Geplaatst op: 08-01-2016 Auteur: Ton Vermeulen NRIT Media
D-reizen gaat VR-technologie groots inzetten
Er wordt
in de vrijetijdssector vooral veel over gesproken maar weinig mee gedaan, virtual reality. Met de
introductie van de Oculus Rift leek het snel te gaan maar na een spectaculaire
introductie in Nederland bij de Wereld Draait Door waar de bril presentator
Matthijs van Nieuwkerk zelfs op de knieën kreeg, viel het een beetje stil.
Alleen EuropaPark zet structureel de bril in een achtbaan in. D-reizen gaat de
VR-technologie nu groots inzetten op de Vakantiebeurs en de brillen gaan daarna
op toernee door Nederland langs alle 144 D-reizenwinkels in Nederland.
Een boottocht
over de Grand Canyon rivier, slenteren door de straten van Tokio, een
helikoptervlucht over Las Vegas of een onvergetelijke surfles bij Tahiti. De
ultieme vakantiebeleving ligt binnen handbereik met de Virtual Reality bril van
D-reizen. De reisorganisatie presenteert de primeur op de Vakantiebeurs die van
12 t/m 17 januari in de Jaarbeurs in Utrecht plaatsvindt. Aansluitend gaat de
D-reizen "VR tour” van start langs 144 reiswinkels in heel Nederland waarbij
bezoekers van de winkels virtueel hun droomvakantie kunnen beleven.
Tournee in 3D
De VR-vakantiebeleving wordt geïntroduceerd op de
Vakantiebeurs. Op de stand van D-reizen krijgen bezoekers de kans om de unieke
Samsung Gear VR Oculus zelf te ervaren en ter plekke een stukje vakantie 'echt'
te beleven. Na de Vakantiebeurs gaan de brillen op tournee door Nederland,
tussen 18 januari en 22 april. Op www.d-reizen.nl/virtual-reality
is het tourschema van de VR-brillen te vinden.
Al 50 jaar
innovatief
D-reizen viert dit jaar haar 50-jarig bestaan en laat met de
Virtual-Reality toepassing zien voortdurend vernieuwend te zijn. De Virtual Reality
bril wordt genoemd als dé tech-trend van 2016 en kent een groeiende
populariteit bij het grote publiek. Door virtuele vakantievoorpret te bieden,
voegt D-reizen een extra belevingsdimensie toe aan de reiswinkel. Zo wordt het
boeken van je vakantie bij D-reizen anno 2016 behalve snel en gemakkelijk,
extra leuk!
Na een tussenjaar zonder verkiezing Leukste Uitje van Nederland, wordt de draad in 2026 weer opgepakt door een samenwerking van partijen in de dagrecreatie branche: Go-Kids, Pretwerk, de Great Stay App en de organisatie van Recreatie Vakbeurs / Recreatie Next Level).
Scandic blijft uitbreiden op bestemmingen in Duitsland en zal een leegstaand hotel met 214 kamers overnemen in het westelijke district van het centrum van Berlijn.
Weer een recordjaar voor het Nederlands verblijfstoerisme met 51,7 miljoen gasten en 146,1 miljoen overnachtingen. In 2012 telden Nederlandse logiesaccommodaties slechts 33,4 miljoen gasten die samen 92,9 miljoen overnachtingen realiseerden. Dat blijkt uit voorlopig cijfers van het CBS op basis van de Statistiek Logiesaccommodaties.
Marketing Groningen en het Groninger Museum introduceren de nieuwe podwalk ‘Hoe van Gogh naar Groningen kwam’. Deze podwalk neemt luisteraars mee langs historische locaties in de stad Groningen, waar de kunststroming door het eind van de 19e eeuw/de eeuwwisseling voelbaar is.
Van 19 tot en met 28 september 2025 vindt de Nationale Sportweek plaats, waarbij heel Nederland in beweging komt. Vijf steden springen eruit als host cities: Leeuwarden, Bunschoten, Zoetermeer, Westland en Helmond.
Op 6 februari vond de jaarlijkse uitreiking van de Persprijzen Toerisme Vlaanderen & Brussel plaats in Vlaams Cultuurhuis de Brakke Grond in Amsterdam. Tijdens dit evenement werden de meest inspirerende reportages over toeristisch en cultureel Vlaanderen in Nederlandse media gevierd.
Attractiepark Toverland heeft in 2024 voor het derde jaar op rij een bezoekersrecord behaald. Het park in het Limburgse Sevenum werd bezocht door 1,2 miljoen gasten. Deze groei is te danken aan investeringen in kwaliteit, seizoensevenementen en gasttevredenheid.