Geplaatst op: 11-03-2016
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Bevrijdingsfestival Overijssel vervangt hoofdsponsor door crowdfunding

Bevrijdingsfestival Overijssel vervangt hoofdsponsor door crowdfunding
Het Bevrijdingsfestival Overijssel gaat het verlies van de hoofdsponsor niet opvangen door een nieuwe hoofdsponsor maar door crowdfunding. Voor 25 euro kan iedere bezoeker het podium enige tijd ‘helemaal voor zichzelf’ hebben. Het festival in Zwolle is uitgegroeid tot het grootste bevrijdingsfestival in Nederland en is gratis toegankelijk.

Doel van de actie is het publiek betrekken bij het vieren van de vrijheid. En natuurlijk om extra financiering op te halen voor het festival."Het publiek steunt het festival massaal door ieder jaar in grote getale naar Zwolle te komen. We zijn niet voor niks het grootste bevrijdingsfestival van Nederland. Waarom dit trouwe publiek niet de mogelijkheid bieden zich even het podium toe te eigenen en een kijkje achter de schermen te nemen”, vertelt Niek van der Sprong over de achtergrond van de actie.

Meer voordeeltjes
Behalve het fotomoment dat het podium even helemaal van jezelf is, genieten deze sponsors van nog een paar mooie voordelen. Zij krijgen toegang tot de Press & Guest ruimte naast het hoofdpodium (waar het fijn plassen is op gewone toiletten en een drankje in een gewoon glas geserveerd wordt) en krijgen zo de kans om het festival vanuit een hele andere positie te bekijken.

De eerste 100 sponsors zijn er al
Jacco Vonhof van Novon vindt dit zo’n goed idee dat hij direct besloot 100 van zijn medewerkers op 5 mei de ‘vrijheid’ te geven. "Voor mij is het Bevrijdingsfestival een belangrijk moment in het jaar. We vieren onze vrijheid, we staan er bij stil en waarderen het. Dit kan toch niet mooier dan door met elkaar te genieten van geweldige muziek. Met deze actie bezorg ik 100 collega’s een 5 mei om nooit meer te vergeten”.

Trefwoorden: evenementen, bevrijdingsfestival, overijssel, zwolle

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

24/01/25
Commissie voor natuurherstel opgericht
Een ministeriële commissie voor natuurherstel in Nederland wordt opgericht. Deze commissie wordt opgericht na twee recentelijke rechterlijke uitspraken om haast te maken met het herstel.
24/01/25
Positief oordeel over drie Limburgse musea
Het provinciebestuur van Limburg heeft het rapport ontvangen van de Visitatiecommissie Provinciale Musea 2024. Voornamelijk is inhoudelijk aar de musea gekeken maar toerisme speelt ook een rol.
24/01/25
Perspectieven op internationalisering in Uncover
We zijn verheugd aan te kondigen dat alle artikelen van de nieuwste editie van Uncover, het jaarlijkse, thematische tijdschrift van de Academy for Leisure & Events van de Breda University, nu online beschikbaar zijn in de kennisbank van NRIT.
24/01/25
Camperbeurs Brabant blijft na eerste succes
De eerste editie van de Camperbeurs in Autotron Rosmalen trok afgelopen weekend meer dan 11.000 bezoekers en was volledig uitverkocht. Het evenement vond plaats op zaterdag 18 en zondag 19 januari en overtrof alle verwachtingen.
24/01/25
Exclusief voor leden
Eurostar boekt recordgroei in 2024 en heeft ambitieuze plannen
Eurostar heeft in 2024 een aanzienlijke groei gerealiseerd, met een stijging van +5% in het aantal passagiers vergeleken met 2023. Deze recordprestatie werd gedreven door een sterke vraag, vooral tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024. Eurostar gaat investeren in nieuwe treinen en gaat een strategisch partnership met SkyTeam.
24/01/25
Marketing Groningen maakt camperroute
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.
24/01/25
Mogelijkheden en risico’s van AI in de toeristische sector
Tijdens de internationale toerismebeurs FITUR in Madrid hebben UN Tourism en hogeschool Saxion een gezamenlijk rapport gepresenteerd. Het rapport, getiteld ‘Artificial Intelligence Adoption in Tourism: Key Considerations for Sector Stakeholders’, onderzoekt het gebruik, de risico’s en mogelijkheden van kunstmatige intelligentie (AI) in de toerismesector.
23/01/25
Exclusief voor leden
Nederlandse Arq hotelgroep onthult groeiplannen
Wat begon met de aankoop van het Haagse Paleis Hotel in september, door Arq hotelgroep groeide eerder deze maand uit tot een collectie van twee met de aansluiting van Kloosterhotel de Soete Moeder in Den Bosch. De groei moet snel gaan, meldt de groep.

||| Agenda |||

27/01/25
27/01/25 t/m 27-01-25: Plant Powered Dinner Talk
Op maandag 27 januari 2025 vindt de allereerste Plant Powered Dinner Talk plaats bij resta...
29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...