Geplaatst op: 07-04-2016
Auteur: Marc Gerlings

Tourist Informtation Delft toch weer een VVV

Tourist Informtation Delft toch weer een VVV

Delft had de afgelopen 15 jaar een zelfstandig informatiepunt met toeristische informatie. Dat is per 6 april officieel veranderd, Delft heeft weer de VVV-formule. Ferrie Förster, wethouder van Economie, Cultuur en Ruimtelijke Ordening en Kees van Wijk, directeur VVV Nederland, heropenden vandaag het ‘nieuwe’ VVV-toeristeninformatiepunt van Delft Marketing. Het veranderde informatiepunt heeft ook een primeur op de gevel.


De reden om aan te sluiten bij de VVV is volgens Evelien van der Kruit, directeur Delft Marketing, dat Delft en de VVV elkaar versterken. "De VVV is het bekendste en best gewaardeerde toeristische merk van Nederland. De VVV staat voor deskundige en onafhankelijke informatieverstrekking en dat is precies wat wij doen en dit willen wij – in deze tijd van commercialisering – benadrukken.


Ontwikkeling VVV past bij Delft
Daarbij heeft de VVV de afgelopen jaren een ontwikkeling doorgemaakt die goed bij Delft past. De moderne VVV is niet meer alleen informatieverstrekker maar staat nu ook voor gastvrijheid. Het is vanuit de VVV niet meer alleen de weg wijzen maar ook: "Fijn dat u er bent. Hoe kunnen wij het u zo goed mogelijk naar de zin maken en u verleiden hier langer te blijven?” En dit sluit volledig aan op de visie van de stad Delft, meldt VVV Nederland.


Directeur VVV Nederland, Kees van Wijk: "Het merk VVV zorgt voor aantoonbaar meer bestedingen in de plaatselijke vrijetijdseconomie en zal zeker ook van waarde zijn voor de prachtige stad Delft. Bijvoorbeeld door de bezoekers van de Vermeer-tentoonstelling tot andere vrijetijdsactiviteiten in Delft te verleiden.”


De VVV-locatie blijft – net zoals nu – 363 dagen per jaar open om toeristen en bezoekers te verwelkomen en te informeren over musea, bezienswaardigheden, vervoer, hotels, restaurants. Verder kunnen bezoekers en toeristen er terecht voor souvenirs, de viertalige ‘Welkom in Delft’-brochure, kortingskaarten, arrangementen, dagkaarten voor de tram, wandel- en fietsroutes en de VVV-cadeaubon. Nieuw in het assortiment is de VVV Dinercheque, de VVV Lekkerweg Cadeaukaart en de VVV Giftcard.


Chinees op de gevel

Het VVV-informatiepunt blijft gehuisvest aan de Kerkstraat 3, links van de Nieuwe Kerk. Door de nieuwe VVV-bebording is het pand aan de Kerkstraat van afstand goed herkenbaar. Ook voor de Chinese toerist; Delft is de eerste VVV-locatie in Nederland waar ‘Toeristen Info’ in het Chinees op het pand staat.



Trefwoorden: VVV, Delft, marketing, gastvrijheid

CELTH
 




   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

04/12/24
Nieuwe natuur bij Schokeiland
Er komt nieuwe natuur in Flevoland bij Schokeiland. Dat is relevant voor de toeristische sector. Schokeiland is één van de dertien Nederlandse Unesco Werelderfgoederen.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.
04/12/24
Exclusief voor leden
Goed jaar voor PiNCAMP
Het gaat goed met PiNCAMP, het campingbedrijf van ADAC, ANWB en TCS. Het aantal boekingen groeide in 2024 met 28% in vergelijking met 2023. De website PiNCAMP en anwbcamping.nl trok 14 miljoen bezoekers.
04/12/24
Laatste maand om subsidie voor cyberweerbaarheid aan te vragen: vrijetijdssector loopt achert
Meer dan de helft van het budget voor de subsidieregeling ‘Mijn Cyberweerbare Zaak’ is inmiddels aangevraagd. Maar weinig aanvragen komen uit horeca, cultuur en recreatie. Nog tot en met 31 december 2024 kunnen bedrijven een aanvraag doen.
04/12/24
Landelijke Raad voor Recreatie en Toerisme zoekt voorzitter
De nieuwe Landelijke Raad voor Recreatie en Toerisme (LRRT) zoekt een onafhankelijk voorzitter. Deze mag het stokje overnemen van kwartiermaker Rob van Gijzel. De Raad is op zoek naar een voorzitter met publiek-privaat bestuurlijke statuur die tegelijkertijd overtuigend en verbindend is.
04/12/24
Exclusief voor leden
Toegankelijk maken collectie kost 5 jaar
De komende vijf jaar werkt attractie en mediamuseum Beeld & Geluid, in samenwerking met een aantal partijen, aan het toegankelijker maken van zijn collectie. Het zogeheten TACIT onderzoeksproject, gefinancierd door de NWO met 3,2 miljoen euro, ontwikkelt innovatieve technologieën die informatie toegankelijker maakt voor mensen met een auditieve, visuele en cognitieve beperking.
04/12/24
Nieuwe voorzitter en ambassadeur voor Varend Corso
Varend Corso Westland krijgt een nieuwe voorzitter. Irma Smits neemt de voorzittershamer over van Ro...
03/12/24
Exclusief voor leden
Hotel en ontmoetingsplaats voor design Kazerne krijgt twee nieuwe eigenaren
Hotel, horeca en ontmoetingsplaats voor design Kazerne BV in Eindhoven is officieel overgenomen door Bram Bijnen en Dick Spierenburg. Samen brengen zij een frisse visie en jarenlange ervaring mee om deze unieke plek verder te ontwikkelen als dé ontmoetingsplek, melden de oprichters.

||| Agenda |||

08/01/25 t/m 09-01-25
08/01/25 t/m 09-01-25: Travel Trade Days
Va­kan­tie­beurs is het grootste rei­seve­ne­ment van het jaar, al meer dan 50 jaar bekend in ...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
20/03/25
20/03/25 t/m 20-03-25: Trendcongres Toerisme 2024: Toerisme in Transformatie: Business as Unusual
Op donderdag 20 maart 2025 organiseert NRIT in samenwerking met de opleidingen Tourism Management we...