Geplaatst op: 03-02-2016

Binnenstad centraal bij Nationaal Congres Citymarketing

Binnenstad centraal bij Nationaal Congres Citymarketing
Maandag 6 juni 2016 vindt in het stadshuis van Arnhem de negende editie plaats van het Nationaal Congres Citymarketing (NCC). De herontwikkeling van de binnensteden staat centraal. De veranderingen zijn grootschalig, van het omvallen van de V&D tot en met het succes van de Markthal in Rotterdam. De citymarketeer is vaak een verbindende schakel in deze processen, meent de organisatie.

Binnenstad aanjager van citymarketing
De 9e editie van het NCC heeft als thema ‘Binnenstad aanjager van citymarketing’. Er gebeurt momenteel veel in binnensteden, heel veel. Na het vertrek van De Bijenkorf uit onder andere Arnhem en Enschede, hebben ook het faillissement van de V&D en de schoenwinkels van Macintosh binnensteden redelijk op z’n kop gezet. Aan de andere kant zien we de positieve effecten van het groeiende aantal vestigingen van de Primark en de komst van de markthallen in Rotterdam en Amsterdam. De herontwikkeling van panden en gebieden in de binnensteden staat hoog op de agenda, evenals de aanpak van winkelleegstand. Als verbinder tussen de vele betrokken partijen, zoals de gemeente, binnenstadsmanagement, ontwikkelaars, eigenaren van panden, huurders en investeerders, is de citymarketeer nauw bij deze processen betrokken en kan er ook invloed op uitoefenen.

Op NCC16 komen beide werelden samen. Visionaire sprekers over de toekomst van de binnenstad en meer ‘facts & figures’ gedreven vakexperts passeren de revue op #NCC16 met als doel om citymarketeers te informeren en te inspireren.

ArnhemHanze- en winkelstad
Arnhem, de hoofdstad van de provincie Gelderland, is dit jaar gastgemeente van de 9e editie van NCC. Arnhem, de 15e stad van Nederland, behoort tot de grootste winkelsteden van Nederland. De binnenstad van de oude Hanzestad Arnhem is een mix van verleden en heden, waar het stadhuis een mooi voorbeeld van is. Sinds 1830 dient het historische Duivelshuis als het Arnhemse stadhuis. Omdat de stad in de 20ste eeuw bleef groeien, werd er in de jaren negentig een modern complex aan het oude Duivelshuis gebouwd, wat sindsdien samen het stadshuis vormt.
Link: www.nationaalcongrescitymarketing.nl

Gerelateerde berichten:

  • Geen gerelateerde berichten.
  • CELTH





    ||| Nieuws |||

    13/02/25
    Verkiezing Leukste Uitje weer terug in 2026
    Na een tussenjaar zonder verkiezing Leukste Uitje van Nederland, wordt de draad in 2026 weer opgepakt door een samenwerking van partijen in de dagrecreatie branche: Go-Kids, Pretwerk, de Great Stay App en de organisatie van Recreatie Vakbeurs / Recreatie Next Level).
    12/02/25
    Scandic versterkt positie in Duitsland
    Scandic blijft uitbreiden op bestemmingen in Duitsland en zal een leegstaand hotel met 214 kamers overnemen in het westelijke district van het centrum van Berlijn.
    11/02/25
    Exclusief voor leden
    Meer dan 50 miljoen verblijfstoeristen in Nederland
    Weer een recordjaar voor het Nederlands verblijfstoerisme met 51,7 miljoen gasten en 146,1 miljoen overnachtingen. In 2012 telden Nederlandse logiesaccommodaties slechts 33,4 miljoen gasten die samen 92,9 miljoen overnachtingen realiseerden. Dat blijkt uit voorlopig cijfers van het CBS op basis van de Statistiek Logiesaccommodaties.
    11/02/25
    DMO en Groninger Museum maken samen podwalk door de stad
    Marketing Groningen en het Groninger Museum introduceren de nieuwe podwalk ‘Hoe van Gogh naar Groningen kwam’. Deze podwalk neemt luisteraars mee langs historische locaties in de stad Groningen, waar de kunststroming door het eind van de 19e eeuw/de eeuwwisseling voelbaar is.
    11/02/25
    Aviareps vertegenwoordig Visit Monaco in Nederland
    Bureau AVIAREPS zal destinatie Monaco vertegenwoordigen op de DACH-markt (Duitsland, Oostenrijk en Z...
    10/02/25
    Nationale Sportweek telt liefst 5 host cities
    Van 19 tot en met 28 september 2025 vindt de Nationale Sportweek plaats, waarbij heel Nederland in beweging komt. Vijf steden springen eruit als host cities: Leeuwarden, Bunschoten, Zoetermeer, Westland en Helmond.
    10/02/25
    Winnaars Persprijzen Toerisme Vlaanderen & Brussel
    Op 6 februari vond de jaarlijkse uitreiking van de Persprijzen Toerisme Vlaanderen & Brussel plaats in Vlaams Cultuurhuis de Brakke Grond in Amsterdam. Tijdens dit evenement werden de meest inspirerende reportages over toeristisch en cultureel Vlaanderen in Nederlandse media gevierd.
    10/02/25
    Exclusief voor leden
    Bezoekersrecord voor Toverland
    Attractiepark Toverland heeft in 2024 voor het derde jaar op rij een bezoekersrecord behaald. Het park in het Limburgse Sevenum werd bezocht door 1,2 miljoen gasten. Deze groei is te danken aan investeringen in kwaliteit, seizoensevenementen en gasttevredenheid.

    ||| Agenda |||

    12/02/25 t/m 13-02-25
    12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
    Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
    11/03/25
    11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
    Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...
    24/03/25
    24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
    Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
    24/06/25
    24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
    Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...