Geplaatst op: 09-12-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Gelderland gastheer van vernieuwde Meimaand Fietsmaand

Gelderland gastheer van vernieuwde Meimaand Fietsmaand

Gelderland is de eerste gastheer van de vernieuwde Meimaand Fietsmaand. Met jaarlijks zo'n 600.000 deelnemers is dit het grootste recreatieve fietsevenement van Nederland.


Vanaf 2016 wordt Meimaand Fietsmaand in een fris nieuw jasje gestoken en treedt elk jaar een provincie naar voren als gastheer voor het evenement. Bij de keuze wordt onder andere gekeken naar draagkracht en ambities van de provincie en mogelijke koppelingen met andere activiteiten.


Kick-off

Op de Fiets en Wandelbeurs (20 en 21 februari in Jaarbeurs Utrecht) vindt de opening van het fietsseizoen én de kick-off van de vernieuwde Meimaand Fietsmaand plaats. Daar zal Gelderland zich presenteren als Gastheer Meimaand Fietsmaand 2016.


Primeur voor Gelderland

Gelderland heeft de primeur om als eerste gastheer van de vernieuwde Meimaand Fietsmaand te zijn. Dit past bij de ambitie van Gelderland om fietsprovincie nummer 1 van Nederland te zijn. In Gelderland vinden in 2016 ook de eerste 3 etappes van de Giro d'Italia plaats van 6 t/m 8 mei.



"Mooi dat we de Giro d’Italia mogen combineren met het gastheerschap voor Meimaand Fietsmaand. Ik hoop op veel enthousiaste fietsers, die de mooie Gelderse Streken ontdekken. Er is veel te zien en te beleven en mooie arrangementen te boeken. Ik wens alle fietsers veel plezier in Gelderland”


Jan Jacob van Dijk, gedeputeerde Recreatie en Toerisme, provincie Gelderland


Kansen voor het bedrijfsleven

"De combinatie van Meimaand Fietsmaand met de start van de Giro d'Italia biedt ondernemers een mooie kans aan te haken met allerlei activiteiten, zowel voor recreatiefietsers als sportfietsers, en voor jong en oud", aldus Caroline Scholtens van Meimaand Fietsmaand. "Er komt ook een uitgebreide publiciteitscampagne om de Fietsmaand een vliegende start te bezorgen. Die begint op de Fiets en Wandelbeurs en loopt door tot eind mei. Wij bieden bedrijven de hele campagneperiode een uniek promotieplatform!”


Multimediale campagne en partners

Momenteel is de voorbereiding van de landelijke campagne rondom Meimaand Fietsmaand in volle gang. Deze omvat o.a. een mix van offline en online promotie en een bijzondere campagne via de sociale media. Zo verschijnt er een fietsspecial in het AD en de dagbladen van Wegener (met een bereik van 3,8 miljoen personen) en zal Toeractief in april een speciale bijlage over het evenement uitbrengen. Meimaand Fietsmaand werkt in de campagne samen met grote mediabedrijven en partners op het gebied van toerisme en recreatie, zoals de Persgroep, BCM (uitgever van Toeractief), Bookit (van Weekendjeweg.nl), het Landelijk Fietsplatform, de Fietsersbond en NTFU.

Link: http://www.meimaandfietsmaand.nl
Trefwoorden: dagrecreatie, fietsen, evenementen

CELTH





||| Nieuws |||

10/03/25
Exclusief voor leden
Rotterdam The Hague Airport sorteert voor op grotere vliegtuigen
Na de modernisering van de vertrekhal en de security, gaat Rotterdam The Hague Airport (RTHA) aan de slag met de volgende fase in het toekomstbestendig maken van de luchthaven. Dit betekent dat de werkplekken van de operationele afdelingen in de terminal worden verbeterd en er aanpassingen worden gedaan in het passagiersproces.
10/03/25
Sunny Cars sluit aan als nieuwe businesspartner van VvKR
Autoverhuurspecialist Sunny Cars,één van de grootste autoverhuurders ter wereld en een vertrouwde naam is nieuwe businesspartner van VvKR.
10/03/25
Madurodam opent deze zomer ‘De Windjager’: een nieuwe indoor attractie die draait om wind 
Madurodam, opent deze zomer een nieuwe attractie ‘De Windjager’. In de nieuwe overdekte dark ride stappen bezoekers voor het eerst in een rijdend voertuig en kunnen ze op een verrassende manier beleven hoe Nederland al eeuwen de kracht van de wind weet te benutten.
10/03/25
Exclusief voor leden
Waterschap werkt samen met Wandelnet netwerkoptimalisatie
Het Brabantse waterschap Aa en Maas gaat samen met Wandelnet kansrijke routeverbeteringen in kaart brengen. Daarmee moet het regionale wandelnetwerk completer worden en recreatiedruk worden verminderd.
07/03/25
KWbN en VVV Texel verlengen samenwerking: wandelen als duurzame investering in natuur en beleving
Sinds 2022 werken KWbN en VVV Texel samen om wandelen op het eiland te stimuleren. In drie jaar tijd is het aantal wandelaars op Texel toegenomen en zijn er nieuwe routes en initiatieven ontwikkeld.
07/03/25
Minder nieuwe fietsen verkocht
?In 2024 werden in Nederland 858.126 nieuwe fietsen verkocht, 7% minder dan een jaar eerder. De verkopen van nieuwe fietsen hebben een sterk decennium achter de rug maar na een piek tijdens de pandemie, met 1,1 miljoen verkochte fietsen, neemt de verkoop gestaag af.
06/03/25
Exclusief voor leden
Prestaties en ambities van NS en KLM
Twee Nederlandse mobiliteitsiconen kwamen deze week met jaarcijfers over 2024. Die vielen niet mee. NS maakt nog steeds verlies en de KLM rapporteert tegenvallende resultaten. Toch zijn de ambities groot.
06/03/25
Eerste Reiswerk e-learning voor starters
Na maanden hard werken heeft arbeidsmarktfonds Reiswerk zijn eerste e-learning gelanceerd voor mensen die zich oriënteren om de reissector aan de slag te gaan.

||| Agenda |||

12/03/25
12/03/25 t/m 12-03-25:  Frysk Toerisme Festival 2025,
Merk Fryslân organiseert op 11 maart 2025 het Frysk Toerisme Festival 2025. Dit event is de opvolge...
18/03/25
18/03/25 t/m 18-03-25: Embrace Quality of Life
Op 18 maart 2025 organiseert Booking Experts het jaarlijkse kennisevent Embrace. Dit evenement is d&...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
05/04/25
05/04/25 t/m 05-04-25: Impact Fair
Impact Fair rolt op zaterdag 5 april de groene loper uit voor iedereen die zijn of haar steentje op ...