maken met terugkerende problemen die de ervaring kunnen beïnvloeden. Hieronder bespreken we enkele veelvoorkomende issues, zodat eigenaren van de parken en woningen deze problemen kunnen voorkomen om hun klanten geweldige vakantie-ervaringen te geven.
07/02/25
Vanaf 1 april geen emissie meer van boten in grachten Amsterdam
Vanaf 1 april 2025 wordt het centrumgebied een uitstootvrije zone voor recreatievaartuigen, meldt gemeente Amsterdam. Dit betekent dat alleen vaartuigen die varen op elektriciteit, waterstof of spierkracht zijn toegestaan. Je mag geen uitstoot meer produceren.
07/02/25
Staatssecretaris pleit voor middentarief btw
Het kabinet heeft op verzoek van het parlement alternatieven in kaart gebracht voor de btw-verhoging op cultuur, media en sport. Opeens tovert staatssecretaris Van Oostenbruggen een middentarief uit zijn hoed.

||| Agenda |||

12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...