Geplaatst op: 17-03-2016
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Toerisme Limburg heeft een uitgekiende kinderstrategie

Toerisme Limburg heeft een uitgekiende kinderstrategie
Toerisme Limburg gaat zich nog nadrukkelijker als kindvriendelijke bestemming profileren. Daarvoor hebben ze  de samenwerking met Studio 100 gezocht maar dat is feitelijk slechts de kers op de taart. De provincie werkt al jaren aan een meer kindvriendelijk aanbod en gaat nu voluit in de marketing.


Samen met Studio 100 en een aantal toeristische partners lanceert Toerisme Limburg een vertel- en kleurboek dat een aantal gezinsvriendelijke toppers van de provincie creatief in de kijker zet. Hans Bourlon, CEO van Studio 100, overhandigde in Plopsa Indoor het allereerste exemplaar aan Igor Philtjens, gedeputeerde van Toerisme, Cultuur en Erfgoed én voorzitter van Toerisme Limburg vzw. "Gezinnen met kinderen bieden nog veel toeristisch potentieel. We willen het kindvriendelijke karakter van Limburg extra belichten, onder andere via deze samenwerking met Studio 100”, aldus Igor Philtjens.


Kindvriendelijk karakter meer in de kijker

Limburg werkt al jaren aan de ontwikkeling van een kindvriendelijke bestemming. De Vlaamse provincie beschikt over veel vakantieparken, indoor speelpaleizen, speelbossen, themaparken, subtropische zwemparadijzen en een blotevoetenpad. Steeds meer musea pakken uit met speciale kinderroutes en kids proof workshops. De provincie wil dit kindvriendelijke karakter extra in de kijker plaatsen en gelijk de Limburgse toeristische ondernemers helpen om gerichter in te spelen op de wensen van kinderen en gezinnen.


Provincie wil ondernemers helpen

Igor Philtjens: "Gezinnen zijn een grote doelgroep met veel potentieel. Toeristische ondernemers die graag meer op gezinnen willen inspelen, bieden we graag een helpende hand. Dat doen we door onze provincie te profileren als een kindvriendelijke bestemming en door de ondernemers gerichte tips te geven die ze eenvoudig zelf in de praktijk kunnen toepassen.” Om de kindvriendelijke tips meteen in de praktijk om te zetten, bezorgen we de kleurboeken aan de Limburgse logies. Zo inspireren we ouders en kinderen ter plaatse om de kindvriendelijke attracties en bestemmingen te bezoeken. Een kruisbestuiving waar alle partijen voordeel uit halen”, vertelt Igor Philtjens.


300.000 boeken verspreid

In de Limburg Vakantiegids kregen alle kindvriendelijke attracties een opvallend icoon en waren er doepagina’s voor kinderen. En nu is er een vertel- en kleurboek dat Toerisme Limburg samen met Studio 100 ontwikkelde. Het boek koppelt de Studio 100-helden aan gezinsvriendelijke Limburgse toppers. Het verschijnt op 22 maart gratis bij tijdschrift Dag Allemaal in een oplage van 300.000 exemplaren. "Zo bereiken we in één klap meer dan 300.000 Vlaamse gezinnen. Die maken op een originele manier kennis met een aantal kindvriendelijke toppers van onze provincie: de meisjes van K3 die door het water fietsen op het fietsroutenetwerk, Maya de Bij tussen de bloesems in Sint-Truiden, Kabouter Plop in de speelbossen van Bosland, Mega Mindy in de mijngebouwen van Beringen, Piet Piraat op schattenzoektocht in Bosland, Samson en Gert in het Nationaal Park Hoge Kempen… De ‘kleurrijke’ avonturen van hun favoriete Studio 100-helden in Limburg maken de kinderen enthousiast om naar hier te komen.


Inspiratiegids voor ondernemers

Ondernemers in de logiessector worden geholpen met de inspiratiegids 'Kinderen Welkom' van Toerisme Vlaanderen en Horeca Vlaanderen. Toerisme Limburg ondersteunt dit initiatief en verdeelt de gids onder de Limburgse logies. Igor Philtjens: "De inspiratiegids focust op vijf aspecten van logies: het onthaal, de kamervoorzieningen, eten en drinken, speelmogelijkheden en informatie op maat van de kinderen. Met de tips kunnen de Limburgse logies concreet aan de slag. Soms maken kleine ingrepen voor families al een groot verschil. Dat is belangrijk. Want als de kinderen zich amuseren, zijn ook de ouders en grootouders tevreden. En keren ze naar Limburg terug.”


Trefwoorden: marketing, kinderen, limburg

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

26/11/24
KLM wil lonen bevriezen
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
26/11/24
Exclusief voor leden
KLM werkt samen met Kolet voor internet op reis
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
25/11/24
Publieksstemming open voor Parkvakanties Awards 2025
De Parkvakanties Awards 2025 is van start. Op het grootste vakantieparkenplatform van Nederland zijn de genomineerde vakantieparken en aanbieders bekendgemaakt.
25/11/24
Zomervakantieplannen van Nederlanders: de eerste insights
Gaan Nederlanders in zomer van 2025 weer zo massaal op vakantie? En wanneer nemen ze de beslissing? Trends & Tourism zocht het uit.
25/11/24
Exclusief voor leden
Airbnb draag bij aan herstel Nederlandse molens
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?
22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...