TUI maakt irritantste reclame en ontvangt Loden Leeuw
De commercial Ontdek wat TUI met je doet van TUI Nederland wint de prijs voor de meest irritante reclame en ontving daardoor het beeldje dat hierbij hoort, de Loden Leeuw.
In totaal is er ruim 70.000 keer gestemd. Adelheid Roosen kreeg 46 procent van de stemmen voor haar rol in de reclame van Yarden Uitvaartverzorging. De commercial werd ontwikkeld door Adelheid Roosen zelf. De reclame reflecteert haar ervaringen als mantelzorger met de dood van haar moeder. Adelheid Roosen laat onder meer Arie Boomsma (22%) en het duo Wilfred Genee en Johan Boskamp (19%) ruim achter zich.
TUI maar net bovenaan
In de categorie meest irritante reclame liggen de uitslagen
dicht bij elkaar. TUI Nederland versloeg met 26 procent van de stemmen onder
andere de reclames van Specsavers (25%) en Simpel (24%).
De complete uitslag én al die irritante filmpjes kijk je terug op lodenleeuw.nl.
Winnaars door de jaren heen
De Loden Leeuw wordt sinds 2002 ieder jaar uitgereikt. Eerder ging de prijs onder meer naar: HoyHoy.nl (2014), Bonprix (2013) en Zalando (2012). De Loden Leeuw werd ook gewonnen door: Tim en Tom Coronel (2014), Maarten van der Weijden (2013) en Patricia Paay (2012).
De beste management & marketing informatie? Word lid van NRITmedia.