Geplaatst op: 15-03-2016
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Veel interesse voor Flevoland op ITB

Veel interesse voor Flevoland op ITB
Nu de ITB in Berlijn voorbij is, komen veel Nederlandse deelnemers met enthousiaste verhalen terug. Dat is niet zo verwonderlijk want vanuit diverse kanten bereiken ons berichten dat het drukker was dan andere jaren. Bovendien pakte Nederland fors uit met het grootste Holland-paviljoen in jaren. Eerder vandaag konden op onze site de Utrechtse Heuvelrug en het Militair Museum een succesvolle beurs melden, nu komt Flevoland enthousiast terug.


Aanleiding voor de deelname van Flevoland aan deze beurs is dat zestien bedrijven/organisaties in Flevoland de handen ineen geslagen hebben om in de komende jaren gezamenlijk actief de buitenlandse groepenmarkt te betreden via buitenlandse touroperators. En dit allemaal onder de paraplu: Flevoland de grootste polder ter wereld, maar 20 minuten van Amsterdam en met een breed en gevarieerd aanbod.


Veel vervolgafspraken

Er is veel interesse voor Flevoland blijkt uit de vele afspraken die de afgevaardigden van Flevoland hebben op de beurs. ‘De afspraken zijn zeer divers’, aldus Alida Hilberdink van Toerisme Flevoland. ‘Van touroperators die al bekend zijn met de Nederlandse iconen en juist op zoek zijn naar nieuwe bestemmingen of pakketreisaanbieders die zoeken naar alternatieve hotelaccommodaties in de buurt van Amsterdam, tot specifieke aanbieders van natuur-, cultuur- en/of studiereizen.


Ver vooruit kijken

Naast de face-to-face afspraken komen er ook al aanvragen binnen via de email. Bijvoorbeeld van een aanbieder van een riviercruise die een tussenstop gaat maken in Lelystad en haar gasten wil vermaken met interessante activiteiten. Hier kunnen de bedrijven/organisaties die de handen ineen geslagen hebben direct op inhaken. Volgens Toerisme Flevoland kijken touroperators ver vooruit en loont het om vooraf in beursdeelname te investeren. Nu al was er belangstelling voor de Floriade die pas in 2022 in Flevoland plaats vindt. Na de beurs kan Flevoland niet stil gaan zitten want de follow-up is minstens zo belangrijk’.


Partners

De partners die de deelname van Flevoland aan de Internationale Tourismus-Börse Berlin hebben mogelijk gemaakt zijn: Apollo Hotel Almere, Almere City Marketing, Staatsbosbeheer Flevoland, Bataviawerf, Walibi Holland, Naupar, Van der Valk Hotel Almere, StEP Noordoostpolder, VVV Zeewolde, Erfgoedcentrum Nieuw Land, City Marketing Lelystad, Batavia Stad Fashion Outlet, Tourist Info Urk, Schokland Unesco Werelderfgoed, Hotel Dorhout Mees en Toerisme Flevoland.

Link: https://issuu.com/flevolandtoerisme/docs/beursboekje_engels_def_low/1
Topics:Toerisme
Trefwoorden: inkomend toerisme, duitsland, flevoland

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

26/11/24
KLM wil lonen bevriezen
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
26/11/24
Exclusief voor leden
KLM werkt samen met Kolet voor internet op reis
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
25/11/24
Publieksstemming open voor Parkvakanties Awards 2025
De Parkvakanties Awards 2025 is van start. Op het grootste vakantieparkenplatform van Nederland zijn de genomineerde vakantieparken en aanbieders bekendgemaakt.
25/11/24
Zomervakantieplannen van Nederlanders: de eerste insights
Gaan Nederlanders in zomer van 2025 weer zo massaal op vakantie? En wanneer nemen ze de beslissing? Trends & Tourism zocht het uit.
25/11/24
Exclusief voor leden
Airbnb draag bij aan herstel Nederlandse molens
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?
22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...