Geplaatst op: 16-02-2016

ANVR viert verjaardag met nieuwe website en logo

ANVR viert verjaardag met nieuwe website en logo
Morgen viert ANVR viert haar 50e verjaardag.  Dat wordt gevierd met een nieuwe website en een nieuw logo. Sinds 1966, met de opkomst van het georganiseerde reizen, werkt de ANVR met de bij haar aangesloten reisondernemingen aan kwaliteit, zekerheid en garanties voor de consument en vertegenwoordigt zij inmiddels zo’n 270 touroperators en 1.200 (zaken)reisbureaus.

Het aantal nieuwe leden blijft in al die jaren groeien. Frank Oostdam, directeur ANVR: "Het is goed te zien dat niet alleen reisondernemingen uit de ‘traditionele’ hoek zich aansluiten bij onze brancheorganisatie, maar steeds vaker ook grote online verkopers, specialisten en kleinere nichespelers. We willen er zijn voor iedereen die reisproducten aanbiedt; voor alle ‘ondernemers in reizen’.” De bekendheid van het ANVR-logo, een officieel keurmerk, lijkt daarbij voor potentiële leden een belangrijke rol te spelen.

Grote bekendheid met ANVR-logo
Uit eerder onderzoek is namelijk gebleken dat de consument bekend is met het ANVR-logo (92%). Zo letten 2 van de 5 reizigers bij het boeken van een reis zelfs àltijd op het logo; niet alleen traditionele boekers (54%), maar ook zij die via internet zelf een reis samenstellen (33%). En dat de Nederlander reislustig is, laten de cijfers wel zien. Het nieuwe jaar is nog maar net begonnen en het aantal boekingen in januari ligt al +3,5% hoger dan vorig jaar die maand. De reisbranche ziet het consumentenvertrouwen na jaren weer stijgen.

Nieuw logo en website
De ANVR heeft ter gelegenheid van haar 50e verjaardag haar website en het bekende logo getransformeerd: fris en met een moderne uitstraling. Potentiële reizigers kunnen nu gemakkelijk, snel en altijd up-to-date op www.anvr.nl precies zien welke reisondernemingen lid zijn en voldoen aan de gestelde eisen. En in een dynamische wereld is het goed te weten wat het reisadvies is voor jouw bestemming, welke gezondheidsmaatregelen je het beste kunt nemen en tal van andere tips om een leuke vakantie te hebben. De ANVR is een officieel keurmerk en de consument ervaart dat ook zo.
Link: https://www.anvr.nl/default.aspx
Trefwoorden: reisbranche, reisbureaus, touroperators, brancheorganisaties

CELTH





||| Nieuws |||

13/02/25
Verkiezing Leukste Uitje weer terug in 2026
Na een tussenjaar zonder verkiezing Leukste Uitje van Nederland, wordt de draad in 2026 weer opgepakt door een samenwerking van partijen in de dagrecreatie branche: Go-Kids, Pretwerk, de Great Stay App en de organisatie van Recreatie Vakbeurs / Recreatie Next Level).
12/02/25
Scandic versterkt positie in Duitsland
Scandic blijft uitbreiden op bestemmingen in Duitsland en zal een leegstaand hotel met 214 kamers overnemen in het westelijke district van het centrum van Berlijn.
11/02/25
Exclusief voor leden
Meer dan 50 miljoen verblijfstoeristen in Nederland
Weer een recordjaar voor het Nederlands verblijfstoerisme met 51,7 miljoen gasten en 146,1 miljoen overnachtingen. In 2012 telden Nederlandse logiesaccommodaties slechts 33,4 miljoen gasten die samen 92,9 miljoen overnachtingen realiseerden. Dat blijkt uit voorlopig cijfers van het CBS op basis van de Statistiek Logiesaccommodaties.
11/02/25
DMO en Groninger Museum maken samen podwalk door de stad
Marketing Groningen en het Groninger Museum introduceren de nieuwe podwalk ‘Hoe van Gogh naar Groningen kwam’. Deze podwalk neemt luisteraars mee langs historische locaties in de stad Groningen, waar de kunststroming door het eind van de 19e eeuw/de eeuwwisseling voelbaar is.
11/02/25
Aviareps vertegenwoordig Visit Monaco in Nederland
Bureau AVIAREPS zal destinatie Monaco vertegenwoordigen op de DACH-markt (Duitsland, Oostenrijk en Z...
10/02/25
Nationale Sportweek telt liefst 5 host cities
Van 19 tot en met 28 september 2025 vindt de Nationale Sportweek plaats, waarbij heel Nederland in beweging komt. Vijf steden springen eruit als host cities: Leeuwarden, Bunschoten, Zoetermeer, Westland en Helmond.
10/02/25
Winnaars Persprijzen Toerisme Vlaanderen & Brussel
Op 6 februari vond de jaarlijkse uitreiking van de Persprijzen Toerisme Vlaanderen & Brussel plaats in Vlaams Cultuurhuis de Brakke Grond in Amsterdam. Tijdens dit evenement werden de meest inspirerende reportages over toeristisch en cultureel Vlaanderen in Nederlandse media gevierd.
10/02/25
Exclusief voor leden
Bezoekersrecord voor Toverland
Attractiepark Toverland heeft in 2024 voor het derde jaar op rij een bezoekersrecord behaald. Het park in het Limburgse Sevenum werd bezocht door 1,2 miljoen gasten. Deze groei is te danken aan investeringen in kwaliteit, seizoensevenementen en gasttevredenheid.

||| Agenda |||

12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...