VVV Nederland koppelt met Uitmarkt twee succesvolle producten
Ook dit jaar is VVV Nederland hoofdsponsor van de Uitmarkt
die vanavond in Amsterdam begint. De Uitmarkt markeert de landelijke opening
van het culturele seizoen en is het grootste en bekendste gratis culturele
festival van Nederland. Ter gelegenheid van de Uitmarkt krijgen kopers van de
VVV Dinercheque 20% korting op twee theatervoorstellingen. Hiermee koppelt VVV Nederland twee succesvolle producten uit haar portfolio aan elkaar.
Net als in 2014 wordt de Uitmarkt 2015 gesponsord door VVV Nederland. Medio 2013 werden de activiteiten van het Nederlands Uitburo overgenomen door VVV Nederland. Dat traject is begin 2015 afgerond met de integratie van de landelijke UIT-databank – de Uitbase – in de Nationale Databank voor Toerisme, Recreatie en Cultuur/uitgaan. Hiermee kunnen alle Destinatiemarketing/VVV-organisaties in Nederland beschikken over een databank voor zowel toeristisch-recreatieve als culturele-vrijetijdstoepassingen. Met het hoofsponsorschap van de Uitmarkt verbindt VVV Nederland het VVV-merk met het thema cultuur/uitgaan, een belangrijk onderdeel van de vrijetijdbesteding van de Nederlandse consument.
Ter gelegenheid van de Uitmarkt is er een speciale actie met de VVV Dinercheque, de grootste restaurant-cadeaukaart van Nederland. Bij aankoop in de actieperiode (28 augustus t/m 30 september) krijgt de klant 20% korting op een theaterkaartje voor Ventoux, de theaterbewerking van de succesroman van Bert Wagendorp, of Chez Brood, een muzikaal portret van de rock & roll-legende die in 2016 zeventig zou zijn geworden.