Geplaatst op: 15-03-2016
Auteur: Marc Gerlings

Militair Museum en Heuvelrug verkennen Duitse markt bij ITB

Militair Museum en Heuvelrug verkennen Duitse markt bij ITB
Tijdens de jaarlijkse Internationale Tourismusbörse Berlin (ITB) in Berlijn, heeft het Nationaal Militair Museum (NMM) uit Soesterberg tussen 9 en 13 maart jl. de Utrechtse Heuvelrug gepromoot. In samenwerking NBTC Holland Marketing zorgde het museum samen met andere grote attracties en de grote steden voor een opvallende standpresentatie. "Duidelijk is dat Duitse markt grote interesse heeft in de Heuvelrug en de regio Utrecht, samen met RBT Heuvelrug en Vallei gaan we bekijken hoe we meer Duitse bezoekers kunnen trekken.”

Met 10.000 exposanten en 175.000 bezoekers is de ITB de grootste toerisme-beurs ter wereld. Samen met de grote steden en andere Nederlandse attracties benutte het NMM dit interessante podium om het museum en de regio als toeristische bestemming te promoten.

NMM Samen toerisme ontwikkelen
"Sinds de opening van ons museum eind 2014, zijn we samen met het nieuwe Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT) Heuvelrug en Vallei continu op zoek naar mogelijkheden en nieuwe markten”, zegt marketingmanager Heleen Bronder van het NMM. "De presentatie tijdens de ITB past daarin, we wilden daarmee bekijken in hoeverre de Duitse markt voor ons interessant is. Met de ervaringen van de beurs kunnen we gerust stellen dat dat zeker zo is: de overweldigende natuur, de vele landhuizen en kastelen, de nabijheid van steden als Amsterdam en Utrecht en het ruim aanwezige militair erfgoed in musea zoals het NMM en Huis Doorn maken de Heuvelrug tot een gewilde bestemming voor de Duitse bezoeker.”

Ervaring opdoen
"Met de ervaringen van het NMM uit Berlijn willen we de komende tijd met andere partijen in de regio bekijken hoe we de Duitse markt samensuccesvol kunnen benaderen” zegt directeur Michiel van der Schaaf van RBT Heuvelrug & Vallei, dat sinds vorig jaar de toeristische marketing voor de regio coördineert. "Zoiets gaat niet zomaar, we hebben bijvoorbeeld Duitstalige websites en informatiemateriaal nodig. Omdat weinig aanbieders over meertalig materiaal beschikken, lanceren we als RBT nog voor Pasen de eerste promotiefolders van de regio in drie talen. Zodat we de Engels- en Duitstalige bezoeker voortaan in elk geval fysiek kunnen informeren over al het leuks dat de Heuvelrug te bieden heeft.”
Trefwoorden: ITB, Duitse markt, marketing, promotie, NMM, Heuvelrug

CELTH
 




   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

29/11/24
Exclusief voor leden
Tweede editie van Light Safari na eerste succesvolle editie
De tweede editie van Light Safari in Safaripark Beekse Bergen is van start gegaan. Vorig jaar trok het evenement meer dan 185.000 bezoekers en dit jaar belooft het nog spectaculairder te worden.
29/11/24
Recreatie- en natuurgebied Marickenland van start
Na jaren van voorbereiding start de inrichting van de eerste 150 hectare natuur in Marickenland in gemeente Ronde Venen. In dit gebied is ook veel aandacht voor recreatie met wandelpaden en een natuurspeelplaats.
29/11/24
Inspiratie- en netwerkreis voor vrijetijdssector naar Wereld Expo in Japan
Van 13 april tot 13 oktober 2025 vindt de wereldtentoonstelling Expo 2025 plaats in Osaka. Daarom organiseert Richard de Bruin voor Nederlandse vrijetijdsondernemers een 6-daagse inspiratie- en netwerkreis naar Japan.
29/11/24
Onderzoek naar gevolgen ravijnjaar voor toerisme en recreatie van start
Wat betekent het zogenaamde ravijnjaar 2026 voor Nederlandse gemeenten op beleidsterrein toerisme en recreatie? Dat gaat Leisurebrains samen met Markteffect onderzoeken. Zij doen daartoe een oproep aan wethouders en beleidsmedewerker bij gemeenten.
29/11/24
Acceleratieprogramma voor innovatie zakelijke evenementen van start
Het Acceleratie Programma van het EU-gefinancierde project ‘BEFuture’ heeft 30.000 euro per project beschikbaar voor Nederlandse innovaties die de technologische en duurzame transitie in de zakelijke evenementen sector ondersteunen.
29/11/24
Kennisinstellingen samen aan de slag met duurzame gastvrije transities
Het Regieorgaan SIA heeft het SPRONG-programma Gastvrije Transities goedgekeurd en een subsidie van twee miljoen euro toegekend. De nieuwe SPRONG-groep werkt in vier regionale transitiearena’s aan de thema’s klimaatneutraal, brede welvaart, healthy region en regeneratieve gebiedsontwikkeling.
29/11/24
Zeeland presenteert de gast van de toekomst
Tijdens de Toeristische Ontmoetingsdag 2024 in Zeeland stond het thema ‘De Gast van de Toekomst’ centraal. Diana Korteweg Maris van het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme presenteerde het onderzoek ‘De gast van de toekomst in Zeeland in 20240’.
28/11/24
Exclusief voor leden
Certificaat SDG doelen voor Center Parcs
Center Parcs Europe heeft het SDG Pioneer-certificaat van de Verenigde Naties ontvangen voor de 29 Europese parken. Een belangrijke stap voor de duurzame ontwikkeling van deze keten.

||| Agenda |||

29/11/24 t/m 30-11-24
29/11/24 t/m 30-11-24: BuitenlandBeurs
Op 29 en 30 november wordt in de Utrechtse jaarbeurs de BuitenlandBeurs georganiseerd. Dit evenement...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...
08/01/25 t/m 09-01-25
08/01/25 t/m 09-01-25: Travel Trade Days
Va­kan­tie­beurs is het grootste rei­seve­ne­ment van het jaar, al meer dan 50 jaar bekend in ...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
20/03/25
20/03/25 t/m 20-03-25: Trendcongres Toerisme 2024: Toerisme in Transformatie: Business as Unusual
Op donderdag 20 maart 2025 organiseert NRIT in samenwerking met de opleidingen Tourism Management we...