Geplaatst op: 22-02-2016
Auteur: Marc Gerlings

I Amsterdam Store in Amsterdam CS open

I Amsterdam Store in Amsterdam CS open
I Amsterdam Store

Amsterdam Marketing heeft officieel de I amsterdam Store in de IJ-hal van Amsterdam Centraal Station geopend. De winkel biedt zowel bijzondere en iconische producten van Amsterdamse bodem als bekende en onbekende tips over activiteiten, cultuur en bezienswaardigheden in de Metropool Amsterdam.


De I amsterdam Store biedt een breed assortiment aan originele cadeautjes en kwalitatieve producten van Amsterdamse iconen zoals KLM, Ajax, Zaanse Mosterd, Kesbeke, Tony´s Chocolonely, het Rijksmuseum en het Van Gogh Museum. De laatste ins en outs zijn ook aan de leestafel te ontdekken, digitaal via iPads of via de tijdschriften. In Zeeland gaan de VVV-winkels een tegengestelde richting in en worden inspiratiepunten. De souvenirs gaan daar juist de deur uit.


Uniek?
"De I amsterdam Store is een bijzonder concept in de wereld van citymarketing. Nog niet eerder startte een citymarketing organisatie een gecombineerd concept van iconische en lokale producten en (digitale) informatievoorziening, gericht op bewoners, bezoekers en bedrijven. Het is een brandstore waar het motto I amsterdam op verschillende manieren tot leven komt”, meldt Amsterdam Marketing ietwat overdreven. Er zijn eerder winkels in Nederland gestart met deze combinatie.


Binden van bewoners en bezoekers
De winkel van bijna 300m2 is centraal gelegen in het midden van de IJ-hal op de kop van de Middentunnel en de IJ-passage, vlakbij de roltrappen naar het busplatform, de toekomstige metrotoegangen en tegenover de pontsteigers. Door de samenwerking tussen Amsterdam Marketing, Atelier Joachim Baan en Sandenburg Concept Creation is een plek gecreëerd waar de bewoners en bezoekers de rijkdom van de metropool kunnen ontdekken en de verhalen van de Amsterdamse iconen als tastbare herinnering mee krijgen.


Openingsmoment

De Amsterdamse wethouder en locoburgemeester Kajsa Ollongron opende afgelopen vrijdagmiddag de brandstore. Ze gaf daarmee het startsein om de langste catwalk ter wereld te realiseren ter viering van de opening van de I amsterdam Store.


Feiten en cijfers

· Openingstijden: maandag-woensdag: 08:00-19:00 uur, donderdag- zaterdag: 08:00-20:00 uur, zondag: 09:00-18:00 uur

· Bijna 300m2 winkelruimte, totale oppervlakte 400m2

· 300.000 passanten op het CS per dag (40.000 rondom de store)

· 25 medewerkers

· +500 wisselende producten

· Pin en creditcard only

· Creative Direction: Atelier Joachim Baan

· Conceptontwikkelingen: Sandenburg Concept Creation & Amsterdam Marketing

· Lichtplan: Frank Hulsebosch Lichtontwerp & Advies

· Projectmanagement : Sandenburg Concept Creation

· Interieurbouw : van ’t Wout interieurbouw

· Advies retail Nieuwe Kerk/Hermitage



Trefwoorden: VVV, Amsterdam marketing, winkel, concept

CELTH





||| Nieuws |||

13/02/25
Verkiezing Leukste Uitje weer terug in 2026
Na een tussenjaar zonder verkiezing Leukste Uitje van Nederland, wordt de draad in 2026 weer opgepakt door een samenwerking van partijen in de dagrecreatie branche: Go-Kids, Pretwerk, de Great Stay App en de organisatie van Recreatie Vakbeurs / Recreatie Next Level).
12/02/25
Scandic versterkt positie in Duitsland
Scandic blijft uitbreiden op bestemmingen in Duitsland en zal een leegstaand hotel met 214 kamers overnemen in het westelijke district van het centrum van Berlijn.
11/02/25
Exclusief voor leden
Meer dan 50 miljoen verblijfstoeristen in Nederland
Weer een recordjaar voor het Nederlands verblijfstoerisme met 51,7 miljoen gasten en 146,1 miljoen overnachtingen. In 2012 telden Nederlandse logiesaccommodaties slechts 33,4 miljoen gasten die samen 92,9 miljoen overnachtingen realiseerden. Dat blijkt uit voorlopig cijfers van het CBS op basis van de Statistiek Logiesaccommodaties.
11/02/25
DMO en Groninger Museum maken samen podwalk door de stad
Marketing Groningen en het Groninger Museum introduceren de nieuwe podwalk ‘Hoe van Gogh naar Groningen kwam’. Deze podwalk neemt luisteraars mee langs historische locaties in de stad Groningen, waar de kunststroming door het eind van de 19e eeuw/de eeuwwisseling voelbaar is.
11/02/25
Aviareps vertegenwoordig Visit Monaco in Nederland
Bureau AVIAREPS zal destinatie Monaco vertegenwoordigen op de DACH-markt (Duitsland, Oostenrijk en Z...
10/02/25
Nationale Sportweek telt liefst 5 host cities
Van 19 tot en met 28 september 2025 vindt de Nationale Sportweek plaats, waarbij heel Nederland in beweging komt. Vijf steden springen eruit als host cities: Leeuwarden, Bunschoten, Zoetermeer, Westland en Helmond.
10/02/25
Winnaars Persprijzen Toerisme Vlaanderen & Brussel
Op 6 februari vond de jaarlijkse uitreiking van de Persprijzen Toerisme Vlaanderen & Brussel plaats in Vlaams Cultuurhuis de Brakke Grond in Amsterdam. Tijdens dit evenement werden de meest inspirerende reportages over toeristisch en cultureel Vlaanderen in Nederlandse media gevierd.
10/02/25
Exclusief voor leden
Bezoekersrecord voor Toverland
Attractiepark Toverland heeft in 2024 voor het derde jaar op rij een bezoekersrecord behaald. Het park in het Limburgse Sevenum werd bezocht door 1,2 miljoen gasten. Deze groei is te danken aan investeringen in kwaliteit, seizoensevenementen en gasttevredenheid.

||| Agenda |||

12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...