Geplaatst op: 15-02-2016

Social mediabeleid SAIL Amsterdam 2015 wint internationale award

Social mediabeleid SAIL Amsterdam 2015 wint internationale award
VanderWolf Images / Shutterstock.com

Het social media beleid van SAIL Amsterdam 2015 is bekroond tot beste van Europa. Dat werd vorige week tijdens de Hospitality Sales and Marketing Association International- awards in Londen bekendgemaakt.


De HSMAI European Award is een jaarlijkse prijs voor toonaangevende bedrijven in hotel, event en reisindustrie. De jury was lovend over het grote bereik dat SAIL heeft gegenereerd, de nieuwe doelgroepen die daarmee zijn aangetrokken en de bijna 100% positieve stemming die op social media heeft geheerst.


Dank aan publiek

"Het is een mooie waardering voor al onze vrijwilligers die samen met ons eigen communicatieteam hebben meegewerkt om #SAIL2015 tot de grootste social media SAIL ooit te maken”, aldus Mitra van Raalten, directeur van Stichting SAIL Amsterdam. "Maar het succes is vooral te danken aan al die miljoenen bezoekers en fans die SAIL trending hebben gemaakt. Doordat zovelen via social media hun verhalen hebben gedeeld is #SAIL2015 groter geworden dan we ooit hadden durven dromen, groter dan alle andere events in Nederland in 2015.”


"Ook hier is de samenwerking met de hoofdsponsoren cruciaal geweest”, vervolgt Erwin van Lambaart, directeur van SAIL Event Partners. "Zij waren bereid met elkaar samen te werken en daarmee de social media content niet alleen te vergroten maar ook te verdiepen en aan te jagen. Daar zijn we de Staatsloterij, Delta Lloyd, TMG, ING, Gemeente Amsterdam en in het bijzonder KPN met de social media boot heel dankbaar voor. Het is een mooie erkenning voor ons communicatieteam die met de ploeg vrijwilligers er alles aan hebben gedaan #SAIL2015 op een relevante manier trending te maken. Ook bedanken we Twitter Nederland dat ons tijdens het evenement met raad en daad heeft bijgestaan. Op deze manier hebben we SAIL écht kunnen verjongen en klaar kunnen stomen voor de toekomst!”

Trefwoorden: evenementen, nautische evenementen

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

24/01/25
Commissie voor natuurherstel opgericht
Een ministeriële commissie voor natuurherstel in Nederland wordt opgericht. Deze commissie wordt opgericht na twee recentelijke rechterlijke uitspraken om haast te maken met het herstel.
24/01/25
Positief oordeel over drie Limburgse musea
Het provinciebestuur van Limburg heeft het rapport ontvangen van de Visitatiecommissie Provinciale Musea 2024. Voornamelijk is inhoudelijk aar de musea gekeken maar toerisme speelt ook een rol.
24/01/25
Perspectieven op internationalisering in Uncover
We zijn verheugd aan te kondigen dat alle artikelen van de nieuwste editie van Uncover, het jaarlijkse, thematische tijdschrift van de Academy for Leisure & Events van de Breda University, nu online beschikbaar zijn in de kennisbank van NRIT.
24/01/25
Camperbeurs Brabant blijft na eerste succes
De eerste editie van de Camperbeurs in Autotron Rosmalen trok afgelopen weekend meer dan 11.000 bezoekers en was volledig uitverkocht. Het evenement vond plaats op zaterdag 18 en zondag 19 januari en overtrof alle verwachtingen.
24/01/25
Exclusief voor leden
Eurostar boekt recordgroei in 2024 en heeft ambitieuze plannen
Eurostar heeft in 2024 een aanzienlijke groei gerealiseerd, met een stijging van +5% in het aantal passagiers vergeleken met 2023. Deze recordprestatie werd gedreven door een sterke vraag, vooral tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024. Eurostar gaat investeren in nieuwe treinen en gaat een strategisch partnership met SkyTeam.
24/01/25
Marketing Groningen maakt camperroute
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.
24/01/25
Mogelijkheden en risico’s van AI in de toeristische sector
Tijdens de internationale toerismebeurs FITUR in Madrid hebben UN Tourism en hogeschool Saxion een gezamenlijk rapport gepresenteerd. Het rapport, getiteld ‘Artificial Intelligence Adoption in Tourism: Key Considerations for Sector Stakeholders’, onderzoekt het gebruik, de risico’s en mogelijkheden van kunstmatige intelligentie (AI) in de toerismesector.
23/01/25
Exclusief voor leden
Nederlandse Arq hotelgroep onthult groeiplannen
Wat begon met de aankoop van het Haagse Paleis Hotel in september, door Arq hotelgroep groeide eerder deze maand uit tot een collectie van twee met de aansluiting van Kloosterhotel de Soete Moeder in Den Bosch. De groei moet snel gaan, meldt de groep.

||| Agenda |||

27/01/25
27/01/25 t/m 27-01-25: Plant Powered Dinner Talk
Op maandag 27 januari 2025 vindt de allereerste Plant Powered Dinner Talk plaats bij resta...
29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...