Geplaatst op: 28-09-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Eerste online jachtveiling goed verlopen

Eerste online jachtveiling goed verlopen

De eerste online veiling van pleziervaartuigen op de site van BVA Auctions van De Valk Yacht Broker is goed verlopen. Van de vier schepen die op de HISWA werden aangeboden zijn er drie verkocht en per schip werd gemiddeld vijftien maal geboden.


SchipVeiling werd geïntroduceerd op de HISWA te Water 2015. In samenwerking met De Valk Yacht Brokers en BVA Auctions is SchipVeiling een uniek online veilingconcept voor het snel én succesvol verkopen van plezierjachten. Via SchipVeiling kan elk schip binnnen één maand verkocht worden voor de maximale prijs van nu. Op de HISWA te Water werden er vier schepen geveild:


- LINSSEN 500 GS VARIO TOP

- SEA RAY 395 SUN DANCER

- ATICO 43

- MV YACHTS FULL CONSOLE,


Drie van de vier schepen zijn verkocht alleen de MW Yachts Full Console nog niet. Per schip deden gemiddeld 15 unieke bieders mee aan de veiling. De Linssen werd voor € 197.500,- verkocht, de Sea Ray voor € 107.000,- en de Atico voor € 83.450,-. Sinds de start van SchipVeiling ligt het percentage succesvolle verkopen boven de 85%.


Over SchipVeiling.nl

Initiatiefnemer Wim Schimmel fervent watersporter, boten liefhebber en voormalig marketing director van BVA Auctions, is in 2015 gestart met SchipVeiling. In samenwerking met de partners is dit concept ontwikkeld. Via de sites www.SchipVeiling.nl en www.yacht-auctions.com kunnen potentiële verkopers en kopers informatie vinden over het concept. De schepen worden geveild via BVA-Auctions.com. De presentatie en verkoopbegeleiding valt onder de verantwoordelijkheid van De Valk Yacht Brokers. De marketing is een gezamenlijke inspanning waardoor in vier weken het grootst mogelijke bereik wordt gerealiseerd. Naast vermelding op ruim 25 (internationale-) sites worden de schepen onder de aandacht gebracht van 5.200.000 bezoekers en 1.290.000 geregistreerde bieders.

Topics:Watersport
Trefwoorden: watersport, veilingen, pleziervaartuigen

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.
22/11/24
Burgers' Zoo benut regenwater slim voor duurzame verzorging dieren
Burgers' Zoo zet een slimme stap op het gebied van duurzaamheid. Het Arnhemse dierenpark maakt optim...
22/11/24
Zeeland.com maakt lokaal boeken mogelijk dankzij samenwerking met Allyourz
Zeeland.com, het online inspiratieplatform van de provincie Zeeland, gaat een pilot aan met Allyourz. Dit betekent dat bezoekers van Zeeland.com voortaan direct hun verblijf in de provincie kunnen boeken.
21/11/24
Praktijk: bedrijven leveren essentiële bijdrage in opleidingen
Individuele bedrijven leveren in Nederland een essentiële bijdrage aan het opleiden van jonge mensen in de beroepspraktijk en investeren daar fors in. Dit blijkt uit onderzoek van ResearchNed. Het onderzoek leidt tot veranderende inzichten bij VNO-NCW en MKB-Nederland over stages, vergoeding en subsidie voor leerwerkplekken.
20/11/24
Recreatie Vakbeurs 2024 weer groot met 8.000 bezoekers
De 22e editie van Recreatie Vakbeurs, die plaatsvond op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg, is wederom met meer dan 8.000 bezoekers een groot succes gebleken.
20/11/24
BUas traint op AI en ethiek
Vanaf februari 2025 verplicht de AI Act bedrijven om hun medewerkers AI-geletterd te maken. Dit houdt in dat werknemers die met Artificial Intelligence (AI) werken, moeten begrijpen wat AI precies is. Maar AI maakt nog geen onderscheid in ethische vraagstukken.
19/11/24
KLM breidt intercontinentale netwerk uit met drie nieuwe bestemmingen
KLM breidt haar intercontinentale netwerk uit met nieuwe diensten tussen Amsterdam en San Diego (VS), Georgetown (Guyana) en Hyderabad (India).

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...