Geplaatst op: 08-01-2016
Auteur: Marc Gerlings

Slimme campagne: Vakantiebeurs afterparty met full moon hunt

Party omgetoverd tot social media campagne

Slimme campagne: Vakantiebeurs afterparty met full moon hunt

Als je het doet dan moet het met toerisme te maken hebben, denken ze bij de organisatie van de Vakantiebeurs. Na veel enthousiaste reacties kondigde de Vakantiebeurs een heuse afterparty aan. Daar wordt een Full Moon Hunt aan toegevoegd. Daarmee wordt in korte tijd dit feest omgezet in een social media campagne.

Na menig enthousiaste reactie van een grote groep jongeren op een post van de Vakantiebeurs, kondigde de organisatie een afterparty aan. De bezoekers van de Vakantiebeurs worden nu uitgenodigd om mee te doen aan de Full Moon Hunt. Met deze jacht zijn twee kaarten te winnen voor de legendarische Full Moon Party in Thailand. Een event dat op de bucket list staat van veel feest- en vakantiegangers.

Mooiste feest
De organisatie van de Vakantiebeurs ging op zoek naar ideeën voor de ultieme afterparty en kwamen uit bij de Full Moon Party. "Na veel wikken en wegen kwamen wij tot de conclusie dat het te kort dag is om zelf een Full Moon Party te organiseren. En als we het doen dan doen we het goed”, aldus een woordvoerder. "Wij kunnen geen mooier feest bedenken dan de Full Moon Party in Thailand op Koh Phangan. Samen met je beste vriend of vriendin feesten met je voeten in het zand. Dat is iets wat de jongere doelgroep naar ons idee zeker aanspreekt.”


Full Moon Hunt via social media
De reis naar de Full Moon Party op Koh Phangan wordt niet zomaar weggegeven. Vakantiebeurs bezoekers kunnen namelijk meedoen aan een ware Full Moon Hunt. Op Facebooken Instagram worden in aanloop naar de Vakantiebeurs hints gedeeld over de locatie van de tickets die verstopt liggen op de Vakantiebeurs.

De twee bezoekers die de tickets naar het feest vinden, winnen een reis naar het waanzinnige feest in Thailand. Met de Full Moon Hunt hoopt de Vakantiebeurs de jongere doelgroep een ‘tropisch voorproefje’ te geven van de afterparty in 2017.


De eerste hint verschijnt op vrijdag 8 januari 2016. Kom je ‘Full Moon Hunten’? Deel dan een foto op facebook van je hunt op de Vakantiebeurs met #FullMoonHunt en maak kans op een extra hint.


Vakantiebeurs 2016
De 46ste editie van de Vakantiebeurs vindt plaats van woensdag 13 tot en met zondag 17 januari 2016. ‘Gastland’ is Noord-Engeland dat vakantiegangers verrast met de gevarieerde natuur en trendy steden. In iedere hal zijn verschillende gerechten te proeven. Via de Culinaire Route krijgt de bezoeker smakelijke, versbereide traditionele hapjes en drankjes bij meerdere bestemmingen.


Wegens succes zijn de speciale pleinen met de bundeling van de zes meest geliefde vakantietypen van Nederlanders terug. De pleinen zijn ONTDEK (verre bestemmingen), ACTIEF (outdoor & sport), ZIEN (steden & cultuur), SAMEN (familie & kinderen), VAAR (cruises & zeilen), BUITEN (kampeer & camping). Locals, reisleiders en ervaren medereizigers geven op de Vakantiebeurs reisadvies en reistips uit eerste hand. Er is een ‘vier seizoenen camping’, onderdeel van het vakantietype ‘BUITEN’, waar de liefhebbers producten zien en ideeën opdoen om in ieder seizoen te kamperen.

Uitgebreide informatie is te vinden via www.vakantiebeurs.nl. Tweeten kan via #vakantiebeurs.
Trefwoorden: party, afterpary, full moon, hunt, Vakantiebeurs

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

09/01/25
Exclusief voor leden
56% vakantiegangers blij met vakantie zonder planning
Tijdens de Vakantiebeurs 2025 komt touroperator Sunweb met onderzoek naar motieven en gedrag voor en tijdens vakantie. Wat blijkt, "reizen is vaak een vlucht van de dagelijkse verantwoordelijkheden." Plus millennials voelen zich vaak schuldig over dat geluier tijdens vakantie.
08/01/25
Succesvol alumni-event Tourism Management
Op de Vakantiebeurs organiseerden de Management Tourism opleidingen van Inholland, NHL Stenden, Breda University en Saxion een druk bezocht alumni-event. Dit evenement bood een platform voor studenten, alumni en professionals om te netwerken en kennis te delen.
08/01/25
Reisbranche, verzekeraars en ministerie sluiten convenant voor crisisaanpak
De ANVR, het SGR, het Verbond van Verzekeraars en het Ministerie van Buitenlandse Zaken hebben vandaag een nieuw convenant ondertekend. Dit convenant, het Bijzondere Bijstand bij Crisis in het Buitenland Convenant (BBC), zorgt voor een nog betere samenwerking tussen de overheid en private partijen om Nederlandse reizigers in het buitenland te beschermen, op te vangen en te repatrieren in geval van een crisis.
08/01/25
Vakantiebeurs mikt op zowel b-to-c als b-to-b
De Vakantiebeurs 2025 is vandaag van start gegaan met de Travel Trade Days. De 54ste editie van deze beurs werd geopend door de minister van buitenlandse zaken, Caspar Veldkamp, samen met de Utrechtse burgemeester Sharon Dijksma.
08/01/25
Horeca van herstel naar crisis: aantal faillissementen piekt in 2025
De Nederlandse restaurantbranche dreigt in 2025 een recordaantal van 450 failissementen te bereiken, blijkt uit een analyse van ABN AMRO en Hotelschool The Hague.
08/01/25
Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
08/01/25
Zomervakantie 2025: Dit zijn de trends
Onderzoeken van TUI resulteren in een vijftal trends en een overzicht van de meest geboekte bestemmingen op dit moment.
08/01/25
Exclusief voor leden
8% meer reizigers voor Schiphol in 2024
In 2024 reisden 66,8 miljoen reizigers met het vliegtuig van, via of naar luchthaven Schiphol. Dat is een toename van 8% ten opzichte van 2023.

||| Agenda |||

27/01/25
27/01/25 t/m 27-01-25: Plant Powered Dinner Talk
Op maandag 27 januari 2025 vindt de allereerste Plant Powered Dinner Talk plaats bij resta...
29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...