Geplaatst op: 17-03-2016
Auteur: Marc Gerlings

Ondernemers, gemeente en VVV ondertekenen contract promotie Texel

Ondernemers, gemeente en VVV ondertekenen contract promotie Texel

Met het ondertekenen op 16 maart van een vierjarig prestatiecontract bundelen VVV Texel, TESO, gemeente Texel en TOP (Texels Ondernemers Platform) wederom de marketing krachten. "Hierdoor kunnen we plannen realiseren die zich uitstrekken over meerdere jaren,” zegt VVV-directeur Wouter de Waal. "Daarbij zal tot 2020 op verzoek van de participanten ook aandacht besteed worden aan OV-mogelijkheden, de e-tickets van TESO, het Texelvignet en de kwaliteit van de verblijfsaccommodaties op het eiland.”


De Waal stipte bij de ondertekening nogmaals aan hoe uniek het samenwerkingsverband op Texel is. Het bundelen van de krachten resulteert volgens de VVV-directeur in solide samenwerkingen, gericht op reclame voor Texel. Belangrijk daarbij is dat alle partijen zich realiseren dat ze een gezamenlijk doel hebben: de unieke mogelijkheden van Texel onder de aandacht brengen bij ‘overkanters’ en zo veel mogelijk traffic naar het eiland genereren.


VVV omarmt bedrijfsleven

TOP is daarbij voor de VVV een belangrijke partner. Het bedrag dat TOP-leden jaarlijks via hun contributie afdragen aan VVV Texel wordt door gemeente Texel en veerdienst TESO verdubbeld. VVV Texel verzorgt vervolgens de promotie van Texel als het ideale vakantie-eiland en geeft alle logiesverstrekkers via het lidmaatschap van TOP toegang tot de boekingsfaciliteiten van de VVV. Hierdoor kunnen ze zowel hun bezetting als bereik vergroten. Wouter de Waal: "Met onze boekingen verdienen we als VVV 70% van ons budget zelf. Daardoor wordt elke euro die de participanten aan ons besteden uiteindelijk verdrievoudigd in de vorm van marketing en informatieverschaffing.”
Trefwoorden: marketing, regiomarketing, samenwerking, toerisme, vakantie

CELTH





||| Nieuws |||

12/02/25
Scandic versterkt positie in Duitsland
Scandic blijft uitbreiden op bestemmingen in Duitsland en zal een leegstaand hotel met 214 kamers overnemen in het westelijke district van het centrum van Berlijn.
11/02/25
Exclusief voor leden
Meer dan 50 miljoen verblijfstoeristen in Nederland
Weer een recordjaar voor het Nederlands verblijfstoerisme met 51,7 miljoen gasten en 146,1 miljoen overnachtingen. In 2012 telden Nederlandse logiesaccommodaties slechts 33,4 miljoen gasten die samen 92,9 miljoen overnachtingen realiseerden. Dat blijkt uit voorlopig cijfers van het CBS op basis van de Statistiek Logiesaccommodaties.
11/02/25
DMO en Groninger Museum maken samen podwalk door de stad
Marketing Groningen en het Groninger Museum introduceren de nieuwe podwalk ‘Hoe van Gogh naar Groningen kwam’. Deze podwalk neemt luisteraars mee langs historische locaties in de stad Groningen, waar de kunststroming door het eind van de 19e eeuw/de eeuwwisseling voelbaar is.
11/02/25
Aviareps vertegenwoordig Visit Monaco in Nederland
Bureau AVIAREPS zal destinatie Monaco vertegenwoordigen op de DACH-markt (Duitsland, Oostenrijk en Z...
10/02/25
Nationale Sportweek telt liefst 5 host cities
Van 19 tot en met 28 september 2025 vindt de Nationale Sportweek plaats, waarbij heel Nederland in beweging komt. Vijf steden springen eruit als host cities: Leeuwarden, Bunschoten, Zoetermeer, Westland en Helmond.
10/02/25
Winnaars Persprijzen Toerisme Vlaanderen & Brussel
Op 6 februari vond de jaarlijkse uitreiking van de Persprijzen Toerisme Vlaanderen & Brussel plaats in Vlaams Cultuurhuis de Brakke Grond in Amsterdam. Tijdens dit evenement werden de meest inspirerende reportages over toeristisch en cultureel Vlaanderen in Nederlandse media gevierd.
10/02/25
Exclusief voor leden
Bezoekersrecord voor Toverland
Attractiepark Toverland heeft in 2024 voor het derde jaar op rij een bezoekersrecord behaald. Het park in het Limburgse Sevenum werd bezocht door 1,2 miljoen gasten. Deze groei is te danken aan investeringen in kwaliteit, seizoensevenementen en gasttevredenheid.
10/02/25
Meer aandacht voor voetgangersveiligheid
Voor het eerst sinds jaren is er tijdens het Commissiedebat Verkeersveiligheid op 11 februari prominent aandacht voor het verbeteren van voetgangersveiligheid. Directeur VeiligheidNL Martijntje Bakker pleit voor meer aandacht voor de vele enkelvoudige ongevallen.

||| Agenda |||

12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...