Geplaatst op: 03-09-2015

CELTH haalt wavemakers bij elkaar in Amsterdam

CELTH haalt wavemakers bij elkaar in Amsterdam
Kenniscentrum CELTH is vandaag bezig met zijn CELTH@work bijeenkomst. Topsprekers, onderwijs en bedrijfsleven zijn bij elkaar om kennis verder te ontwikkelen voor de gastvrijheidssector. De maand september is beslissend want op 1 oktober moet een heldere onderzoeksagenda af zijn.

"Denk en doe als een zeezeiler”
Vandaag is de redactie van NRIT media aanwezig bij CELTH at work #4. Dit jonge kenniscentrum haalde enkele topsprekers naar Amsterdam voor de bijeenkomst. Hans van der Loo sprak over de VUCA wereld. Vuca staat voor volatile, uncertain, complex en ambigious. "Dat klinkt misschien negatief maar je kunt het ook positief uitleggen en dan kom je uit bij een wereld van energie, van hoop en kansen,” aldus Van der Loo. Hij is gefascineerd door wavemakers. Mensen die zaken veranderen. Deze mensen, zoals bij Airbnb of bij andere jonge bedrijven in de gastvrijheidsindustrie, combineren leergierigheid en doen. Die eigenschappen ziet hij terug bij oceaanzeilers. Van der Loo pleit dan ook voor het combineren van hoogwaardige kennis aan de mentaliteit van startups.

Crowdfunding en platforms worden volwassen
Key note spreker Martijn Arets bracht de aanwezigen op de hoogte van nieuwe platforms, de opkomst van crowdfunding en hoe bestaande grote merken, overheden en bedrijven daar op reageren. Arets is onder meer digitaal inwoner geworden van Estland. Dat land heeft een aantal overheidsmensen die het land zien als een platform. Onder meer wordt iedereen in de wereld de e-citizenship van dat land aangeboden. Een vorm van destinatiemarketing waarmee dit kleine landje (1,3 miljoen inwoners) opvalt. Na zijn tientallen interviews met nieuwe en bestaande merken komt hij onder meer tot de volgende conclusie: "Platforms kun je oprichten als het gebaseerd is op toegevoegde waarden met tijdelijke partners. Belangrijk is de toevoeging van tijdelijke partners.” Voor een startup is een jaar lang, daarom zullen steeds vaker partners wisselen naarmate het platform ontwikkelt.

Onderzoeksagenda maken
In de middag gaan de aanwezigen in 4 workshops aan de gang met nieuwe business modellen, de toekomstige consument, duurzame ontwikkeling in de gastvrijheidsindustrie en destinatie- en productontwikkeling. Ook uit deze workshops worden onderzoekspunten gedistilleerd die bijdragen aan de agenda die op 1 oktober naar buiten komt.
Link: www.celth.nl
Trefwoorden: kennis, business, CELTH

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

13/11/24
Biografische management roman Samen Gastvrij gelanceerd
Vandaag is het boek ‘Samen Gastvrij: Uitnodiging tot een verbonden samenleving ‘van gastvrijheidsambassadeur en CEO van Onemeeting, Luc van Bussel, gelanceerd. In dit manifest roept Van Bussel op tot een samenleving waar verbinding, gastvrijheid en aandacht voor elkaar centraal staan.
13/11/24
Brieven aan de toekomst voor een duurzame wereld
Tijdens de Nationale Klimaatweek, is er een tijdcapsule begraven op de campus van Breda University of Applied Sciences (BUas). Deze symbolische actie benadrukt de urgentie van klimaatverandering en de noodzaak tot verandering. De tijdcapsule bevat brieven aan de toekomst, vol wensen en dromen voor een leefbare wereld.
13/11/24
ACSI viert 60-jarig jubileum met boek en film
Campingspecialist ACSI, opgericht door Ed van Reine in 1965, viert zijn 60-jarig jubileum met de lancering van een boek en een film. Het bedrijf is met 10.000 aangesloten campings in Europa nog steeds relevant.
12/11/24
Gaming hotspot Breda week lang podium van Game Week 2024
De 2de editie van de jaarlijkse Game Week wordt gehouden in Breda. Jong en oud laten zich informeren, inspireren en entertainen op het gebied van gaming.
12/11/24
Handboek voor helden
Ede Marketing heeft een activiteitenboek gelanceerd speciaal bedoeld voor kinderen van 8 tot 12 jaar. Kinderen ontdekken met fascinerende verhalen, puzzels en uitdagende opdrachten de militaire geschiedenis van Ede.
12/11/24
Onderhandelingsresultaat over nieuwe Horeca-cao
De nieuwe Horeca-cao is definitief en gaat per 1 januari 2025 in en loopt tot en met 31 december 2026. Vandaag, 12 november, wordt bekend of ook de leden van de CNV hebben ingestemd met de cao.
12/11/24
Nieuwe supermarktconcepten bij Center Parcs: Albron en Boon Food Group bundelen krachten
Door de samenwerking gaan supermarkten van Center Parcs zich ontwikkelen tot innovatieve, gebruiksvriendelijke omgevingen die gasten optimaal bedienen tijdens hun verblijf.
12/11/24
Exclusief voor leden
Prima derde kwartaal voor Nederlandse logiesaccommodaties
In het derde kwartaal van 2024 hebben Nederlandse logiesaccommodaties zowel meer gasten als overnachtingen gerealiseerd, vergeleken met dezelfde periode in 2023 en 2019. Dat blijkt uit de nieuwste gegevens uit de Statistiek Logiesaccommodaties van het CBS.

||| Agenda |||

22/11/24
22/11/24 t/m 22-11-24: Bestemmingsmanagement, samen zetten we stappen vooruit’
Op vrijdag 22 november organiseert NBTC in Ede de jaarlijkse Beleidsmakersdag met dit jaar als thema...
28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...