Geplaatst op: 31-07-2015
Auteur: Marc Gerlings

Amerikaans sportmerk sponsort Egmond halve marathon

Amerikaans sportmerk sponsort Egmond halve marathon

Bij de vuurtoren van Egmond werd de deal beklonken. Het Amerikaanse sportmerk is de hoofdsponsor van een van de grootste hardloopevenementen in Nederland, de halve marathon van Egmond.

Sportmerk Saucony heeft zich officieel als hoofdsponsor aan de Egmond Halve Marathon verbonden. De Amerikaanse fabrikant van hardloopschoenen en -kleding gaat met organisator Le Champion een verbintenis voor meerdere jaren aan. De komende drie jaar mag het bedrijf zich naast hoofdsponsor, ook titelsponsor noemen van de Saucony Egmond Halve Marathon.

Winterklassieker
Dezewinterklassieker voor de hardlopers, met een roemruchte historie en één van de zwaarste halve marathons van Nederland, vindt plaats op zondag 10 januari 2016. De 17.000 startbewijzen voor de halve marathon (21,1 km) of 10,5 km loop over het strand gaan vanaf maandag 3 augustus 2015 in de verkoop.


Waarom Saucony?
"De Egmond Halve Marathon past Saucony als een jas. We zijn dan ook erg opgetogen dat we ons langer hebben kunnen verbinden aan dit unieke evenement. En al helemaal over het feit dat dit in de hoedanigheid als titelsponsor kan. De samenwerking met Le Champion is altijd erg prettig geweest en wij hoefden dan ook niet lang na te denken toen deze uitgelezen mogelijkheid voorbij kwam. Het stelt ons in staat om samen met alle deelnemers de strijd tegen de Egmondse elementen nog intenser te beleven”. Zo zegt Martijn Oostrom, marketing manager van Saucony Benelux, over de nieuwe samenwerking.


Foto, van links naar rechts: Koert Hetterscheidt (Directeur Le Champion), Martijn Oostrom (Marketing Manager Saucony Benelux), Jan Willem Mijderwijk (Senior event manager Le Champion), Fedde de Boo (Voorzitter Le Champion).


Dit nieuwsbericht wordt u gratis aangeboden door het NRIT Media Vrijetijdsplatform
Steun hier onze community en krijg onbeperkt toegang tot alle artikelen
Trefwoorden: sport, strand, Egmond, sponsoring

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

24/01/25
Commissie voor natuurherstel opgericht
Een ministeriële commissie voor natuurherstel in Nederland wordt opgericht. Deze commissie wordt opgericht na twee recentelijke rechterlijke uitspraken om haast te maken met het herstel.
24/01/25
Positief oordeel over drie Limburgse musea
Het provinciebestuur van Limburg heeft het rapport ontvangen van de Visitatiecommissie Provinciale Musea 2024. Voornamelijk is inhoudelijk aar de musea gekeken maar toerisme speelt ook een rol.
24/01/25
Perspectieven op internationalisering in Uncover
We zijn verheugd aan te kondigen dat alle artikelen van de nieuwste editie van Uncover, het jaarlijkse, thematische tijdschrift van de Academy for Leisure & Events van de Breda University, nu online beschikbaar zijn in de kennisbank van NRIT.
24/01/25
Camperbeurs Brabant blijft na eerste succes
De eerste editie van de Camperbeurs in Autotron Rosmalen trok afgelopen weekend meer dan 11.000 bezoekers en was volledig uitverkocht. Het evenement vond plaats op zaterdag 18 en zondag 19 januari en overtrof alle verwachtingen.
24/01/25
Exclusief voor leden
Eurostar boekt recordgroei in 2024 en heeft ambitieuze plannen
Eurostar heeft in 2024 een aanzienlijke groei gerealiseerd, met een stijging van +5% in het aantal passagiers vergeleken met 2023. Deze recordprestatie werd gedreven door een sterke vraag, vooral tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024. Eurostar gaat investeren in nieuwe treinen en gaat een strategisch partnership met SkyTeam.
24/01/25
Marketing Groningen maakt camperroute
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.
24/01/25
Mogelijkheden en risico’s van AI in de toeristische sector
Tijdens de internationale toerismebeurs FITUR in Madrid hebben UN Tourism en hogeschool Saxion een gezamenlijk rapport gepresenteerd. Het rapport, getiteld ‘Artificial Intelligence Adoption in Tourism: Key Considerations for Sector Stakeholders’, onderzoekt het gebruik, de risico’s en mogelijkheden van kunstmatige intelligentie (AI) in de toerismesector.
23/01/25
Exclusief voor leden
Nederlandse Arq hotelgroep onthult groeiplannen
Wat begon met de aankoop van het Haagse Paleis Hotel in september, door Arq hotelgroep groeide eerder deze maand uit tot een collectie van twee met de aansluiting van Kloosterhotel de Soete Moeder in Den Bosch. De groei moet snel gaan, meldt de groep.

||| Agenda |||

27/01/25
27/01/25 t/m 27-01-25: Plant Powered Dinner Talk
Op maandag 27 januari 2025 vindt de allereerste Plant Powered Dinner Talk plaats bij resta...
29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...