Geplaatst op: 13-11-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

TUI test slimme polsband op resort

TUI test slimme polsband op resort

TUI heeft deze zomer op haar TIME TO SMILE accommodatie op Kos een slimme polsband voor de gasten succesvol uitgetest. Na deze geslaagde test is besloten de mogelijkheden verder te ontwikkelen en uit te rollen naar meer TIME TO SMILE accommodaties.


Met deze SMART Pay polsband kunnen gasten contactloos betalen in hun hotel. Met de polsband kunnen namelijk alle consumpties in het hotel of appartementencomplex betaald worden. Hotelgasten hebben bovendien 24/7 inzicht in hun uitgaven en worden dus niet aan het einde van hun vakantie geconfronteerd met vervelende verrassingen op hun hotelrekening.


Nog veel meer mogelijkheden

TUI is volop bezig met het onderzoeken van alle mogelijkheden, waarbij het gemak van de klant centraal staat. Zo kan de polsband in de zomer van 2016 wellicht ook als hotelkamersleutel gebruikt worden en automatisch airconditioning en verlichting in- en uitschakelen als de kamer wordt betreden of verlaten. TUI verwacht in de toekomst nog veel meer mogelijkheden met SMART Pay te kunnen activeren.


TIME TO SMILE

TUI heeft in totaal 10 TIME TO SMILE resorts, over het algemeen appartementencomplexen. Ze liggen op Curaçao (1), in Griekenland (5), Spanje (2), Turkije (1) en Cyprus (1). De TIME TO SMILE appartementen worden gemiddeld met een 9,2 door vakantiegangers beoordeeld, zijn gloednieuw en modern, hebben de beschikking over een Nederlandse host en zijn voorzien van een goede keuken met moderne apparatuur en grote badkamer met inloopdouche. TUI wil hiermee het comfort van thuis minimaal evenaren. De appartementen zijn speciaal ontworpen door topdesigner Paul Linse.


Innovatieprijs

Met de innovatieve polsband behaalde TUI een tweede plaats in een wedstrijd van het Britse magazine Management Today. Het idee werd geprezen omdat het relatief snel en zonder hoge kosten is gerealiseerd. Met SMART Pay biedt TUI de klant aanzienlijk meer gemak tijdens zijn vakantie.

Link: http://www.tui.nl/time-to-smile/
Trefwoorden: reisbrance, touroperators, innovatie, resorts

CELTH





||| Nieuws |||

13/02/25
Verkiezing Leukste Uitje weer terug in 2026
Na een tussenjaar zonder verkiezing Leukste Uitje van Nederland, wordt de draad in 2026 weer opgepakt door een samenwerking van partijen in de dagrecreatie branche: Go-Kids, Pretwerk, de Great Stay App en de organisatie van Recreatie Vakbeurs / Recreatie Next Level).
12/02/25
Scandic versterkt positie in Duitsland
Scandic blijft uitbreiden op bestemmingen in Duitsland en zal een leegstaand hotel met 214 kamers overnemen in het westelijke district van het centrum van Berlijn.
11/02/25
Exclusief voor leden
Meer dan 50 miljoen verblijfstoeristen in Nederland
Weer een recordjaar voor het Nederlands verblijfstoerisme met 51,7 miljoen gasten en 146,1 miljoen overnachtingen. In 2012 telden Nederlandse logiesaccommodaties slechts 33,4 miljoen gasten die samen 92,9 miljoen overnachtingen realiseerden. Dat blijkt uit voorlopig cijfers van het CBS op basis van de Statistiek Logiesaccommodaties.
11/02/25
DMO en Groninger Museum maken samen podwalk door de stad
Marketing Groningen en het Groninger Museum introduceren de nieuwe podwalk ‘Hoe van Gogh naar Groningen kwam’. Deze podwalk neemt luisteraars mee langs historische locaties in de stad Groningen, waar de kunststroming door het eind van de 19e eeuw/de eeuwwisseling voelbaar is.
11/02/25
Aviareps vertegenwoordig Visit Monaco in Nederland
Bureau AVIAREPS zal destinatie Monaco vertegenwoordigen op de DACH-markt (Duitsland, Oostenrijk en Z...
10/02/25
Nationale Sportweek telt liefst 5 host cities
Van 19 tot en met 28 september 2025 vindt de Nationale Sportweek plaats, waarbij heel Nederland in beweging komt. Vijf steden springen eruit als host cities: Leeuwarden, Bunschoten, Zoetermeer, Westland en Helmond.
10/02/25
Winnaars Persprijzen Toerisme Vlaanderen & Brussel
Op 6 februari vond de jaarlijkse uitreiking van de Persprijzen Toerisme Vlaanderen & Brussel plaats in Vlaams Cultuurhuis de Brakke Grond in Amsterdam. Tijdens dit evenement werden de meest inspirerende reportages over toeristisch en cultureel Vlaanderen in Nederlandse media gevierd.
10/02/25
Exclusief voor leden
Bezoekersrecord voor Toverland
Attractiepark Toverland heeft in 2024 voor het derde jaar op rij een bezoekersrecord behaald. Het park in het Limburgse Sevenum werd bezocht door 1,2 miljoen gasten. Deze groei is te danken aan investeringen in kwaliteit, seizoensevenementen en gasttevredenheid.

||| Agenda |||

12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...