Geplaatst op: 14-12-2015
Auteur: Marc Gerlings

Hanita van der Schaaf ontvangt Stenden Master Award 2015

Hanita van der Schaaf ontvangt Stenden Master Award 2015
Foto Jouwert Honderd/FotoMGM

Hanita van der Schaaf, hoofd Hospitality & Tourism van de stichting die Leeuwarden Culturele Hoofdstad 2018 opzet, heeft de jaarlijkse Stenden Master Award ontvangen. De 41-jarige kreeg de bijbehorende plaquette afgelopen vrijdag toegekend in het auditorium van Stenden University.


Van der Schaaf ontving de award vanwege haar bijdrage aan de internationale opleiding Tourism Management. Ze geeft regelmatig gastcolleges en begeleidt namens CH2018 studenten die middels een stage of minor schoolopdrachten uitvoeren. Ze speelt een voorname rol bij de ontwikkeling van het European Tourism Future Institute (EFTI), het kennisinstituut waarmee Stenden zich in de top van de internationale toeristische studies wil vestigen.


Kwaliteit borgen
Ook haar aanwezigheid in de accreditatiecommissie, die de kwaliteit van de opleiding moet waarborgen, telde zwaar mee. Hanny Kadijk, met Sjoerd Gehrels hoofdverantwoordelijk binnen de opleiding, roemde haar gedrevenheid: "Hanita toont keer op keer haar warme hart voor Friesland en het toerisme. Hanita is een voorbeeld van een inspirerende en vakbekwame professional. Iemand met doorzettingsvermogen, enthousiasme, kennis, humor en commitment.”


Twee keer knipperen
Hanita van der Schaaf behaalde zelf ook haar ‘Master in Tourism Management’ en was vrijdag eregast op de jaarlijkse Graduation Ceremony, waar dertig internationale studenten hun diploma kregen. Ze refereerde aan haar eigen periode op school en benadrukte dat de studenten vooral moeten genieten: "Want je knippert twee keer met de ogen en het is voorbij”

Na het afronden van haar studie was Hanita van der Schaaf werkzaam als toeristisch strateeg bij onder andere de Provincie Fryslân en Bureau Vandertuuk. Ze werd marketing manager bij Merk Fryslân en was interim-directeur bij Beleef Friesland. In november 2014 trad ze in dienst bij Leeuwarden-Fryslân 2018 als Hoofd Marketing en Communicatie. Sinds kort is verantwoordelijk voor Hospitality & Tourism.

De beste management & marketing informatie? Word lid van NRITmedia.
Trefwoorden: Friesland, marketing, Culturele Hoofdstad, Leeuwarden

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

13/01/25
Exclusief voor leden
Waterbedrijven mogen op meer locaties water oppompen
Voor de vrijetijdseconomie is het van groot belang dat gasten altijd over goed schoon drinkwater kun...
10/01/25
Shortlist kanshebbers wandelroute van 2025
Vijf routes in Nederland en België maken nog kans op de eretitel ‘Hicle Wandelroute van het Jaar 2025’. Tijdens de eerste dag van de Fiets en Wandelbeurs in Gent, op zaterdag 1 maart, maakt de jury de winnaar bekend van deze verkiezing.
10/01/25
Wie wil de stalen dino van DierenPark Amersfoort?
DierenPark Amersfoort zoekt een nieuwe bestemming voor de metalen dino die sinds 2015 wordt tentoongesteld in het dierenpark.
10/01/25
ChaletsPlus schenkt kerstkaartenbudget aan Stichting Het Buitenhof
In plaats van kerstkaarten schenkt Chalets Plus het budget van de kerstkaarten aan Stichting Het Buitenhof.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
10/01/25
Exclusief voor leden
Intercontinentale Nederlandse toerist kiest voor Azië
Zo rond van Vakantiebeurs publiceren diverse organisaties hun verwachtingen voor vakanties in 2025. Op nritmedia.nl gaf TUI de aftrap met haar zomervakantietrends, NBTC het haar Vakantie Sentiment Monitor en deed Sunweb onderzoek naar motieven en gedrag van Nederlandse vakantiegangers. ANWB sluit de week af met haar vakantieonderzoek.
09/01/25
Exclusief voor leden
56% vakantiegangers blij met vakantie zonder planning
Tijdens de Vakantiebeurs 2025 komt touroperator Sunweb met onderzoek naar motieven en gedrag voor en tijdens vakantie. Wat blijkt, "reizen is vaak een vlucht van de dagelijkse verantwoordelijkheden." Plus millennials voelen zich vaak schuldig over dat geluier tijdens vakantie.
08/01/25
Succesvol alumni-event Tourism Management
Op de Vakantiebeurs organiseerden de Management Tourism opleidingen van Inholland, NHL Stenden, Breda University en Saxion een druk bezocht alumni-event. Dit evenement bood een platform voor studenten, alumni en professionals om te netwerken en kennis te delen.

||| Agenda |||

27/01/25
27/01/25 t/m 27-01-25: Plant Powered Dinner Talk
Op maandag 27 januari 2025 vindt de allereerste Plant Powered Dinner Talk plaats bij resta...
29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...