Geplaatst op: 13-10-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Fors meer bezoekers voor Kampeer & Caravan Jaarbeurs

Fors meer  bezoekers voor Kampeer & Caravan Jaarbeurs
De Kampeer & Caravan Jaarbeurs heeft dit jaar 41.594 bezoekers getrokken, een groei van maar liefst 18% ten opzichte van de editie 2014. "Kamperen staat weer helemaal op de kaart", aldus een glunderende Carinha Uytterhoeven, Brand Manager van het grootste kampeer-event van Nederland.


"De beurs moet echt een dagje uit zijn voor het hele gezin, en onze aanpak blijkt te werken”, stelt Carinha Uytterhoeven van Jaarbeurs. "Met het thema 'La Douce France' waan je je al vanaf de entree in een van de populairste kampeerlanden van Europa. Een kopje koffie met tarte tatin, lekkere Franse hapjes, een wijnproeverij: dat soort dingen blijkt aan te slaan bij het publiek. Met het team van Jaarbeurs willen we echt een event maken in plaats van een beurs met alleen maar productnieuws. Het publiek blijkt die aanpak zeer te waarderen”, aldus Uytterhoeven.


Veel nieuwe bezoekers

Uit het onderzoek van de organisatie van de Kampeer en Caravan Jaarbeurs onder bezoekers blijkt dat 42% van de bezoekers voor het eerst het event bezocht. 18 procent is nog niet in het bezit van een kampeermiddel en overweegt te gaan kamperen. Het merendeel van het bezoek is in bezit van caravan (47%), gevolgd door de camper (24%). Vier van de tien bezoekers zeggen binnen nu en twee jaar van plan te zijn een nieuw kampeermiddel te kopen. Overigens valt de aankoopintentie voor het eerst in het voordeel van de camper uit (46%), gevolgd door de aankoopintentie van een caravan (40%).


Exposanten denken meer met beursconcept

"Een bezoek aan de Jaarbeurs voelt echt als een verlenging van je vakantie. Wij kunnen onze caravans en kampeerauto's laten zien in een sfeer die bezoekers herkennen van de camping”, aldus Ron Vermeule van Hymer/Eriba. Patrick van der Burgh van Knaus/Tabbert voegt toe: "Als branche zijn we intensief betrokken bij het concept van de beurs. Deze aanpak voegt iets extra's toe en daar zijn we blij mee. Op onze stands merken we dat mensen weer vertrouwen hebben in de toekomst en dat zij die vakantiesfeer erg waarderen. Dat zien we ook terug in onze verkoopcijfers”. Exposanten gaven de beurs het rapportcijfer 8.


Over de Kampeer & Caravan Jaarbeurs

De Kampeer & Caravan Jaarbeurs werd gehouden van 7 t/m 11 oktober 2015 in de Jaarbeurs in Utrecht. De nieuwste caravans, vouwwagens, campers, (voor)tenten en accessoires waren er te vinden. Met het thema 'La Douce France' waanden de bezoekers zich al bij binnenkomst in Frankrijk. De Kampeer & Caravan Jaarbeurs blijkt hét begin van de kampeervakantie en de perfecte plek om je volgende roadtrip alvast in te plannen.


Word lid en krijg onbeperkt toegang tot alle NRIT artikelen.

Trefwoorden: verblijfsrecreatie, kamperen, campings

CELTH





||| Nieuws |||

12/02/25
Scandic versterkt positie in Duitsland
Scandic blijft uitbreiden op bestemmingen in Duitsland en zal een leegstaand hotel met 214 kamers overnemen in het westelijke district van het centrum van Berlijn.
11/02/25
Exclusief voor leden
Meer dan 50 miljoen verblijfstoeristen in Nederland
Weer een recordjaar voor het Nederlands verblijfstoerisme met 51,7 miljoen gasten en 146,1 miljoen overnachtingen. In 2012 telden Nederlandse logiesaccommodaties slechts 33,4 miljoen gasten die samen 92,9 miljoen overnachtingen realiseerden. Dat blijkt uit voorlopig cijfers van het CBS op basis van de Statistiek Logiesaccommodaties.
11/02/25
DMO en Groninger Museum maken samen podwalk door de stad
Marketing Groningen en het Groninger Museum introduceren de nieuwe podwalk ‘Hoe van Gogh naar Groningen kwam’. Deze podwalk neemt luisteraars mee langs historische locaties in de stad Groningen, waar de kunststroming door het eind van de 19e eeuw/de eeuwwisseling voelbaar is.
11/02/25
Aviareps vertegenwoordig Visit Monaco in Nederland
Bureau AVIAREPS zal destinatie Monaco vertegenwoordigen op de DACH-markt (Duitsland, Oostenrijk en Z...
10/02/25
Nationale Sportweek telt liefst 5 host cities
Van 19 tot en met 28 september 2025 vindt de Nationale Sportweek plaats, waarbij heel Nederland in beweging komt. Vijf steden springen eruit als host cities: Leeuwarden, Bunschoten, Zoetermeer, Westland en Helmond.
10/02/25
Winnaars Persprijzen Toerisme Vlaanderen & Brussel
Op 6 februari vond de jaarlijkse uitreiking van de Persprijzen Toerisme Vlaanderen & Brussel plaats in Vlaams Cultuurhuis de Brakke Grond in Amsterdam. Tijdens dit evenement werden de meest inspirerende reportages over toeristisch en cultureel Vlaanderen in Nederlandse media gevierd.
10/02/25
Exclusief voor leden
Bezoekersrecord voor Toverland
Attractiepark Toverland heeft in 2024 voor het derde jaar op rij een bezoekersrecord behaald. Het park in het Limburgse Sevenum werd bezocht door 1,2 miljoen gasten. Deze groei is te danken aan investeringen in kwaliteit, seizoensevenementen en gasttevredenheid.
10/02/25
Meer aandacht voor voetgangersveiligheid
Voor het eerst sinds jaren is er tijdens het Commissiedebat Verkeersveiligheid op 11 februari prominent aandacht voor het verbeteren van voetgangersveiligheid. Directeur VeiligheidNL Martijntje Bakker pleit voor meer aandacht voor de vele enkelvoudige ongevallen.

||| Agenda |||

12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...